14.3 C
București
vineri, 29 martie 2024
AcasăSpecialTeleviziunea favorită a exploratorilor din fotoliu

Televiziunea favorită a exploratorilor din fotoliu

Ieri s-au împlinit nu mai puțin de 30 de ani de când a luat naștere Discovery Channel, prima televiziune din lume dedicată satisfacerii curiozității oamenilor cu privire la știință, la cosmos, la planeta pe care trăim. Canalul a fost înființat în 1985 de către John Hendricks.

De la momentul 17 iunie 1985, când a transmis primul său program, „Iceberg Alley“, pentru cei 156.000 de abonați pe care îi avea pe atunci în Statele Unite, Discovery Channel a străbătut o cale lungă. Astăzi, este brandul de televiziune care ajunge la 450 de milioane de abonați din întreaga lume. În materie de canale de documentare, deși numărul opțiunilor existente pe piața media actuală este mult mai mare față de acum 30 de ani, Disco­very Channel este în continuare lider absolut pe segmentul său, în topul preferințelor publicului, nu numai în America, ci și pe majoritatea piețelor internaționale.

De-a lungul vremii, Discovery a adus telespectatorilor istorii uimitoare, le-a făcut cunoștință cu personaje sau creaturi fascinante și i-a purtat în locuri uluitoare din întreaga lumea.

În ultimele trei decenii, Discovery Communications a devenit lider mondial pe segmentul televiziunilor cu plată, cu o medie de 10 canale în peste 220 de țări, ajungând la aproape trei miliarde de abonați din întreaga lume. Din 1989, când Discovery Channel a devenit prima televiziune de documentare lansată la nivel internațional, oferind programe unice telespectatorilor din Europa și nu numai, compania s-a extins constant pe noi piețe, prin noi canale, formate și genuri. În prezent, portofoliul Discovery este alcătuit din canale foarte îndrăgite, precum Animal Planet, TLC, IDx și Eurosport – liderul pan-european în conținut sportiv. În România, Discovery este prezent de peste 18 ani și are un portofoliu de 15 canale.Echipa din București coordonează operațiunile companiei din Europa de Sud-Est, acoperind 10 piețe.

„Discovery a inspirat generații întregi de spectatori, de la domeniile de interes, până la modul de a gândi. Mă bucur că fac parte dintr-o echipă care trăiește în continuare sub semnul curiozității și îi inspiră pe cei din jur să facă același lucru. Curiozitatea față de lumea care ne înconjoară, dorința de a o explora și a o înțelege, preocuparea față de viitorul ei sunt lucruri care definesc și astăzi programele Discovery. În plus, pentru a fi permanent în pas cu interesele spectatorilor noștri, ne extindem aria de interes și folosim toate mijloacele de comunicare pentru a spune povești care să răspundă în continuare curiozității fanilor noștri. Lor vrem să le mulțumim la cei 30 de ani de Discovery și pe ei vrem să-i invităm să sărbătorim împreună trecutul, prezentul și viitorul Discovery“, a declarat Ada Roseti, director de programe pentru Discovery Europa de Sud-Est.

Pentru a marca această aniversare într-un mod unic în Europa de Sud-Est, Discovery a lansat o aplicație de Facebook pentru fanii săi, inspirată de promisiunea brandului de a satisface curiozitățile telespectatorilor. Denumită „Curiosity mApp“, aplicația poate fi găsită pe pagina de Facebook Discovery România și își propune să identifice și să ilustreze cele mai populare curiozități ale telespectatorilor din cinci țări din regiune: România, Bulgaria, Serbia, Croația și Slovenia.

Utilizatorii pot alege un domeniu prestabilit dintr-o listă de zece categorii (explorarea Universului, aventură și supraviețuire, rasa umană, Terra, istorie etc.) sau își pot completa propriile curiozități. Pe baza datelor demografice ale utilizatorilor, Discovery va genera o hartă digitală la nivel național pentru fiecare dintre țările participante, ilustrând diferențele în materie de curiozități din regiuni diferite ale aceleiași țări sau din țări diferite din Europa de Sud-Est.

Tot în cinstea aniversării, fie­care echipă Discovery din întreaga lume a luat parte recent la „Discover Your Impact Day“, o inițiativă prin care angajații au fost voluntari pentru diverse cauze sociale. Aceste proiecte au fost organizate în jurul a trei teme – pământ (voluntarii au plantat copaci, au făcut curățenie în parcuri etc.); apă (alături de specialiști, angajații au instalat containere cu apă în grădinile comunitare etc.) și oameni (au lucrat cu copiii, au făcut curățenie în școli și la locurile de joacă etc.).

 În România, echipa Discovery a luat parte la continuarea proiec­tului „Construim împreună pentru comunitate“, lansat în 2012 de Habitat for Humanity, contribuind la construirea a patru case pentru familii defavorizate din Ploiești.  

Cele mai citite

Deca recunoaște că supune elevii la șocuri?

Reziliență -capacitatea cuiva de a reveni la normalitate după suferirea unui șoc (economic, emoțional etc.) Folosit in discipline precum psihologie, ecologie, inginerie, înseamnă capacitatea de...

Declarațiile lui Cristiano Bergodi, înainte de Universitatea Craiova – Rapid

Cristiano Bergodi, antrenorul Rapidului, spune că formaţia sa trebuie să joace cu încredere şi curaj pentru a câştiga toate cele trei puncte în meciul...

Mesajul premierului Marcel Ciolacu, la 20 de ani de la aderarea României la NATO

În cei 20 de ani de apartenenţă la NATO, România a devenit un pilon important şi şi-a consolidat poziţia în interiorul alianţei, respectându-şi angajamentele...
Ultima oră
Pe aceeași temă