Mamaia este, de câțiva ani, cea mai aglomerată stațiune de pe litoralul românesc. Specialiștii din turism spun că la fel se va întâmpla și anul acesta, cu siguranță. Unele hoteluri sunt deja ocupate 100% pentru anumite perioade din iulie și august. Dacă în vârf de sezon nu mai poți găsi niciun loc liber și aleile și parcările sunt arhipline cu oameni și mașini, o vizită în Mamaia în februarie, la sfârșit de iarnă, are farmecul ei.
Stațiunea este aproape părăsită, cu excepția câtorva hoteluri, de patru și cinci stele, care funcționează tot timpul anului. Nu se face turism de vacanță, dar sălile de conferințe sunt folosite pentru diferite evenimente de business. Aleile sunt pustii, iar telegondolele pe care le vedeți vara stau la iernat, urmând să fie montate la începutul sezonului. Plajele, lărgite în vara trecută, au avut puțin de suferit de pe urma furtunilor și, poate, a modului cum au fost executate, dar se prezintă încă într-o stare bună, în general.
Din păcate, imaginea romantică a unei stațiuni pustii este de multe ori depășită de mizerie. Gunoaie aruncate la întâmplare așteaptă de mult timp să fie adunate. Acestora li se adaugă clădirile în construcție, structuri gri de beton care par desprinse dintr-un film apocaliptic. Așa de simți la o plimbare la pas prin Mamaia, în februarie, când singurele semne de viață vin din partea câinilor fără stăpân, mai periculoși decât pe timpul verii, pentru că sunt mai înfometați, în lipsa turiștilor care să le arunce o bucată de pâine, și a porumbeilor care caută, la rândul lor, ceva de mâncare. Din păcate, șantierele nu se vor închide la începutul oficial al sezonului estival, 1 mai, dar cei care vin în Mamaia sunt obișnuiți să treacă pe lângă schele și muncitori.
În zona de nord a stațiunii, cea mai scumpă, zona cluburilor de fițe, sunt semne mai intense de activitate. În ciuda frigului de afară, mai mulți muncitori lucrează de zor la înălțarea unui bloc de locuințe. Mamaia este împânzită de anunțuri cu apartamente de vânzare, după ce, în perioada fostului primar Radu Mazăre, s-au acordat zeci de autorizații de construcții, iar stațiunea a făcut un pas decisiv în a deveni, practic, un cartier al Constanței. Planul a reușit parțial. Deși apartamentele de aici nu sunt foarte căutate, se construiește însă în continuare în ritm alert.