15 C
București
joi, 25 aprilie 2024
AcasăSpecialCum organizaţi o petrecere în grădină

Cum organizaţi o petrecere în grădină

Ce faceţi dacă intenţionaţi să organizaţi o petrecere din scurt, pentru care nu aveţi un buget prea mare sau nu găsiţi o locaţie conform preferinţelor în ziua în care vreţi? Renunţaţi la idee sau vă repliaţi şi urmaţi exemplul familiilor de peste Ocean, pentru care garden party-urile în propria curte sa grădină sunt evenimente obişnuite? Acum vacanțele s-au terminat și toată lumea este doritoare de distracții fără să plece mai departe, iar copii au început școala și pot fi și ei participa la aceste activități, ceea ce aduce un plus de fun.

Va fi o adevărată provocare pentru voi, întrucât veţi fi gazdă pentru ceva mai mulţi prieteni decât primiţi de obicei la cină. În plus, va trebui să organizaţi de la zero petrecerea, fără a beneficia de ajutor din partea reprezentanţilor unei locaţii specializate. Provocarea este cu atât mai mare atunci când e vorba de un eveniment important, de genul: onomastică, botez, cununie civilă sau o petrecere surpriză pentru un prieten apropiat/membru al familiei.

Dacă întreaga responsabilitate a organizării petrecerii cade pe umerii voştri, atunci luaţi o agendă şi faceţi un plan, pentru a avea siguranţa că nu vă scapă ceva din mers. În primul rând, aflaţi câţi invitaţi vor veni, apoi lansaţi invitaţiile şi cereţi confirmări (prin sms sau e-mail), pentru a nu avea parte de surprize. Centralizaţi confirmările pentru a şti de câte locuri va fi nevoie la petrecere. Dacă aţi rezolvat această problemă, puteţi trece mai departe. Stabiliţi împreună cu celelalte persoane direct implicate (sărbătoriţi, părinţi, prieteni apropiaţi etc.) tema şi specificul party-ului. Aflaţi dacă va fi o petrecere relaxată sau una cu pretenţii, în care va fi nevoie de un dress cod, de aranjamente florale şi de feţe de masă apretate. Dacă vor participa mai mult de 10-15 invitaţi, este clar că aveţi nevoie de ajutor de specialitate pentru pregătirea meniului şi servirea invitaţilor. Vestea bună este că există firme de catering care vă aduc preparatele pregătite sub formă de bufet suedez sau porţionate, cu doar câteva minute înainte de a începe evenimentul. La fel, există firme de la care puteţi închiria (la oră) ospătari profesionişti şi un barman. În plus, dacă invitaţii vor veni însoţiţi de copii, apelaţi la un animator şi la un ospătar special pentru ei, care să le servească meniurile personalizate.

Dacă bugetul petrecerii este ceva mai mic şi credeţi că puteţi pregăti meniul pe cont propriu, cu ceva ajutor din partea celorlalţi membri ai familiei, luaţi în calcul aspecte precum: aprovizionarea cu ingrediente, stabilirea meniului, alegerea reţetelor pentru fiecare preparat, procesul tehnologic şi servirea. În acest caz, aproape sigur va trebui să achiziţionaţi sau închiriaţi mai multe seturi de farfurii, tacâmuri şi pahare.

Dacă alegeţi să preparaţi meniul în propria bucătărie sau la grătarul din curte, va trebui să gândiţi totul în detaliu, astfel încât să vă încadraţi în timp şi să nu descoperiţi că vă lipsesc ingrediente, pentru care veţi fi nevoiţi să mergeţi de fiecare dată până la supermarket. La final, ţinând cont că firmele de catering au meniuri dintre cele mai variate, dacă veţi face un calcul pragmatic (inclusiv timpul alocat şi efortul depus), veţi descoperi că este mai avantajos să contractaţi servicii de specialitate decât să vă puneţi bucătăria la bătaie.

Dacă aţi pus la punct inclusiv detaliile legate de meniu şi de procurarea/prepararea lui, puteţi trece mai departe, la amenajarea grădinii: cel mai probabil, va trebui să închiriaţi mobilier pentru bufetul suedez, dar şi mese şi scaune pentru invitaţi. Puteţi opta pentru mese clasice, de patru-opt persoane, sau pentru mese înalte, de tip bar, la care invitaţii să stea în picioare, în cazul în care preferaţi să organizaţi o petrecere modernă, la care participă mulţi tineri. În afară de mobilier, mai sunt necesare feţe de masă şi huse pentru scaune (în funcţie de tema petrecerii), aranjamente florale, decoraţiuni, lumini şi o formaţie sau un DJ care să asigure buna dispoziţie a invitaţilor. Mergând mai departe, puteţi angaja o hostesă care să primească invitaţii şi să îi conducă la locurile lor sau puteţi da această îndatorire unei adolescente din familie.

Mai ales acum că este toamnă, puteți merge și pe un stil rustic și folosi, de exemplu, dovleci ca felinare sau să decorați cu porumb, funii de ceapă și usturoi, etc. Nu uitați florile, acum pot fi în continuare din belșug. Pentru că noaptea se lasă mai devreme, sistemul de iluminat devine și mai important. Ca distracții, în special pentru copii, dacă nu sunteți chiar în oraș, se poate da în văzduh  lampioane (aveți grijă să fie ecologice) sau chiar artificii.

Calcularea bugetului petrecerii:
– meniu per persoană x număr de invitaţi + 3/10 meniuri în plus
– închiriere mobilier + veselă + decoraţiuni
– plata personalului
– onorariu formaţie sau DJ
– +10% cheltuieli neprevăzute
– cheltuieli de curăţenie ulterioară
– plata eventualelor obiecte distruse sau deteriorate (refacerea gazonului, replantarea plantelor distruse de trafic, anumite obiecte sparte sau degradate din greşeală etc.)

Buget minim: 1000 euro
Buget maxim: nelimitat

La ce trebuie să vă aşteptaţi

1. La petreceri se consumă alcool, aşa că aproape sigur vor exista şi evenimente neprevăzute, pentru că este greu să „ţineţi în frâu” un grup mare de persoane puse pe distracţie.
2. Invitaţii vor veni însoţiţi de copii, aşa că pot apărea daune neprevăzute.
3. Participanţii vor depăşi perimetrul destinat petrecerii, ceea ce înseamnă că trebuie să fiţi pregătiţi să vă fie invadat spaţiul intim.
4. Puteţi stabili ora la care începe petrecerea, dar nu şi pe cea la care se va termina, pentru că, dacă se vor simţi bine, invitaţii vor sta mai mult decât veţi preconiza la început.
5. Gazonul, plantele şi mobilierul din grădină ar putea avea de suferit din cauza traficului intens.
6. Muzica şi gălăgia făcută de invitaţi i-ar putea deranja pe vecini, care trebuie notificaţi în prealabil cu scuzele de rigoare. Dacă unul dintre vecini nu este de acord cu organizarea evenimentului, ar putea chema poliţia, în cazul în care veţi afecta orele de linişte ale cartierului.
7. Indiferent de efortul pe care îi veţi depune, trebuie să vă aşteptaţi la faptul că vor exista şi invitaţi nemulţumiţi de organizare. Nu este cazul să luaţi nicio critică personal, chiar dacă aţi fost creierul întregii organizări, pentru că este imposibil să mulţumiţi pe toată lumea.

Tematici pentru petreceri în grădină
1. Temă marină: alegeţi feţe de masă şi huse pentru scaune în nuanţe de albastru deschis, un meniu mediteranean pe bază de peşte şi un decor cu ghirlande din scoici.
2. Bal mascat, petrecere specifică anilor ’50 sau hippie: scrieţi pe invitaţie dress cod şi rugaţi pe toată lumea să îl respecte. Alegeţi un meniu cu bufet suedez relaxat, bazat pe finger food şi punch de fructe.

3. Rustic: mult lemn, mobilierul poate fi natur, mai puți rafinat, decorații “agricole”, must, barbeque, pastramă, muzică “de pahar” sau popular de tip “Canta Napoli”.
4. Orietal party: înlocuiţi mesele clasice cu măsuţe de cafea şi perne confortabile, pe care să le  aşezaţi direct pe gazon. Anunţaţi invitaţii să se îmbrace relaxat (eventual tematic), alegeţi muzică cu ritmuri orientale şi aşteaptaţi-i cu falafel, narghilea şi baclavale.
5. Hollywood party: la această petrecere, întindeţi covorul roşu pe gazon; în ceea ce-i priveşte pe invitaţi, aceştia trebuie să încerce să imite cât mai bine cu putinţă vedete de la Hollywood, atât prin vestimentaţie, cât şi prin comportament. Spre finalul petrecerii, cele mai potrivite două personaje vor primi Premiul Oscar pentru cea mai bună interpretare. Muzica poate fi aleasă din albumele artiştilor internaţionali aflaţi în top, iar de la bar nu trebuie să lipsească cocktailurile, preparatele sofisticate şi fructele exotice.

 

 

Cele mai citite

Marmaris, Izmir sau Antalya: tu unde mergi vara aceasta?

Vrei să mergi vara aceasta în Turcia? Poate fi destinația ideală pentru o vacanță de poveste.  Vei putea face sporturi nautice, te vei relaxa la...

PSD Livrează: Pensiile înainte de Paște în 2024

Guvernul condus de Marcel Ciolacu a decis ca, în 2024, cu ocazia Paștelui Ortodox, pensiile pentru cei aproximativ 5 milioane de pensionari din România...

ONV LAW își extinde echipa de avocați și își mărește portofoliul de proiecte cu 20%, în primele 3 luni ale anului

ONV LAW, una dintre cele mai dinamice case de avocatură din România, își extinde echipa cu 6 noi avocați, ca urmare a creșterii portofoliului de...
Ultima oră
Pe aceeași temă