6.7 C
București
sâmbătă, 20 aprilie 2024
AcasăSpecialSalonul Auto de la Paris: KWh devine noua religie?

Salonul Auto de la Paris: KWh devine noua religie?

Acum câțiva ani, toți constructorii ne spuneau că pompele de benzină sunt niște chestii demodate. Că viitorul este electric. Tot ce ne-au promis și oferit au fost doar niște modele care, cu puțin noroc, reușeau să se apropie de 200 km autonomie în viața reală. Evident, lumea nu a fost convinsă, dar le-a acceptat. În special ca alternativă pentru traficul urban. Dar ediția de anul acesta de la Paris pare a fi momentul în care automobilul electric îți cere pentru a doua oară dreptul la cuvânt.

Renault a deschis conferința de presă cu noul ZOE, o buburuză care de acum poate fi comandată și cu o baterie de 40 kWh, lucru ce îi oferă o autonomie de 300 km în traficul real și o autonomie de laborator de 400 km. Opel a scos la rampă noul Ampera-e, un model care va fi disponibil din primăvara anului următor. Vorbim despre un model cu o baterie de 60 kWh, unul care se laudă cu o autonomie de laborator de 500 km, și alta în traficul de zi cu zi de aproximativ 360 km.

Iar Mercedes-Benz nu se lasă nici el mai prejos, prezentând în premieră absolută, studiul EQ, un concept electric care se laudă cu o autonomie de 500 km, totul dintr-o baterie de 70 kWh.

Renault TreZor. O bijuterie curentată

Cei de la Renault plusează la Mondialul Automobilului de la Paris cu un concept absolut fabulos din punct de vedere al designului, este vorba de TreZor. Un supercar electric cu un propulsor de 260 kW, derivat din cel al monopostului Renault e.dams, câștigător al FIA Formula E Championship. Un concept tot electric.

Opel Ampera-e. Aproape de realitate

Opel Ampera-e, de fapt un Chevy Bolt cosmetizat, scapă de anxie­tatea legată de autonomie. În conformitate cu Noul Ciclu European de Conducere (NEDC, standardul actual pentru compararea auto­nomiei diferitelor autovehicule), noul model din Rüsselsheim poate parcurge 400 de kilometri fără reîncărcare, ceea ce îl face cel mai bun din segmentul său. Sigur, în condiții reale de trafic, autonomia nu va depăși, probabil, 300 km. Dar, și așa e bine.


Citește și:  Corespondenţă specială. Salonul Auto de la Paris: Sub semnul kilowaților, dar puțin crispat

Un salon ceva mai crispat încă de la intrare. Un salon unde lumea se uită ce ai în bagaj. Aceasta este realitatea în care trăim. Mai mult, de la Paris 2016 lipsesc ceva nume, unele grele din industria auto. Din solidaritate cu cei care respectă acest eveniment, nu le voi pomeni numele, au decis să lipsească, își merită anonimatul… citește mai departe aici … 


Comparativ, chiar și cu bate­ria mare de 33 kWh, disponibilă opțional, BMW i3 poate parcurge 300 de kilometri în NEDC, Nissan Leaf reușește să parcurgă 250 de kilometri, Renault Zoe 240 de kilometri și VW e-Golf 190 de kilometri.

„Cu Ampera-e vom lansa pe piață un autovehicul electric adecvat pentru utilizare zilnică. Acesta asigură o autonomie extinsă și va fi oferit la un preț corect începând cu anul următor. Autovehiculul nu reprezintă un lux eco, nici un gadget și nici un al doilea autovehicul ecologic. Opel demonstrează că electromobilitatea poate fi accesibilă pentru un public mult mai larg, datorită celei mai inovatoare tehnologii – cu Ampera-e, Opel democratizează autovehiculul electric”, a declarat Dr. Karl‑Thomas Neumann, CEO Opel.

Cu o lungime de 4,17 metri, Ampera-e nu impresionează doar cu autonomia. Acesta oferă, de asemenea, spațiu pentru până la cinci persoane și un volum al portbagajului de 381 de litri.

Opel Ampera-e accelerează de la 0 la 50 km/h în 3,2 secunde, iar acce­lerarea medie de la 80 la 120 km/h, deosebit de importantă la depășire, este realizată în 4,5 secunde, grație motorului de 150 kW/204 CP. Însă, viteza maximă este limitată electronic la 150 km/h, în beneficiul autonomiei totale.

Renault Zoe ZE 40. Adio, dependență de priză!

În momentul de față, Zoe este o electrică dependentă de priză, cu o autonomie oficială de 240 km, dar care, în traficul real, scade pe la 170 km. Grație unei noi baterii, cu o capacitate aproape dublă (41 kWh, față de 22 kWh), Zoe-ul ZE 40, prezentat în premieră la Paris, promite o autonomie de 400 km (NEDC). Bateriile sunt dezvoltate de specialiștii de la LG Chem și au o greutate similară cu vechiul pachet de 22 kWh. Iar motorul este și el nou, fiind mai mic și mai ușor.

Renault Zoe ZE 40 ar putea ajunge în showroom-urile din Franța chiar în ziua deschiderii pentru publicul larg a Salonului de la Paris, pe 1 octombrie, la un preț cu circa 2.500 euro mai mare decât cel al modelului actual.

BMW i3. Autonomie cu 50% mai mare

Noua versiune BMW i3 poate parcurge o distanţă cu peste 50% mai mare cu o singură alimentare. Densitatea mai mare de stocare a celulelor litiu-ion ale bateriei oferă modelului BMW i3 (94 Ah) o capacitate de 33 kilowatt-oră (kWh). Pe ciclul NEDC standard, aceasta echivalează cu o autonomie de 300 de kilometri, faţă de distanţa disponibilă anterior, de 190 de kilometri, și, chiar, și în utilizare cotidiană, în condiţii meteorologice nefavorabile, care necesită folosirea aerului condiţionat sau a încălzirii, automobilul este capabil să parcurgă distanţe de până la 200 de kilometri fără a fi reîncărcat. Prin obţinerea acestei autonomii impresionante, BMW i3 (94 Ah) stabilește un nou reper în segmentul său.

Mercedes Generation EQ. Pe urmele Tesla Model X

Este clar, Mercedes pornește pe urmele Tesla Model X, dezvăluind în cadrul Mondialului de la Paris un SUV coupe sportiv și electric, botezat Generation EQ. Prototipul seducător are slabe șanse să ajungă așa în producția de serie, dar conturează bine viziunea constructorului. Ca și Volkswagen I.D., Generation EQ are la bază o nouă platformă modulară, din oțel, aluminiu și fibră de carbon, dedicată ”curentatelor”, fie ele SUV, berline sau coupe.

SUV-ul electric Mercedes este animat de două motoare, unul pe fiecare punte, care, împreună, dezvoltă 408 CP și un cuplu de 700 Nm. Performanțele ”stelei” sunt pe măsură: 0-100 km/h în mai puțin de 5 secunde și o autonomie de până la 500 km.

Volkswagen I.D.  Un Beetle modern?

Mai avem ceva? Da. Volkswagen, ”mamutul” aflat sub un nor de fum în urma scandalului DieselGate, al trucării testelor de noxe cu un soft special, prezintă la Pa­ris 2016 conceptul unui model compact electric – VW I.D. Concept. Germanii sunt ceva mai rezervați, anunțând o autonomie ce poate varia între 400 și 600 km, dar plusează la capitolul impact. Deși mașina este programată să vadă lumina zilei abia în 2020, Volkswagen spune încă de pe acum că I.D. va fi un fel de nou Beetle, model ce a făcut furori în anii 1960.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă