11.5 C
București
vineri, 29 martie 2024
AcasăSpecialÎntoarcerea Regelui

Întoarcerea Regelui

Cel mai nou X5 accentuează impresia de stabilitate pe şosea, remarcabilă şi la 200 km/h în condiţii de ploaie, pe autostradă. Pentru a ajunge de la 0 la 100 km/h, îi sunt necesare 6,6 secunde.

München, patria BMW, arată la început de toamnă la fel de verde ca primăvara. Uimitor cum, chiar şi după trei zile de ploaie stăruitoare, bălţile lipseau cu desăvârşire atât din oraş, cât şi de pe şoselele din împrejurimi. Modelul german n-a avut însă nimic de comentat că pe aşa o vreme a fost scos şi umplut cu cinci adulţi şi bagajele aferente, într-un test ce ne-a purtat prin suburbiile bavareze şi pe un Autobahn fără limită de viteză.

Vorbim de „noul” BMW, dar în fapt este vorba de un facelift care include atât schimbări de design, cât şi motorizări şi echipamente noi. Calandrul a fost retuşat, iar spatele are parte de un scut nou şi de evacuări împinse spre marginile laterale ale maşinii. Au fost mărite prizele de aer, a fost adăugat un scut de protecţie finisat în argintiu mat, iar inelele LED „angel eyes” sunt acum mai vizibile. Efectul general este de accentuare a impresiei de lăţime şi de stabilitate pe şosea.

Butonul Sport face minuni

Am testat modelul echipat cu noul propulsor de 3 litri turbo diesel care dezvoltă 306 CP, în echipare xDrive40d. Cu el, X5 este agil în oraş, deşi vizibilitatea laterală prea slabă te împiedică de la manevre rapide, iar direcţia putea fi mai comunicativă. Însă, odată scăpat din mediul urban, X5 ne-a demonstrat că are o dublă personalitate: domol şi blând dacă laşi cutia automată în D (Drive), te poartă pe şosele într-un stil care riscă să te adoarmă; cum comuţi însă cutia automată în DS şi apeşi butonul Sport, cei 600 Nm ai cuplului motor se dezlănţuie într-un bolborosit supărat şi eşti propulsat înainte cu furie. Demenţial.

Deşi uneori am trecut prin ruperi de nori, nimic nu a tulburat ţinuta de drum a bavarezului. Este o maşină grea şi simţi asta, dar al cărei motor de 306 cai îşi păstrează suficientă vână pentru depăşiri în serie, cele 6,6 secunde necesare pentru o acceleraţie de la 0 la 100 km/h cu maşina goală fiind edificatoare. Chiar şi cu maşina plină ochi, depăşirile sunt foarte rapide. Pe Autobahn am remarcat şi stabilitatea maşinii la 200 km/h în condiţii de ploaie: cu X5 poţi merge extrem de repede pe orice fel de vreme, căci în interior nu vei resimţi absolut nimic care să tulbure cumva confortul pasagerilor.

High-tech pentru confort

Interiorul este enorm şi are aceleaşi plusuri ale spaţiilor de stocare generoase şi ale calităţii generale a materialelor, dar şi aceleaşi minusuri ale plasticului deranjant de ieftin de pe volan şi de pe partea superioară a panourilor de uşi, moştenite de la modelul standard. Are însă şi noutăţi tehnologice. Astfel, noul BMW X5 este singurul automobil din acest segment care poate fi echipat cu Head-Up Display (afişare pe parbriz a vitezei şi a altor informaţii). În plus, are în opţiune şi un sistem Surround View (vedere panoramică pentru asistarea la parcare: vezi maşina „de sus” în timp ce parchezi).

Sistemul Active Cruise Control cu funcţie Stop & Go a fost foarte util pe autostradă, el ţinând cont de viteza maşinilor din faţă, iar BMW a adăugat sisteme care te avertizează la părăsirea involuntară a benzii de deplasare sau asupra prezenţei unei maşini în unghiul mort. Siguranţa e la cote maxime. Pentru versiunea testată veţi plăti circa 62.992 de euro, dar opţionalele vor duce preţul puţin peste 75.000 de euro. Un preţ care nu e la îndemâna oricui, deşi e mai mic decât la concurenţii similar echipaţi, iar consumul de 8,5 l la 100 km chiar în condiţiile de test e tulburător de mic. Senzaţia predominantă la această maşină: oriunde vrei să mergi şi oricât de repede vrei să ajungi, ai la îndemână, cel puţin pe asfalt, un comportament regal.  

BMW X5 xDrive40d

Carburant: motorină

Cilindree: 2.993 cmc

Putere: 306 CP/4.400 rpm

Cuplu maxim: 600 Nm/1.500-2.500 rpm

Cutie de viteze:automată, 8+1

Lungime: 4.857 mm

Lăţime: 1.933 mm

Înălţime: 1.766 mm

Ampatament: 2.933 mm

Portbagaj: 620 l

Rezervor: 85 l

Masă: 2.185 kg

Viteză maximă: 236 km/h

Acceleraţie: 6,6 s (0-100 km/h)

Consum urban/extraurban/mixt:8,8/6,8/7,5 l/100 km

Emisii: 198 g/km (max) EURO 5

Preţ model testat: 62.992 euro, inclusiv TVA

8,5 litri la 100 de kilometri a fost consumul înregistrat în condiţiile testului.

Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianuhttp://adrian-mihaltianu
Adrian Mihaltianu, redactor-sef www.drive-test.ro
Cele mai citite

Cum hidroizolația poate face diferența între o iarnă sigură și o primăvară ușoară pentru locuința ta

O dată cu trecerea iernii și venirea primăverii, proprietarii de case și constructorii se gândesc la moduri de a proteja locuințele de umiditate și...

Tendințe de Culori și Materiale pentru 2024: O Privire Asupra Designului Interior

Anul 2024 aduce o schimbare notabilă în preferințele de culori și materiale în lumea designului interior, reflectând o nevoie crescândă de confort, sustenabilitate și...

Cum hidroizolația poate face diferența între o iarnă sigură și o primăvară ușoară pentru locuința ta

O dată cu trecerea iernii și venirea primăverii, proprietarii de case și constructorii se gândesc la moduri de a proteja locuințele de umiditate și...
Ultima oră
Pe aceeași temă