19.5 C
București
miercuri, 17 aprilie 2024
AcasăSpecialFamilista dinamică Mazda 6 suferă un facelift tehnologic

Familista dinamică Mazda 6 suferă un facelift tehnologic

A treia generație Mazda 6 a văzut lumina zilei în 2012 și, cum a împlinit deja patru ani, facelift-ul a bătut la ușă. Pe partea de design, puterea de seducție a filosofiei Kodo este încă la cote ridicate, așa că modelul 2017 nu aduce nou decât oglinzile laterale cu semnalizator integrat și noi culori. Însă, la capitolul tehnologie îmbarcată, japonezii au plusat cu simț de răspundere.

În primul rând, Mazda 6 facelift beneficiază de G-Vectoring Control (GVC), un sistem unic, care ajustează cuplul motor în funcție de modul în care este acționat volanul, pentru a imprima mașinii un comportament rutier superior și a amplifica sentimentul Jinba Ittai, de unitate cu mașina, specific Mazda. Concret, GVC decelerează la intrarea într-un viraj și transferă sarcina pe puntea față, pentru o aderență mai bună, și crește forța de accelerație când unghiul de virare este constant simultan cu transferul greutății pe puntea din spate. Astfel, Mazda spune că reacția mașinii este mai aproape de intenția șoferului, sistemul reducând nivelul corecției volanului, indiferent de condițiile de drum, chiar și în situația unor manevre de urgență.

Versiunile Mazda 6 diesel dotate cu tracțiune integrală dispun de un sistem de avertizare asupra pierderii aderenței. Acesta folosește 27 de semnale de la diferiți senzori care monitorizează permanent condițiile de drum și intențiile șoferului și transmit puterea instant spre roțile care au nevoie, chiar și în condițiile manevrelor neprevăzute.

Head Up Display-ul, gadget-ul care proiectează viteza și cele mai importante informații pe un ecran color situat în câmpul vizual al șoferului, are o rezoluție mai bună și se ajustează în funcție de felul cum este aranjat scaunul electric al șoferului. Instrumentarul de bord integrează un ecran color LCD cu o grafică superioară, iar butoanele integrate pe volan au fost rearanjate pentru a fi mai ergonomice.

Din păcate, în continuare, Mazda6 nu oferă nicio alternativă celor speriați de impozitele pe motoarele peste 2.0 litri.  Paleta de motorizări a facelift-ului este aceeași: trei benzinare SkyActive, de 2.0 și 2.5 litri, cu puteri între 145 CP și 192 CP, și două unități diesel, bi-turbo, de 150 și 175 CP, variante ale SkyActive-D 2.2. Prețul de bază pentru Mazda 6 Emotion G145 pornește de la 21.290 euro, TVA inclus.

 

 

Cele mai citite

Revolut lansează, în premieră globală, în România, refinanțarea creditelor

Revolut, banca digitală cu 3,5 milioane de clienți retail în România și peste 40 de milioane de clienți la nivel global, a anunțat astăzi...

Investițiile Guvernului Ciolacu conduc la o creștere semnificativă a producției industriale în România

Premierul Ciolacu își validează strategia de investiții, pe măsură ce producția industrială a României înregistrează o creștere notabilă în 2024. Potrivit datelor publicate de...

Curtea Constituțională a Republicii Moldova a aprobat referendumul pentru integrarea în UE. Referendumul va permite modificarea Constituției

Curtea Constituțională de la Chișinău a dat aviz pozitiv pentru organizarea referendumului în care cetățenii Republicii Moldova urmează să-și exprime opțiunea cu privire la...
Ultima oră
Pe aceeași temă