19.6 C
București
joi, 28 martie 2024
AcasăSpecial1.500 de concurenţi pentru cel mai bun şofer de tir din lume

1.500 de concurenţi pentru cel mai bun şofer de tir din lume

Peste 1.500 de şoferi de tir din România s-au întrecut pentru a participa la concursul  Scania-Young European Truck Driver.Câştigătorul finalei de săptămâna trecută de la Târgu-Mureş va reprezenta România în Suedia, pe 9 septembrie, alături de alţi reprezentanţi din Europa.Ei vor lupta pentru premiul cel mare – un Tir complet echipat, oferit de Scania.

Câştigătorul din România a fost Mihai Turdean, un tânar de numai 21 de ani, cu două săptămâni vechime pe un camion. El a primit pe lângă biletul către marea finală din Suedia şi o excursie în Ungaria pentru două persoane şi alte premii din partea sponsorilor Mol România, Michelin precum şi un loc de muncă pe un camion Scania nou, oferit de excentricul Gigi Vlase din Slobozia, patronul unei flote auto de peste 350 de tiruri.Acesta este al treilea posesor din lume al ediţiei limitate Scania Black Amber, tir pe care a imprimat imaginea  lui Ştefan Cel Mare.

În semifinala de vineri 12 iulie, s-au întrecut în competiţie 40 de şoferi. Primii 30 au fost aleşi în funcţie de punctajul obţinut la testul online completat pe www.scania.ro. Alţi 10 au fost traşi la sorţi dintre şoferii care au completat testul online şi au venit la eveniment.

Vineri au fost 3 probe care au durat 7 ore.

  O probă de manevrabilitate în care şoferul trebuia să dea cu spatele printre jaloane şi să se parcheze într-un garaj foarte strâmt, tot cu spatele. Apoi  trebuia să treacă printre două obstacole, distanţa dintre ele fiind de asemenea foarte mică; spaţiul rămas în stânga şi în dreapta camionului, până la obstacole  era de numai 5 cm.

  Proba de prim ajutor organizată cu ajutorul Crucii Roşii. Această probă a avut o parte teoretică şi una practică.

  Proba de verificare zilnică a ansamblului cap tractor şi semiremorcă, înainte de plecarea în cursă. Fiecare probă a avut maxim 20 puncte.

Sâmbătă dimineaţa, în finală, unsprezece  şoferi au avut de susţinut următoarele probe:

  Condus economic pe un traseu de 26 km pe şosea, aproximativ 35 min. S-a punctat cantitatea de combustibil consumată şi timpul în care s-a efectuat proba. A mai contat şi punctajul din computerul de bord (Scania driver Support
este un instrument de bord care dă indicaţii şoferului în timp real  pentru a-şi îmbunătăţi stilul de condus).

  Knock the King – proba de manevrabilitate.

După aceste două probe, au mai rămas patru  concurenţi în marea finală. Aceştia au avut de făcut probe de manevrabilitate doi câte doi – exerciţii în oglindă – care au fost spectaculoase pentru audienţa prezentă în număr destul de mare pe autodromul din Târgu-Mureş.  Text Box:  

Cele mai citite

Casa Albă a reprogramat întâlnirea anulată de Netanyahu de la Washington

Decizia vine în contextul în care Karine Jean-Pierre, secretarul de presă al Casei Albe, a anunţat că premierul Israelului, Benjamin Netanyahu, a revenit asupra...

Reforma austerității, îmblânzită. Plafonări peste plafonări de la Guvern

După austeritatatea de anul trecut și cu un deficit bugetar la limită, Executivul face cadouri pentru români, iar angajații din companiile de stat pot...

Burse de reziliență pentru elevi. Condițiile în care se acordă

Ministerul Educației (ME) a lansat în consultare publică Metodologia de acordare a burselor pentru anul școlar 2024 – 2025. Principalele noutăți sunt: Bursele de merit și...
Ultima oră
Pe aceeași temă