Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

La Galați, încă o deszăpezire costisitoare: de la 3,4 la 5 milioane de lei

Cum până acum nu a căzut niciun fulg de zăpadă, nu a fost nevoie ca utilajele de deszăpezire să fie scoase pe străzi și nu se știe cât de eficientă va fi noua organizare adoptată de primărie. La Galați există deja baza controverselor pe tema deszăpezirii din această iarnă. Cum era de așteptat, este vorba în primul rând de prețul deszăpezirii, pentru care a fost alocat un buget de 3,4 milioane de lei, mai mare decât cel de 3,3 milioane lei al deszăpezirii din iarna 2013/2014, pentru care Primăria Galați a intrat în atenția Curții de Conturi din cauza plății unor costuri mai mari decât cele din contractele cu firmele care s-au ocupat de deszăpezire.

Share

Ticu Ciobotaru 0 comentarii

Actualizat: 28.12.2015 - 21:08

Cum până acum nu a căzut niciun fulg de zăpadă, nu a fost nevoie ca utilajele de deszăpezire să fie scoase pe străzi și nu se știe cât de eficientă va fi noua organizare adoptată de primărie. La Galați există deja baza controverselor pe tema deszăpezirii din această iarnă. Cum era de așteptat, este vorba în primul rând de prețul deszăpezirii, pentru care a fost alocat un buget de 3,4 milioane de lei, mai mare decât cel de 3,3 milioane lei al deszăpezirii din iarna 2013/2014, pentru care Primăria Galați a intrat în atenția Curții de Conturi din cauza plății unor costuri mai mari decât cele din contractele cu firmele care s-au ocupat de deszăpezire.

Cam aceleași firme. În acest an, la cele 3,4 milioane ce reprezintă valoarea contractelor de deszăpezire se mai adaugă 1,5 milioane lei pentru închirierea unor utilaje care să fie scoase pe străzi dacă situația o impune. Așadar, s-ar putea ajunge ca deszăpezirea străzilor Galațiului să coste 5 milioane de lei, de trei ori mai mult decât costă deszăpezirea celor 800 de kilometri de drumuri județene.

Noua filozofie: deszăpezirea pe zone

Pentru deszăpezirea din acest an, Primăria Galați a venit cu o nouă formulă organizatorică: Galațiul a fost împărțit în 6 zone. Potrivit lui Ionuț Pucheanu, directorul Serviciului Ecosal din cadrul primăriei, au fost preluate metode care au funcționat în alte mari orașe. În zona 6, care cuprinde cartierele Traian Nord, Arcașilor și Ștefan cel Mare, de deszăpezire se va ocupa Ecosal, pentru celelalte cinci zone fiind scoase la licitație contractele de deszăpezire. Pentru deszăpezirea din zona 1, care cuprinde cartierele Micro 19, Micro 20, Micro 21, Barboşi, Cătuşa, Dimitrie Cantemir, Ecosal a încheiat contractul nr. 15.254/24.11.2015, în valoare de 406.653 lei, cu SC Veneta Coperture SRL Galați. Contractul de deszăpezire în valoare de 508.000 lei pentru Zona 2 - cartierele Micro 18, Micro 17, Micro 16, Siderurgiştilor Vest, Zona Cătuşa 2 şi Ţiglina 2 - a fost atribuit Gendav SRL. Tancrad SRL Galați se va ocupa de deszăpezirea zonelor 3-4 și 5. Pentru zona 3, cartierele Aurel Vlaicu 1, Aurel Vlaicu 2, Micro 40, Micro  38, Micro 39 A, B şi C, Micro 13, Micro  14, Fileşti a fost semnat contractul 14.963/16.11.2015, în valoare de 855.315 lei. Pentru zona 4 – Ţiglina 1, Mazepa 1 şi 2, Faleza Inferioară, Piaţa Centrală şi străzile delimitate de bulevardul Coşbuc, str Al. Măcelaru şi str. Traian, Ecosal a încheiat cu Tancrad contractul 14.964/16.11.2015, în valoare de 789.555 lei. Pentru zona 5 – Centru, Valea Oraşului, Port, şi zona delimitată de străzile Traian, Tunelului, Macului, Calea Prutului Marinei, Moruzzi, Portului şi Bulevardul Marii Uniri, valoarea contractului 14966/16.11.2015 încheiat între Ecosal și Tancrad este de 855.315 lei. Conform valorilor contractelor încheiate, deszăpezirea costă 3.414.000 lei.

Cu „vârfuri de sarcină”, ­deszăpezirea costă mai mult

Dar Ecosal a mai convenit cu Tancrad și Citadina 98, din ­grupul de firme Vega, închirierea mai multor „utilaje pregătite pentru suplimentarea activi­tății de deszăpezire în caz de nevoie”. „Avem aceste utilaje pentru vârfuri de sarcină”, a explicat Pucheanu. Ecosal a încheiat cu Tancrad trei contracte: contractul nr. 15.595/03.12.2015, în valoa­re de 598.934 lei, pentru închirierea a șap­te utilaje de tip autocamion cu lamă și sărăriță, contractul nr. 15.593/03.12.2015, în valoare de 342.000 lei, pentru închirierea a trei sărărițe și contractul nr. 15.589/03.12.2015, în valoare de 356.000 lei, pentru închirierea a 20 de autobasculante. Cu Citadina 98 au fost încheiate două contracte: contractul nr. 1.5597/03.12.2015, în valoare de 154.810 lei pentru închirierea a 10 buldoexcavatoare și contractul nr 15.591/03.12.2015, în valoare de 89.100  lei, pentru închirierea a trei bobcat-uri. Valoarea totală a celor cinci contracte de închiriere „la nevoie” este de 1.560.844 lei.

Așadar, dacă va fi o ninsoare abundentă și se va ajunge în situația de a fi necesară scoaterea pe străzi a utilajelor suplimentare, valoarea totală a deszăpezirii străzilor Gala­țiului în iarna 2015/2016 ar ajunge la aproximativ 5 milioane de lei.    

PAGUBE

În iarna 2013/2014, ­prejudicii de 800.000 lei

Există șanse ca Primăria Galați să ajungă din nou în atenția Curții de Conturi, după ce inspectorii descoperiseră prejudicii de 800.000 de lei și la deszăpezirea din iarna 2013/2014, care a costat peste 3,3 milioane de lei. Potrivit raportului Curții de Conturi, valoarea estimativă a abaterilor cumulate a fost de 806.389 lei, din care suma de 766.040 lei reprezinta plăţi nejustificate pentru achiziţii de servicii la un tarif mai mare decât cel contractat, iar suma de 40.349 lei reprezintă beneficii legale nerealizate. Inspectorii au dat exemplul din noaptea de 30 spre 31 ianuarie 2014, când în intervalul orar 20.00-8.00 au fost utilizate și plătite autobasculante cu tarif orar de 154 de lei, cu toate că erau contractate şi autobasculante cu tarif orar de 76, 130, 138, respectiv 140 lei/oră și autoîncărcătoare cu tarif orar de 238 de lei, cu toate că erau contractate autoîncărcătoare cu tarif orar de 100, 200 sau 228 de lei/ora. Atunci, Primăria Galaţi a cheltuit pentru 7.000 de tone de sare industrială pentru deszăpezire aproape 3 milioane de lei, de două ori mai mult decât dacă ar fi cumpărat sarea de la oricare din salinele din România.

Citește totul despre:

Comentarii

loading...