BILANȚ. Un an cu Gabriela Firea la conducerea Primăriei Capitalei: N-aduce anul ce-a promis primarul | ANALIZĂ ROMÂNIA LIBERĂ

de Adrian Bărbulescu, Razvan Pritulescu , 19 iunie 2017 - stire actualizata la ora 13:54, 17 iunie 2017

La 5 iunie anul trecut, Gabriela Firea a câștigat Primăria Capitalei cu 42,97% din totalul de voturi exprimate și 13,84% din populația Bucureș­tiului cu drept de vot. Lista de promi­siuni cu care a candidat, așa-numitul program de guvernare locală, se întinde pe 69 de pagini. După un an de mandat, promisiunile legate de trafic, transport public, poluare au rămas doar promisiuni. În schimb, primarul s-a arătat foarte preocupat de logo-ul orașului, decorațiuni de Paște și balene albastre.

Una dintre primele promisiuni făcute de Gabriela Firea în campania electorală a fost transparența totală. „Voi transparentiza toate cheltuielile publice în primele 100 de zile de mandat.“ Nu numai că acest lucru nu s-a întâmplat nici până azi, după un an de mandat, ci dimpotrivă, din punct de vedere al accesului la informații, Primăria Capitalei s-a transformat într-o fortăreață. Potrivit unui raport ActiveWatch, în primele șase luni ale „regimului Firea“, din 149 de acte normative au fost în dezbatere publică doar șapte, iar din 751 de dispoziții de primar au fost publicate pe site-ul instituției doar 10. În plus, bucureștenii nu pot participa la ședințele publice ale Consiliului General, deși au acest drept, pentru că angajații Primăriei au grijă să ocupe toate locurile din sală rezervate publicului, după cum a arătat, în repetate rânduri, Irina Zamfirescu, de la ActiveWatch.

De asemenea, Biroul de presă răspunde greu, evaziv sau deloc la întrebările incomode. RL a solicitat Serviciului pentru Relația cu mass-media lista cu punctele realizate din programul de guvernare locală cu care Gabriela Firea a candidat și a câștigat alegerile. Nu am primit această listă. În schimb, primarul general ne-a transmis, prin SMS, că va organiza un eveniment public, pe 23 iulie, în care va prezenta „ceea ce s-a realizat în acest răstimp și care sunt proiectele viitoare“.

Pe de altă parte, Gabriela Firea apare des la Antena 3, canalul TV unde a lucrat în trecut și locul unde jurnaliștii au grijă să n-o încurce cu întrebări stânjenitoare atunci când o „surprind“ la serviciu.

RL a trecut în revistă promisiunile pe care Gabriela Firea le-a făcut înainte și după campania electorală și a analizat stadiul lor din prezent, după un an de mandat în fruntea Primăriei Capitalei. De precizat că ne-am oprit doar la o parte dintre acestea – cele care îi afectează în mod direct pe bucureșteni –, în condițiile în care programul doamnei primar are nu mai puțin de 69 de pagini de angajamente.

„Parcări, benzi unice, semafoare inteligente“

„Avem mai multe măsuri care merg împreună pentru degajarea aglomerației din Capitală: construirea de parcări la intrarea în București, un sistem de semaforizare inteligentă pentru toate intersecțiile din Capitală (...) și aplicarea sistemului de benzi unice pentru RATB“, a declarat Gabriela Firea, la Antena 3.

Potrivit programului de guvernare locală, construcția de parcări trebuia să înceapă în primăvara acestui an, iar din vară primele parcări să fie finalizate.

„Până azi nu s-au început lucrările la nicio parcare, n-a făcut nicio investiție nouă în această direcție“, spune Ciprian Ciucu, membru în Consiliul General al Primăriei Capitalei.

Sistemul de semaforizare inteligentă este și el încă în stare de proiect, iar în privința benzilor unice experimentul s-a dovedit un fiasco, cel puțin deocamdată. În luna august 2016, primarul general promitea că va face benzi unice pentru RATB pe 12 artere din Bucureşti, precizând că acestea au şi fost identificate împreună cu reprezentanţii RATB. Ulterior, Gabriela Firea şi-a nuanţat declaraţia şi a spus că benzile unice vor fi făcute după ce vor sosi autobuzele noi. Apoi, în această primăvară, Firea a revenit în forță asupra acestei promisiuni și a trimis angajații Primăriei să monteze stâlpișori de delimitare a benzii dedicate transportului în comun pe Șoseaua București-Ploiești, între Podul Băneasa și Fântâna Miorița (Gara Băneasa). Minunea n-a durat însă decât o zi, pentru că s-a format un ambuteiaj monstru la intrarea în București din zona de nord, Gabriela Firea a cedat criticilor, iar stâlpișorii au fost demontați. Totuși, primarul spune că nu va abandona proiectul, el urmând să fie reluat în vacanța școlară.

De asemenea, tot ca măsuri de descongestionare a traficului, primarul a promis „realizarea unui sistem acoperitor de piste de biciclete separate de traficul auto“ și „crearea, de către PMB, a unei rețele proprii de biciclete și de stații de parcare/taxare a acestora“, lucruri care nu s-au întâmplat.

„Transport gratuit, sute de autobuze și tramvaie noi“

Dintre toate promisiunile făcute de Gabriela Firea, poate cea mai comentată în spațiul public a fost cea referitoare la transportul RATB gratuit. „Am vorbit cu specialişti, am făcut un calcul de oportunitate şi am decis că se poate face. E un plan economic ce poate fi aplicat. Proiectul este fezabil, mai ales dacă RATB îşi va acoperi din cheltuieli vânzând în străinătate tramvaie fabricate în România.“

Ulterior, a nuanțat: Bucureștiul va avea transport public gratuit, dar „numai după ce ne vom asigura că avem suficiente autobuze, toate modernizate, toate curate, în care să se asigure siguranța călătorului“. Iar după ce a nuanțat, a renunțat. Transportul public n-o să mai fie gratuit.

În privința autobuzelor noi, Gabriela Firea a anunțat, în vara anului trecut, că RATB va achiziționa, din banii de investiții proveniți din bugetul local, 200 de autobuze second-hand, vechi de patru ani, și 300 de autobuze noi. După ce a primit critici, primarul a revenit și a anunțat achiziționarea a 500 de autobuze noi. Apoi s-a răzgândit din nou și a promis cumpărarea a 400 de autobuze, 100 de troleibuze și 100 de tramvaie noi.

În realitate, Primăria va putea cumpăra în acest an doar 10 autobuze și două tramvaie.

„Majoritatea PSD-ALDE din Consiliul General nici nu a alocat banii suficienți pentru achiziții consistente la RATB“, a acuzat atunci consiliera USR Ana Maria Ciceală.

Un alt angajament pe care și l-a luat Gabriela Firea în privința societății de trans­port este „transformarea RATB în societate comercială de tip S.A., la care Autoritatea Competentă trebuie să dețină totalitatea sau majoritatea capitalului social“, spune Ciprian Ciucu. „Procesul de reorganizare a RATB trebuia încheiat până la 1 ianuarie 2017“, comple­tează consilierul.

„Gata cu șantierele care nu se mai termină!“

Modernizarea Șoselei Pantelimon și a Șoselei Iancului din estul Capitalei a început încă din vara anului 2013. Problemele cu legea ale patronului firmei constructoare Tehnologica Radion, Theodor Berna, au tărăgănat însă lucrările. Și totuși, Gabriela Firea se arăta optimistă acum mai bine de jumătate de an.

„Îmi doresc ca până la sfârșitul acestui an (2016 – n.red.) linia de tramvai de pe Șoseaua Pantelimon să fie funcțională 100%. Vom cere sprijinul Poliției Rutiere, al specialiștilor din cadrul RATB și al celor din cadrul Administrației Străzilor, astfel încât să existe o coordonare a tuturor lucrărilor care au mai rămas de executat. Pentru a finaliza acest șantier într-un timp cât mai scurt, este imperios necesar să lucrăm în echipă, cât mai organizat și responsabil“, scria pe Facebook, în octombrie anul trecut, edilul general. Promisiune nerespectată, pentru că nici până în ziua de azi tramvaiele nu circulă pe Şoseaua Pantelimon, între intersecţia cu Bulevardul Chişinău şi Granitul. Și ar fi putut să circule, dacă la Granitul, acolo unde trebuia să fie bucla de întoarcere și acum este o mare groapă, ar fi fost instalat un macaz provizoriu și introduse în circulație tramvaie cu dublă comandă.

Lucrările de pe Șoseaua Pantelimon presupuneau reabilitarea totală a 3,85 km de drum la trei benzi pe fiecare sens, reabilitare totală și management trafic pentru 6,51 kilometri de linie de tramvai, reconstrucția și modernizarea a 15 peroane și modernizarea capătului de linie RATB din zona Granitul – Cora.

Un tramvai numit speranță, în Titan

De asemenea, în cartierul Titan, tramvaiele nu mai circulă de şase ani, de când a început modernizarea celor 2,78 km cât are lungimea Bulevardul Liviu Rebreanu.

După cum anunţa Primăria Capitalei la finele lunii iunie a anului trecut, după ce Gabriela Firea fusese instalată edil, modernizarea bulevardului ar fi trebuit să fie gata în iulie 2016. Ulterior, Primăria a anunţat luna august ca termen final și de atunci nu a mai fost avansat niciun termen. Pe 24 februarie a expirat termenul asumat de constructor pentru finalizarea modernizării bulevardului. Nici acum nu e gata lucrarea, iar circulaţia tramvaielor nu a fost reluată, chiar dacă, tehnic vorbind, era posibil acest lucru – şinele sunt montate, ba a fost instalată chiar şi linia de contact.

Fostul primar Sorin Oprescu le-a dat constructorilor PACO şi Euroconstruct un termen extrem de generos, de trei ani, pentru a reface puţin peste un kilometru de şosea şi linie de tramvai, dar nici aşa nu a fost respectat.

Investiţia a fost gândită prost de la bun început, dat fiind că lucrările la cele două tronsoane, în lungime totală de 2,78 km, nu au început concomitent, ci succesiv. În 2011 muncitorii au început să lucreze pe primul tronson, de 1,7 kilometri, situat între Camil Ressu și Nicolae Grigorescu, care a fost finalizat în 2014. Abia atunci au început lucrările la următorul sector, până la intersecţia cu Bulevardul 1 Decembrie 1918.

Din această cauză, şinele noi montate pe primul sector acum trei ani ruginesc, pentru că tramvaiele nu pot circula.

Pasaj terminat pe jumătate, inaugurat pe jumătate

La Pasajul subteran de la Piața Sudului, lucrările au început în primăvara lui 2014 și tot atunci primarul de la acea vreme, Sorin Oprescu, a anunțat primul termen de finalizare – 31 decembrie 2015 – necesar pentru a se obține finanțarea europeană nerambursabilă.

Apoi, cum termenul fusese depășit, Oprescu a lansat o nouă promisiune de închidere a șantierului: iunie 2016. Între timp, s-a schimbat garda la Primăria Capitalei și a venit Gabriela Firea, care a anunțat anul trecut noul termen: începutul lunii martie 2017. „Recunosc, am o dezamăgire, pentru faptul că reprezentanţii constructorului mi-au garantat că în săptămâna de mărţişor şi de 8 Martie mergem împreună să inaugurăm“, spunea Firea.

Însă, tot anul trecut Consiliul General al Municipiului București a prelungit termenul de finalizare până la 31 decembrie 2018, într-o înțelegere semnată cu Ministerul Dezvoltării. Revenind în 2017, Gabriela Firea a promis la finele lunii martie că Pasajul Piața Sudului va fi gata „după Paște“. Cum nici acest lucru nu s-a întâmplat, ultimul termen anunțat de municipalitate este 28 iulie. Între timp, circulația prin pasaj a fost deschisă, la finele lunii aprilie, pe o singură bandă pe sens. Cât despre pasajele pietonale care urmau să lege trotuarele de refugiile de tramvai, nici poveste, ca de altfel și în ceea ce privește reluarea circulației tramvaielor.

Ideea transportului public gratuit în București nu e nouă și nu-i aparține Gabrielei Firea. Silviu Prigoană a candidat cu această promisiune la Primăria Capitalei în anul 2012.

CONTROVERSĂ.Nașa, catedrala și Cathedral Plaza

În programul de guvernare locală, Gabriela Firea a promis „desființarea tuturor construcțiilor ilegale“. O astfel de clădire ilegală este Cathedral Plaza, în privința căreia instanța a decis definitiv demolarea. Deși executarea sentinței este obligatorie din 2015, clădirea este încă în picioare, motiv de nemulțumire pentru Arhiepiscopia Romano-Catolică din București, cea care a și pornit litigiul, pe motiv că turnul Cathedral Plaza a fost ridicat prea aproape de Catedrala Sf. Iosif.

Recent, purtătorul de cuvânt al Arhiepiscopiei Romano-Catolice, preotul Francisc Doboș, a dezvăluit că cea care a construit turnul este nașa de cununie a primarului general, Daiana Voicu. În replică, Gabriela Firea i-a scris Arhiepiscopului Ioan Robu, cerându-i demiterea purtătorului de cuvânt, fără să nege însă informația.

PR de PRimar

Gabriela Firea este foarte atentă la imaginea ei, la care pare că lucrează mai intens decât la Primărie. Interviul pe care Mihai Gâdea i l-a luat după ce a „surprins-o“ la serviciu, deși în imagini se vedea clar lavaliera Antenei 3 montată la reverul primăriței, este doar una dintre multele mișcările de PR, deloc subtile, menite s-o promoveze pe Gabriela Firea. A urmat un alt interviu prietenos, la o televiziune la fel de prietenoasă, în biserică, printre icoane, difuzat chiar în ziua de Paști. Despre credință, cinste, tradiții și valori creștine.

De fapt, numele actualului primar al Capitalei a fost adesea vehiculat ca o posibilă variantă pentru candidatul PSD la următoarele prezidențiale.

Salvați copiii de balena albastră!

„Vânătoarea de balene albastre“ este un alt episod din serialul „Să vorbească lumea despre Gabriela Firea“. În luna aprilie a acestui an, Primăria Capitalei a lansat o „campanie de conștientizare“ în școli, față de pericolul la care se expun elevii dacă joacă „Balena albastră“, mai degrabă un fake news de genul „Ambulanța neagră care răpește copii pentru organe“. Deși până acum nu a fost dovedită oficial vreo legătură între eventuale victime și acest joc, primărița le-a vorbit cât se poate de serios elevilor Școlii Generale nr. 164 despre cum internetul poate să ucidă dacă vorbești cu străinii. Deși Primăria a vorbit atunci despre o „campanie“, în realitate, după show-ul de la Școala nr. 164 nu s-a mai întâmplat absolut nimic.

Din nou despre nuanțe

Mai sunt, apoi, declarațiile vesele pe care doamna Firea le face la televizor. „O veste bună pentru utilizatorii de internet. Cu votul de azi (n.r. – din Consiliul General), RATB va iniția o procedură prin care în autobuze, tramvaie și troleibuze se va instala wireless gratuit pentru toți călătorii“, spunea primarul și toată presa scria: „Wi-Fi gratuit în RATB“. În fapt, în acea zi Consiliul hotăra doar împuternicirea RATB „să analizeze posibilitatea implementării pe flota de vehicule de transport călători a unui sistem de acces wireless la internet“, după cum a remarcat Irina Zamfirescu, de la Active Watch.

Ceva similar s-a întâmplat și după incendiul de la Circul Globus, când au murit 11 animale. Gabriela Firea s-a „lipit“ imediat de subiect și a anunțat că „spectacolele de circ de la Globus nu vor mai avea numere cu animale dresate“.

Doar că hotărârea Consiliului suna altfel: „Sunt interzise animalele la circ, cu excepția: câini, cai, pisici, papagali, porumbei și animale de acvariu și delfinarii“.

Comentarii

  • andreesanu

    04 iulie 2017 10:26

    Ei tovarasa primar general ,Cum e cu inundatiile din Bucuresti ??, care va sa zica vrei statui !!vrei porti la intrare in Bucuresti ,dar Bucurestiul nu are canalizari pentru ape meteorice !!,Bucurestiul nu are centura !!,In Bucuresti circulatia ,parcarile ,sunt ca vai de lume . Reabilitarea cladirilor de patrimoniu e doar o poveste ,iar primarita "cu nasul pe sus din fire " ii arde de circoteca in Cismigiu, si de orce bazaconie pe banii fraierilor in Bucuresti !!.

    raspunde comentariului
  • andreesanu

    04 iulie 2017 10:26

    Ei tovarasa primar general ,Cum e cu inundatiile din Bucuresti ??, care va sa zica vrei statui !!vrei porti la intrare in Bucuresti ,dar Bucurestiul nu are canalizari pentru ape meteorice !!,Bucurestiul nu are centura !!,In Bucuresti circulatia ,parcarile ,sunt ca vai de lume . Reabilitarea cladirilor de patrimoniu e doar o poveste ,iar primarita "cu nasul pe sus din fire " ii arde de circoteca in Cismigiu, si de orce bazaconie pe banii fraierilor in Bucuresti !!.

    raspunde comentariului
  • eugen radu

    22 iunie 2017 16:14

    Pe sos.Pantelimon exista portiuni unde se circula pe o singura banda

    raspunde comentariului
  • pandele

    21 iunie 2017 7:08

    N-am simpatii politice, dar dna Firea pare a fi, dupa 1 an perioada scurta, care poate fi irelevanta, un administrator mediocru spre incompetent....

    raspunde comentariului
    • mama

      22 iunie 2017 12:23

      Problema cea mai grava e ca i a adus pe toti incultii si prostii din Voluntari de la barbatasu, in functii de conducere in PMB si la alte regii. solutia ar fi sa dispara toata clasa asta politica de incompetenti, altfel in locul ei v a veni tot o persoana incapabila.

      raspunde comentariului
  • Sanda

    19 iunie 2017 20:29

    Firea nu si-a meritat salariul de primar si ma intreb de ce mai e in scaun ..

    raspunde comentariului
  • dragonur

    19 iunie 2017 15:47

    FIREA noul presedinte al Romaniei ,cretinii care au votat-o s-o voteze pana moare hai mamaie ,hai tataie ,inca un mandat peste bot lui Firea ca e rea de musca..... pentru unii cu probleme .....

    raspunde comentariului
  • Corina

    19 iunie 2017 15:43

    Firea sta bine mersi afara de Bucuresti ,copiii nostri pot muri de poluare si boli ,JIENII ei sunt la aer curat .Ce sa-i pese de oras ciocanitoarei cand ea nu sta ca noi in praf si mizerie ?VREM PRIMAR CARE SA SE INTERESEZE DE BUCURESTI JOS FIREA ,ALEGERI PENTRU PRIMAR

    raspunde comentariului
  • dan sima

    19 iunie 2017 15:39

    De ce nu e data jos si FIREA ca ne inecam in gunoaie , caini vagabonzi , taxiuri cu probleme ,drumuri mizerabile , blocuri fara apa ,nu sunt parcari ,orasul arata ca o hazna dar ea locuieste in afara de Bucuresti .

    raspunde comentariului
  • sorin

    19 iunie 2017 15:35

    Firea nu a facut absolut nimic pentru Bucuresti doar a furat de peste tot si si-a schimbat zilnic crucile de la gat .In afara sa se imbrace in costum popular si sa-si epileze mustata nu a miscat un deget .Bravo celor care au ales-o ,la mai mare ....

    raspunde comentariului
  • andreesanu

    19 iunie 2017 12:30

    NU TOATE MUSTELE FAC MIERE !!.Bucuresteni va meritati MUSCA !!.De unde nu-i nici Dumnezeu nu cere !!, voi chiar ati crezut ce bazzzzzzzzzzzaiaaaaaaaaaaa asta ?? .Bucuresteni tineti -va firea acasa !!!, la cratita poate se pricepe mai mult decat la administratie .

    raspunde comentariului
  • andreesanu

    19 iunie 2017 12:30

    NU TOATE MUSTELE FAC MIERE !!.Bucuresteni va meritati MUSCA !!.De unde nu-i nici Dumnezeu nu cere !!, voi chiar ati crezut ce bazzzzzzzzzzzaiaaaaaaaaaaa asta ?? .Bucuresteni tineti -va firea acasa !!!, la cratita poate se pricepe mai mult decat la administratie .

    raspunde comentariului
  • andreesanu

    19 iunie 2017 12:29

    NU TOATE MUSTELE FAC MIERE !!.Bucuresteni va meritati MUSCA !!.De unde nu-i nici Dumnezeu nu cere !!, voi chiar ati crezut ce bazzzzzzzzzzzaiaaaaaaaaaaa asta ?? .Bucuresteni tineti -va firea acasa !!!, la cratita poate se pricepe mai mult decat la administratie .

    raspunde comentariului
  • George

    19 iunie 2017 7:42

    De ce nu analizeaza Dragnea si nerealizarile lui Firea. Voi ce a-ti votat PSD-ul nu va mai saturati de minciunile comunistilor lui Iliescu? Aceasta doamna artista e buna doar pe sticla ca are vocabular si tupeu cu care a imbrobodit 42 din Bucurestenii care au fost la vot. Suna ceasul cind trebuie sa ne lepadam de clasa asta de golani, revolutionari, patrunsi in parlament si in toate functiile de conducere pe care si le platesc cu bani grei altor hoti , care pot impartii puterea. amin.

    raspunde comentariului
  • Ioana marcea

    18 iunie 2017 12:13

    O alegere proadta facuta de bucuresteni. O femeie mincinoasa ea a studiat 3 ani biblioteconomie si NU filologie cum se lsuda o femeie rea di acra. Intr-un sn de zile nu a fscut nimic pt.Bucuredti ci doar a stat alaturi de DragneA

    raspunde comentariului
    • diana

      19 iunie 2017 15:50

      Ce studii ..prin paturi si pe sub mese.......fata ei de capra de cauta

      raspunde comentariului
  • Dan T

    17 iunie 2017 20:10

    O activista tipica de sorginte comunista. Tupeista, guraliva, mereu prezenta in spatiul public cu promisiuni fara grija-si jena-de a fi sau nu indeplinite. Televiziunile obediente din motive pecuniare sau-si-din teama de justitie nu sunt bine supravegheate de CNA, unul din organismele super-politizate care paraziteaza spatiul public, nu sunt in slujba cetatenilor.Daca o astfel de individa ajunge intr-o finala la alrgeri prezidentiale inseamna ca electoratul roman n-a invatat nimic din penibila finala Iliescu-Vadim iar partidele politice profita de pasivitatea publica si raman cu structura mafiota.

    raspunde comentariului
  • Cornel

    17 iunie 2017 16:59

    Serviciul de taxi din Bucuresti nu are regulament cadru de functionare ! Cel vechi a expirat de foarte multi ani ! Practic in acest moment taximetria Bucuresteana functioneaza fara un regulament cadru ,la cheremul firmelor de dispecerat care si-au facut propriul regulament ! Soferii corecti s-au saturat sa fie bagati in aceeasi oala cu piratii care conduc masini galbene care sunt asemanatoare cu cele autorizate ! Tariful de 1,39 lei km este un fals facut de patronii de dispecerate care au fost si amendati de consiliul concurentei in urma cu cativa ani , inutil, primaria nu s-a implicat absolut deloc in verificarea tarifului ! Lipsesc de asemenea tarifele de noapte vedeti ce probleme sunt semnalate de cetateni noaptea din cauza lipsei unui tarif decent de noapte si tariful de exterior din cauza caruia clientii care doresc sa mearga la aeroport intampina probleme in gasirea unui taximetru ! In Bucuresti sunt peste 2000 de taximetre care functioneaza fara autorizatii taxi avand la bord doar un certificat de grefa ! Acum trei luni Doamna Primar Firea a spus ca va emite un regulament de funcionare a serviciului de taximetrie ! Cat mai dureaza ? Are nevoie de ajutor ? Sa copieze regulamentul de functionare din Viena ! Este foarte corect !

    raspunde comentariului
  • CHARLIE

    17 iunie 2017 16:52

    In schimb Firea e intotdeanu coafata la perfectie. Pleaca in strainatate cu un anturaj de coafori, specialisti in imagine, si etc. Regina prostilor. E preocupata cu faptil ca Grindeanu nu-l asculta pe tatucul Dragnea dar e gata la nevoie sa sara in lagarul Ponta-Grindeanu daca Dranea-Tariceanu se clatina. Primaria de panorama!!

    raspunde comentariului
  • paul

    17 iunie 2017 15:55

    Firea,o petarde.

    raspunde comentariului
  • UBAFCA

    17 iunie 2017 13:24

    ATENTIE ! ,, .. Doamna Gabrie,a Firea A TRECUT IN BARCA Grindeanu Ponta, stire pe surse, Bravo Firea, esti cea mai buna primarita din Balcani ! , ., Sa-i laudam activitatea , doamna firea poate fi cea dantai PM, in echipa Grindeau, Firea, Ponta, Boc, Iohanis

    raspunde comentariului
  • Vsleriu

    17 iunie 2017 12:44

    Ce a facut D-na Firea intr-un an de mandat ? Mai nimica, decat valuri. Transportul in comun este in aceeasi stare jalnica fara mijloace de transport suficiente. Cand vă suplimenta numarul lor, cand vă achizitiona noi si suficiente mijloace de transport ? Cand se vă ocupa ca lumea de deszapeziri ? Iarna care a trecut a fost un cosmar - ,pe trotuare portiuni de trotuare nedeszapezite, cu gheata pe ele - vorbesc de trotuare publice, de zone care apartin ADP-urilor de sectoare nici primarii de sectoare nu au facut mai nimic. Apoi mizeria din.Bucuresti, cosuri de gunoi insuficiente pe multe artere. Apoi pasaje rutiere subterane, supraterane - insuficiente. Mai trebuie construite astfel de pasaje. Apoi toate statiile RATB trebuie modernizate, reamenajate, cu sisteme electronic de management al traficului sa aflam cat mai avem de asteptat masina X, tramvaiul Y, etc. toate mijloacele RATB sa abia GPS montat pe ele. Așa cum sunt in tarile civilizate. Apoi consolidarea antiseismica a tuturor imobilelor cu risc seismic ridicat si reabilitarea lor termica. Cand se vă face ? In ce secol ?

    raspunde comentariului
  • Sile

    17 iunie 2017 12:26

    Pe langa aceste probleme mai sunt si altele nerezolvate consolidarea antiseismica a tuturor imobilelor cu risc seismic de gradele I si Ok, reabilitarea termica a blocurilor din fonduri UEfonduri locale, realizarea de pasaje pietonale in toate intersectiile si pietele existente Piata Romana, Piata Dorobantilor, Piata Puisor-Centrul Civic, Zona Arcului de Triumf, etc. Apoi problema cu asfaltarile. Tot Bucurestiul este peticit si plin de gropi. Bucurestiul actual arata ca dupa razboi plin de petice, asfalt crapat, gropi, Dale puse care sunt nefixate, cersetori, mijloace de transport total insuficiente ca numar si fara climatizare doar foarte putine sunt climatizate. Multe mijloace de transport fara numarul de traseu luminat ci doar scris stangaci pe o hartie A4 lipita in geam la sofer, tramvaie putine si foarte vechi CD trebuiau date de mult la casare vezi tramvaie 25, 8, 35, 11, etc.. Niste rable care Inca mai circula. Apoi problema in gestionarea relatiei PMB-Guvern-Ministerul Transporturilor si anume cand vă fi functionala linia de metrou Eroilor-Cart Drumul Taberei celebra Magistrala V la care se câcâie de atata timp ? Cand vom avea un Bucuresti cu adevarat dezvoltate si european ?

    raspunde comentariului
  • fane

    17 iunie 2017 11:09

    Bucurestiul arata groaznic dupa Oprescusi va arata si mai rau dupa Firea ! Traiasca votantii care stiu sa alega omul potrivit in functie de promisiunile PSDiste

    raspunde comentariului
  • Marco

    17 iunie 2017 11:08
  • FIRU

    17 iunie 2017 10:47

    VOI TOT N-ATI INTELES CA DOAMNA PRIMAR GABRIELA NU A REUSIT SA FACA NICIUN PROIECT IN BUCURESTI DIN CAUZA INCOMPETENTEI LUI SORIN GRINDEANU?!

    raspunde comentariului
    • 7-10

      17 iunie 2017 10:57

      ... din 149 de acte normative au fost în dezbatere publică doar șapte, iar din 751 de dispoziții de primar au fost publicate pe site-ul instituției doar 10 ...

      raspunde comentariului
  • saptispe

    17 iunie 2017 10:39

    are 17 voturi, a mintit si nu a tinut nicio promisiune ... la fel ca si fe - se - ne, pe de se re, pe se de re, pe se de etcetera, ... si totusi... mai primesc voturi ... Romania, trezeste-te!

    raspunde comentariului
    • 7-10

      17 iunie 2017 10:56

      din 149 de acte normative au fost în dezbatere publică doar șapte, iar din 751 de dispoziții de primar au fost publicate pe site-ul instituției doar 10

      raspunde comentariului
  • Memento !!!!!!!

    17 iunie 2017 10:23

    Nenorocita asta vrea sa ajunga Presedintele Romaniei!!!!!

    raspunde comentariului
    • UBAFCA

      17 iunie 2017 13:26

      Domol, Grindeanu presedinte, Firea Prim Ministru, Ponta Ministru Justitiei

      raspunde comentariului

Ultima ora

anunturi mica publicitate
Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te pentru a primi cele mai importante titluri pe e-mail.

Copyright © 2014. Toate drepturile rezervate RomaniaLibera.ro

Dezvoltat de Bluebay Design