Ministrul Cuc vrea să vândă hangarul Tarom, la presiunile ”băieților deștepți” din aviație | DEZVĂLUIRE ROMÂNIA LIBERĂ

de Petru Zoltan , 11 octombrie 2017 - stire actualizata la ora 13:57, 11 octombrie 2017
Ministrul Cuc vrea să vândă hangarul Tarom, la presiunile ”băieților deștepți” din aviație | DEZVĂLUIRE ROMÂNIA LIBERĂ

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, vrea să vândă hangarul companiei TAROM, situat în incinta Aeroportului Otopeni, în urma presiunilor făcute de „băieții deștepți“ din aviație la nivel guvernamental. În cazul în care s-ar scoate la mezat hangarul, compania TAROM se va îndrepta cu pași repezi spre faliment pentru că nu ar mai putea face față costurilor exorbitante cu întreținerea și reparația aeronavelor.

De exemplu, o inspecție a unei aeronave costă la TAROM în jur de 500.000 euro, în timp ce la Lufthansa costurile sunt duble. Printre cei interesați de hangar se află nemții de la Lufthansa, emisari din Lituania, Dubai, Emiratele Arabe Unite, dar și afaceriști autohtoni.

În anul 2011, Guvernul Boc a convenit cu Fondul Monetar Internațional să vândă un pachet de 20% din acțiunile companiei TAROM. Ulterior, în 2015, Victor Ponta, în calitate de premier, a negociat vînzarea TAROM cu companiile Turkish Airlines, Qatar, Emirates și Etihad. Acum, ministrul Transporturilor l-a pus la conducerea companiei pe tânărul Alexandru Frunză, fost administrator de credite la o bancă, dar fără experiență în aviație. 

 

Hangarul, „bijuteria coroanei“ de la TAROM

Mai multe companii din aviație încearcă să pună mâna pe hangarul companiei TAROM, de pe Aeroportul Otopeni. „În primul rând, sunt cei de la Lufthansa Tech­nik, care ar vrea să facă o bază de reparații aici. Apoi, e Regional Air Service a lui Dorin Ivașcu. Ar mai fi cei de la Blue Air, și lor le-ar prinde bine o gură de oxigen.  Au fost niște discuții să vină și niște lituanieni. Sunt mai mulți oameni interesați, pentru că este bijuteria coroanei”, a declarat Aurel Curdov, președintele Sindicatului Național Tehnic TAROM. 

De ce este considerat hangarul „bijuteria coroanei”? Aurel Curdov a explicat că hangarul a avut anul trecut un profit de zece milioane de euro. Aici se repară toate cele 23 de avioane TAROM, dar și avioanele altor companii. „Când este necesar, din toamnă până în primavară, aeronavele sunt aduse pentru controale amănunțite în hangar, care are o capacitate de trei aeronave. Dacă se renunță la hangar, vor contracta un alt furnizor de servicii. Aceste servicii nu sunt foarte ieftine. O inspecție amănunțită a unei aeronave este în jurul a 500.000 euro. La Lufthansa poate să ajungă și la un milion de euro”, a spus Curdov.  

Ivașcu: „Lufthansa este principalul candidat“

Dorin Ivașcu este acționar și manager la compania Regional Air Service. În perioada regimului comunist, a fost director TAROM la sediile din Libia, Singapore, Londra, New York. Presa centrală a atras atenția că Ivașcu a fost ofițer al Direcției de Informații Externe (DIE), serviciul secret de informații externe al României în perioada regimului comunist. 

La solicitarea RL, Dorin Ivașcu a menționat că firma pe care o conduce este interesată de oportunități de afaceri, dar că nu-l interesea­ză direct hangarul: „Inițial a fost o discuție să închiriem de la cargo. Nu am făcut nici un demers în domeniu. Nu ne pasionează hangarul. Nu știu, nu cred că e de noi. Pe el se reped marii rechini. Cine pune mâna pe hangarul ăla va juca un rol important. Este o mare prostie să îl vândă. Lufthansa Technik este principalul candidat. Dacă s-ar vinde la ăștia… Suntem interesați de oportunități de afaceri. Dar nu cred că avem noi... Problema este că, dacă îl ia cineva, se naște un monopol…” 

Demetriade: „Lufthansa și-a făcut divizie tehnică în România” 

Surse din TAROM au spus că, printre cei care au interesul de a vinde hangarul, se află și Nicolae Demetriade. Acesta este fostul director general al TAROM, dar și reprezentantul în România al companiilor aeriene Fly Dubai și Emirates Airlines. Nicolae Demetriade a spus că este una dintre persoanele care au avertizat Ministerul Transporturilor în legătură cu capcanele întinse de companiile străine pentru a prelua compania TAROM.

„Eu am avertizat că Lufthansa Technik Internațional și-a făcut divizie tehnică în România. Are nevoie disperată de un hangar în România. Ei presează obținerea unui spațiu tehnic pe aeroport. Ăsta este unul dintre motivele pentru care Aeroportul a mărit prețul la chirie pentru TAROM. Le-am spus celor de la minister să nu accepte să intre Lufthansa pe Aeroport. Pentru că pasul doi va fi o asociere cu TAROM-ul care va duce la preluarea în totalitate”, a declarat Demetriade.
 
Ministrul Cuc și-a plantat omul în vârful TAROM  

În urmă cu aproximativ trei luni, ministrul Răzvan Cuc a tras sforile pentru ca Alexandru Frunză să fie angajat la TAROM, pe funcția de director financiar, spun surse din companie. Până atunci, Frunză a fost consilierul personal al secretarului de stat de la Transporturi George Dan Vușcan, numit în funcție de fostul premier Dacian Cioloș. Ulterior, Frunză a fost plasat și în CA al Portului Constanța. Fostul șef al lui Frunză, Vușcan jr., este fiul lui Gheorghe Vușcan, fost prefect de Cluj în perioada 2012-2017.

De pe funcția de director financiar, Frunză a fost promovat pe cea de director general interimar la TAROM, cu ajutorul ministrului Răzvan Cuc. Am încercat să obținem un punct de vedere de la Alexandru Frunză, însă acesta foarte nervos a întrebat de unde avem numărul lui de telefon. „Faptul că sunteți jurnaliști nu vă conferă dreptul să nu îmi spuneți de unde aveți numărul meu de telefon. Aici se lucrează într-o echipă. Dacă aveți întrebări, să vă răspundă sursele.” 

În schimb, ministrul Răzvan Cuc a refuzat orice dialog pe acest subiect.  

Planuri. Ponta voia investitor strategic pentru TAROM

În 2011, Guvernul Boc a convenit cu Fondul Monetar Internațional să vândă un pachet de 20% din acțiunile companiei TAROM. Atunci, CSAT a informat Ministerul Transporturilor, condus de Anca Boagiu, că nu este abilitat să avizeze strategia de privatizare deoarece procesul nu are legătură cu apărarea și securitatea națională. Însă, în cazul unui război, TAROM se transformă în unitate militară și este obligată să pună la dispoziția Armatei Române și a partenerilor NATO toate aeronavele și logistica de care dispune, conform unui acord semnat cu Statul Major al Aviației.  

Patru ani mai târziu, premierul Victor Ponta a încercat să vândă compania unui investitor strategic. „În anul 2015, am avut discuții personale, oficiale și detaliate la nivel de CEO sau președinte cu Turkish Airlines, Qatar, Emirates și Etihad (…), le-am prezentat intenția Guvernului României de a avea un investitor strategic pentru TAROM“, scria Victor Ponta pe Facebook. „Spre deosebire de prostiile populiste anunțate de cuplul comic Dragnea - Cuc, eu știu sigur că TAROM nu poate să supraviețuiască singur“, a adăugat fostul premier.

 

Consultă ziarul integral în format .PDF AICI

Comentarii

  • cuc

    15 octombrie 2017 0:27

    pacat, ar fi dat un comision gras la PSD, daca nu si parandarat de TOT

    raspunde comentariului
  • Alf

    14 octombrie 2017 17:37

    Scoateti articolul, ministrul ăsta strigă acum cucu!

    raspunde comentariului
  • gigi

    14 octombrie 2017 13:51

    lufthansa vs boeing. baietii n-ar fi destepti daca n-ar fi cumparatori!

    raspunde comentariului
  • Nae

    14 octombrie 2017 13:30

    De asta au multi probleme cu ''sistemul'' ... tradatorii si vinzatorii, genul lui pescariu si al multor politicieni, sint gata continuu sa paraziteze ceva ce nu le apartine ... cine vrea hangar trebuie sa il CONSTRUIASCA sau sa il INCHIRIEREZE ANUAL ...

    raspunde comentariului
  • For sale

    13 octombrie 2017 8:18

    Sa-l vanda strategic, la pachet cu falimentara Tarom cum se vindeau odata cartile bune in librarii.

    raspunde comentariului
  • costica

    13 octombrie 2017 6:14

    -oferte-operatorOnline!Proiect nou.Esti salariat si nu-ti ajung banii?Esti somer si cauti un loc de munca?Inca nu ai gasit jobul care sa-ti asigure un trai linistit?Atunci nu ai nimic de pierdut,realizeaza-ti visul.Noi iti oferim curs gratuit si complet de instruire,lucrand acasa.Nuiti trebuie decat un Calculator,internet si 3 ore din timpul tau pentru a castiga bani.Trimite un e-mail cu textulinfola pacurarucostica1963gmail com

    raspunde comentariului
  • ndr ai dreptate

    12 octombrie 2017 21:45

    Singurul comentariu corect "le vor face tot acolo dar vor plati dublu". este ca la blindatele americane pentru armata romana.

    raspunde comentariului
  • Degeaba

    12 octombrie 2017 19:32

    Poporul Roman a votat foarte clar pt PSD. Absolut toata lumea stia ca venirea PSD la putere inseamna in primul rand lovirea justitiei si scaparea de puscarie a marilor baroni si apoi delapidarea crancena a tot ce ar mai fi de furat in aceata tara. Cu alte cuvinte pe Romanii nu-i intereseaza Tarom si orica alt tun dat de alesi, asa ca...vorbe aruncate in vant!

    raspunde comentariului
  • Radu Vinea

    11 octombrie 2017 12:55

    RTeferior la articolul privind Compania TAROM cu incercarea de a vinde unor mafioti hangarul TAROM-ului,pot sa va spoun caasa s-au vandut toate intreprinderile din Romania ,bucata cu bucata si apoi au itnrat in faliment. Trebuie s ane punem itnrebarea daca aceste ticaloase PRIVATIZARI TOTAL IMPOTRIVA INTERESELOR STATULUI ROMAN MA INTREB UNDE A FOST SERVICIUL ROMAN DE INFORMATII ,PE CARE PE BUNA DREPTATE UNII INCEARCA SA-L BAGE IN DISPUTE POLTIICE. DAR MA INTREB DE CE ACEST SERVICIU INVESTIT DE POPORUL ROMAN N U A F A C U T N I M I C SA STOPEZE JAFUL DIN INDUSTRIA ROMANEASCA. BINE ,BINE , VOR SPUNE CA DECIDENTII AU FOST D EVINA, DE ACORD, DAR CU ACORDUL CUI ? AICI ESTE INTREBAREA.SI CA SA REVENIM LA LA INTENTIE TICALOASA DE A VINDE HANGARUL TAROMUL STAU SI MA INTREB DE CE ACEST MINSITRU AL TRANSPORTURILOR, AM AUZIT CA A FOST UN NEICA NIMENI PRIN JUDETUL GIURGIU, NU-L IA NOIMENI DE CURUL PANATALONILRO SI SA DEA CU EL D EPAMANT!IN SPATIUL PUBLIC SE TOT VORBESTE DE PILONUL II DE POENSII, CA GUVERNUL ROMAN,S E GANDESTE SA-L NATIONALIZEZE, IN BENEFIICUL CUI aproape 7 milioane de romani, au cotizat in zece ani ! cine vrea sa-si bata joc de romani ? bai, acestia care sunteti al guvernare, d eudne ati venit, ca doar nu ati venit d epe alta lume, tratiti si respirati aer ca milioanele d eromani, daca nu sunteti buni de nimic, duceti-va naibii ********, si alsati romanii sa mucneasca si sa traisca decent1de aproape 27 de nai, auzim vorbindu-se in toata mass-media, tv ca sunt primele ca vai doamen nu o sa fie banid epensii epste 20 de ani! PAI CUM S AFIE CAND ATI DISTRUS,ACESTI TICALOSI DE FACTORI DECIDENTI, II VEZI CU BOLIZII DE LUX PRIN BUCURESTI, LUA-V-AR ******** D ENENOROCITI, ATI NENOROCIT GENERATIA ACTUALA ,VRETI SA DISTRUGETI SI GENERATIILE VIITOARE. CONCLUZIA 1 una singura,REINDUSTIRLAIZAREA ROMANIEI, ESTE SINGURA SOLUTIE, CA SI CEI DE DUPA NOI, S AS EBUCURE D EPENSIID ECENTE SI NU DE FARAMITURI SI ACELEA ARUNCATE DIN GOANA MASINII, A CELOR CARE ASTAZI DE DAU CU FLIT !RUSINE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!DUMENZEU O S AVA JDUECE, SUTN SIGUR SUTA LA SUTA 1

    raspunde comentariului
  • Vlaicu-Voda

    11 octombrie 2017 1:26

    Dupa furarea Revolutiei tot securistii astia "destepti foc" au palmat si ROMAVIA unde au delapidat cele mai bune nave din TAROM iar acum vor sa-l lichideze de tot sa-si mai faca niste vile la Monaco in loc de JILAVA sau POARTA ALBA unde merita toti bagati cu seful lor Hellll-l-l vih in frunte...... mama lor de hoti.

    raspunde comentariului
  • AEROSTAR

    11 octombrie 2017 1:22

    O sa-si faca toate reviiziile in alta parte, ce le tot plangeti de mila, doar ca de data asta vor plati cu varf si indesat. Ironia sortii si-o vor face in alta tara, ori acolo unde nu au nicio cursa pe intern iar aeroportul a fost concesionat.

    raspunde comentariului
    • ndr

      12 octombrie 2017 21:15

      le vor face tot acolo dar vor plati dublu

      raspunde comentariului
      • poate au nevoie de un nou hangar

        12 octombrie 2017 23:05

        inseamna ca vor renunta la juma de flota, ori va construi AEROSTAR un nou hangar, unde sa le ofere servicii la un cost mai mare - mai mare decat cel din iashi, absolut! - insa nu DUBLU, avand in vedere ca are nevoie de bani de la bug pentru diverse investitii, iar statul e actionar.

        raspunde comentariului

Ultima ora

anunturi mica publicitate
Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te pentru a primi cele mai importante titluri pe e-mail.

Copyright © 2014. Toate drepturile rezervate RomaniaLibera.ro

Dezvoltat de Bluebay Design