vineri, 19 aprilie 2024
AcasăSpecialSUA. Medicii au descoperit un al doilea pacient infectat cu o bacterie...

SUA. Medicii au descoperit un al doilea pacient infectat cu o bacterie rezistentă la antibiotice

O bacterie care posedă o genă capabilă să confere rezistenţă la o clasă de antibiotice de ultimă instanţă a fost identificat în SUA, la un pacient din New York. Este al doilea caz de acest fel. Gena numită MRC-1 a fost găsită într-o tulpină a bacteriei Escherichia coli (E.Coli), potrivit Agerpres.

În luna mai, autorităţile din domeniul sănătăţii au detectat pentru prima dată în Statele Unite ale Americii, o bacterie E. coli purtătoare a acestei gene, la un pacient de 49 de ani spitalizat în Pennsylvania pentru o infecţie a tractului urinar.

Gena MRC-1 este temută deoarece face bacteriile rezistente la Colistin, un antibiotic datând din 1959 folosit ca medicament de ultimă instanţă împotriva enterobacteriilor rezistente la antibioticele din clasa carbapenemelor (ERC).

Această genă are capacitatea de a trece de la o bacterie la alta, putând transmite rezistenţa la antibiotice mai multor specii de bacterii, un scenariu catastrofal, potrivit autorităţilor.

Oamenii de ştiinţă urmăresc mişcările acestei gene în întreaga lume de la descoperirea sa în 2015 la oameni, păsări de curte şi porci în China.

Această a doua identificare din SUA a fost făcută în cadrul unui efort mondial numit ‘Sentry antimicrobial surveillance program’ (‘Program santinelă de supraveghere antimicrobiană’).

Cercetătorii au testat 1.525 mostre de E. coli şi 7.481 de tulpini ale enterobacteriei Klebsiella pneumoniae colectate în 2015 din spitale din lumea întreagă. În total, un procent de 1,9 la sută (390 de mostre) dintre acestea au fost rezistente la Colistin şi 19 au fost purtătoare ale genei MCR-1.

Cazurile pozitive au provenit din zece ţări, inclusiv unul din Statele Unite ale Americii. Este vorba despre pacientul din New York, a cărui identitate şi stare de sănătate nu au fost dezvăluite.

În ambele cazuri din SUA, bacteria purtătoare a genei MCR-1 a rezistat la Colistin, dar, cu toate acestea, a rămas sensibilă la alte antibiotice, ceea ce a permis combaterea eficientă a infecţiei.

Cu o rată a mortalităţii ce poate ajunge până la 50 la sută, enterobacteriile rezistente la carbapeneme sunt considerate de către Centrul pentru Controlul şi Prevenirea Bolilor (CDC) din SUA drept una dintre cele mai mari ameninţări la adresa sănătăţii publice, informează agenţia France Presse.

Prezentarea „Cinematografia românească azi” susținută de cineastul Liviu Carmely și proiecția filmului „Povestea unui pierde-vară” la ICR Tel Aviv