Sfaturi utile pentru cei care practică sporturile de iarnă: Cum să evitați accidentările pe pârtie

de Elena Marinescu , 07 ianuarie 2017 - stire actualizata la ora 20:21, 07 ianuarie 2017
Sfaturi utile pentru cei care practică sporturile de iarnă: Cum să evitați accidentările pe pârtie

Iubitorii sporturilor de iarnă trebuie să se pregătească serios anul acesta înainte de a pleca la munte şi asta deoarece, an de an, tot mai mulţi pacienţi se prezintă la cabinetul fizioterapeutului din cauza accidentărilor la schi, care provoacă ruptura ligamentului încrucişat anterior, o afecţiune invalidantă ce se manifestă prin durere şi umflarea zonei afectate.

„Ruptura ligamentului încrucișat anterior se produce în timpul practicării unui sport de iarnă, când piciorul rămâne blocat într-o poziție în zăpadă sau pe gheață, iar corpul se duce într-o altă direcție. În acel moment are loc o rotație excesivă în ge­nunchi împreună cu o înclinare laterală. În funcție de gravitatea leziunii, aceasta poate fi de gradul I, II sau III. În cazul gradului III, deci cel mai grav, de regulă, recomandarea ortopedului este de operație. După care este necesară recuperarea medicală postoperatorie ce constă în: drenaj limfatic pentru ca zona afectată să nu mai fie umflată, electroterapie pentru a scădea durerea, laserterapie, ultrasunet și bioptron pentru grăbirea vindecării, terapie manuală și mobilizări articulare pentru creșterea mobilității în articulații și kinetoterapie activă pentru creșterea foței musculare, a stabilității și a coordonării. Prin recuperarea medicală se va urmări progresiv scăderea durerii și redarea mobilității, proces care poate dura până la 6 – 7 luni“, explică Bogdan Goga, fizioterapeut.

Suferință îndelungată

Dacă operația nu se impune, dar pacientul este imobilizat din cauza umflăturii și a durerilor, se recomandă recuperarea medicală timp de aproximativ 2 – 3 luni, ce are scopul de a ameliora simptomele și de a reda mobilitatea pacientului, pentru ca acesta să își poată relua activitățile zilnice, prevenind astfel atrofierea mușchilor și afectarea calității vieții. În funcție de stadiul și momentul recuperării, tehnicile amintite anterior pot să difere. La început se va pune accent pe scăderea inflamației și diminuarea edemului, apoi se va pune accent pe creșterea mobilității, după care pe creșterea forței și, în final, pe creșterea stabilității și a coordonării.

„Iată cum, o pregătire insuficientă, alături de un moment de neatenție în practicarea unui sport atât de plăcut precum ski-ul, ne poate periclita întregul an, creând o suferință îndelungată, atât fizică, dar și emoțională deoarece, de cele mai multe ori, persoana afectată se îndepărtează de activitățile sportive de orice fel“, afirmă fizioterapeutul Bogdan Goga, care oferă totodată câteva sfaturi pentru pregătirea organismului înainte de practicarea unui sport de iarnă, astfel încât să prevenim apariția rupturii ligamentului încrucișat:

1. Creșteți tonusul la nivelul musculaturii membrului inferior. Mușchii, prin activitatea lor, sunt resposabili de stabilitatea organismului. Deci, o antrenare cât mai bună a lor ne poate scuti de numerose probleme. Atunci când mușchii sunt obosiți, ligamentele preiau rolul de asigurare a stabilității organismului, făcându-le astfel vulnerabile la traumatisme.

2. Creșteți stabilitatea la nivelul organismului prin exerciții de propriocepție. Cu ajutorul fizioterapeutului, expuneți-vă la situații de instabilitate, antrenându-vă astfel pentru a reacționa cât mai corect în astfel de contexte.

3. Faceți o încălzire corespunzătoare înainte de practicarea unui sport de iarnă. Încălziți-vă articula­țiile prin exerciții simple de gim­nastică­, urmate de stretching, astfel încât să aduceți mușchii la o temperatură optimă.   

Comentarii

anunturi mica publicitate
Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te pentru a primi cele mai importante titluri pe e-mail.

Copyright © 2014. Toate drepturile rezervate RomaniaLibera.ro

Dezvoltat de Bluebay Design