6.9 C
București
sâmbătă, 20 aprilie 2024
AcasăSpecialPavel Năstase: manuale noi în 2020. În continuare, se învață după unele...

Pavel Năstase: manuale noi în 2020. În continuare, se învață după unele vechi de trei decenii

Procesul de reînnoire a manualelor trebuie accelerat și ar trebui să se termine în 2020, deoarece ar fi un câștig pentru întreaga comunitate, potrivit Ministrului Educației Naționale, Pavel Năstase.

Conform sursei citate, pentru manualele necesare deschiderii anului școlar 2017-2018 au existat deja numeroase întâlniri cu editurile în vederea reducerii termenului de producere de la șase luni la 100 de zile.

"Anul acesta am făcut eforturi considerabile și am o mare provocare: să producem la timp manuale de clasa a V-a, care sunt considerate ca fiind manuale noi. Vreo două luni de zile, când am început mandatul, am avut întâlniri cu editurile ca să le conving să reducă termenul de producere a proiectelor de manuale de la șase luni la 100 de zile, ca să ne încadrăm astfel încât la început de an școlar să avem manuale. Procesul acesta de reînnoire a manualelor, care trebuie să dureze până în 2026, ar trebui să se termine în 2020. Cred că ar fi un câștig pentru întreaga comunitate", a spus, în cadrul unei întâlniri de lucru la Alexandria, Pavel Năstase potrivit Agerpres.

O analiză a Rl a arătat că una dintre cele mai importante discipline este predată, la liceu, după metode și păstrând o structură veche de peste un sfert de secol.   
„Mai toate manualele după care se studiază psihologia la liceu au apărut în 2004 sau 2005. În fapt, ele sunt mai vechi, pentru că reprezintă o reflecție a programei – care nu s-a mai modificat deloc de foarte mult timp și care este tributară primului manual de liceu apărut după Revoluție, publicat în 1991, de Paul Popescu Neveanu“, explică Dragoș Iliescu, profesor universitar la Facultatea de Psihologie a Universității București. La începutul anilor ’90, psihologia se studia în clasa a IX-a. 
„Manualul de liceu pentru psihologie e o pacoste. Avem manuale învechite pe o programă învechită. Care sunt consecințele? Pentru profesia mea sunt mari: elevii, care învață după un manual neatractiv și nu foarte relevant, nu se vor îndrăgosti de acel domeniu. Este greu să atragi cei mai talentați și mai buni elevi către facultățile de psihologie în condițiile în care ei resping manualul. Dacă vei compara oricare manual românesc cu manualele americane de liceu, o să vezi o diferență marcantă, nu doar la nivel vizual, ci și la nivelul temelor atinse“, ne-a precizat profesorul.

Un alt obiectiv al Ministerului Educației Naționale constă în adoptarea unui sistem care să permită utilizarea manualelor digitale.

"Sunt foarte multe manuale care nu respectă programa școlară, iar copiii se plâng. Ghiozdanele sunt foarte încărcate.Vrem să realizăm resurse educaționale deschise care să fie în format digital, care să acompanieze, deocamdată, manualul pe hârtie. Tendința la nivel mondial este să renunțăm la manuale pe hârtie, să rămână numai pe manuale digitale. Ar fi ideal. Scăpăm și de ghiozdane. Deci manualele acestea le punem pe o tabletă în loc să dăm atâția bani pe atâtea manuale și dăm o tabletă pe care poate să o bage copilul într-o gentuță, să nu îi mai fie afectată coloana vertebrală. Va mai fi până acolo", a mai spus ministrul Educației.

 

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă