13.2 C
București
vineri, 29 martie 2024
AcasăSpecialMinistrul Educației, despre rezultatele simulării Evaluării Naționale: Ne arată o imagine care...

Ministrul Educației, despre rezultatele simulării Evaluării Naționale: Ne arată o imagine care nu poate să nu ne îngrijoreze

Rezultatele simulării Evaluării Naționale sunt îngrijorătoare, a scris, sâmbătă, pe Facebook, Ministerul Educației, Adrian Curaj. În condițiile în care doar jumătate dintre elevii de clasa a VIII-a au luat note peste cinci la simulări, este necesar ca profesorii să pună în aplicare planuri de remediu individualizate.

Simulările evaluării naționale ne arată o imagine care nu poate să nu ne îngrijoreze. De aceea, cred că este extrem de importantă munca fiecărui profesor cu elevii săi de clasa a VIII-a, astfel încât acele planuri de remediu individualizate să fie cu adevărat un efort de învățare.Mai mult, dialogul despre aceste evaluări trebuie să privească problema în ansamblu – întreg gimnaziul – și să vedem: ce se întâmplă bine și ce nu e bine în învățământul gimnazial, pentru a putea corecta. O diagnoză riguroasă, pe care am cerut-o Institutului de Științe ale Educației, ne va ajuta să identificăm măsuri concrete care să țintească problemele evidențiate”, a scris ministrul.

 

Din cei 166.498 de elevi au participat la toate probele, 22.422 au avut medii medii între 5 şi 5,99, 19.109 – medii între 6 şi 6,99, 15.985 – medii între 7 şi 7,99, 11.989 – medii între 8 şi 8,99, 3.850 – medii între 9 şi 9,99, respectiv 7 au avut medii de 10.

Citește și: REZULTATE Simulare Evaluare Națională: Doar jumătate dintre elevii de clasa a VIII-a au avut medii peste cinci

Asfel, Ministerul Educației a solicitat inspectoratelor școlare măsuri care să asigure o mai bună pregătire a elevilor din clasa a VIII-a, precum: realizarea unei diagnoze clare a situaţiei la nivelul fiecărui judeţ/ al fiecărei şcoli; analiza rezultatelor obţinute de fiecare şcoală, elaborarea de către fiecare şcoală a graficului de pregătire a elevilor pentru examenul de evaluare naţională şi monitorizarea acţiunilor stabilite, de către inspectoratul şcolar; analiza rezultatelor în cadrul comisiilor metodice, al cercurilor pedagogice şi al consiliilor profesorale; implementarea unui program de pregătire suplimentară, în regim gratuit, în cadrul şcolii, după orele de curs; personalizarea traseului de învăţare pentru elevii cu probleme deosebite care au obţinut rezultate slabe la simularea evaluării naţionale; efectuarea temelor diferenţiate pentru asigurarea individualizării învăţării. 

Cele mai citite

Toți cei 45 de pasageri dintr-un autobuz și-au pierdut viața într-un accident în Africa de Sud

Aproape toţi pasagerii dintr-un autobuz, 45 de persoane, şi-au pierdut viaţa joi în Africa de Sud într-un accident rutier grav, după ce vehiculul în...
Ultima oră
Pe aceeași temă