14.3 C
București
vineri, 29 martie 2024
AcasăSportCum poate evita România o condamnare CJUE pentru vehiculele scoase din uz

Cum poate evita România o condamnare CJUE pentru vehiculele scoase din uz

Agentul guvernamental pentru Curtea de Justiţie a UE, Horaţiu Radu, a precizat, pentru Mediafax, că România poate evita o condamnare la CJUE în cazul vehiculelor scoase din uz, dacă Parlamentul adoptă proiectul de lege aprobat, joi, în Guvern.

“Ieri (miercuri – n.r.) în şedinţa de Guvern a trecut un proiect de lege, iniţiat de Ministerul Mediului, de transpunere a Directivei privind vehiculele scoase din uz. Dacă proiectul va trece prin Parlament până începe vacanţa încă mai avem o şansă să evităm o condamnare a României”, a precizat Horaţiu Radu, după ce Executivul european a anunţat, joi, că trimite România în faţa CJUE pentru netranspunerea legislaţiei privind vehiculele scoase din uz.

În acest context, agentul guvernamental pentru Curtea de Justiţie a UE, a precizat că demontarea și reciclarea vehiculelor vor deveni mai ecologice prin Directiva privind vehiculele scoase din uz, care interzice utilizarea anumitor substanțe periculoase în vehiculele introduse pe piață după 1 iulie 2003.

“Actul normativ revizuit prelungește o exceptare de la această interdicție, și anume utilizarea plumbului în anumite componente ale vehiculelor. Statele membre aveau obligația de a adopta actele cu putere de lege necesare pentru asigurarea conformității cu directiva până la 22 august 2013. După ce a depășit termenul respectiv, România a primit o scrisoare de punere în întârziere la 27 septembrie 2013, urmată de un aviz motivat la 11 iulie 2014. La mai mult de un an și jumătate de la expirarea termenului, directiva încă nu a fost transpusă în legislația națională, în ciuda eforturilor depuse de România. Prin urmare, Comisia a decis să sesizeze Curtea de Justiție a UE în legătură cu România”, se arată în comunicatul Comisiei Europene.

Comisia Europeană precizează că Directiva privind vehiculele scoase din uz se înscrie într-un amplu demers de transformare a Europei într-o economie circulară în care deșeurile sunt valorificate, reutilizate sau reciclate în mod sistematic.

Ea vizează, în special, reducerea cantității de deșeuri produse în momentul scoaterii din uz a vehiculelor, limitarea utilizării de substanțe periculoase (cu precădere, plumb, mercur, cadmiu și crom hexavalent) în procesul de fabricație și mărirea cantității de materiale reciclate utilizate la fabricarea vehiculelor.

Directiva stabilește, de asemenea, obiective ambițioase în materie de valorificare și de reciclare: cel mai târziu la 1 ianuarie 2015, rata de reutilizare și valorificare ar trebui să fie, în cazul tuturor vehiculelor scoase din uz, de cel puțin 95 % din greutatea medie a vehiculului pe an.

Cele mai citite

Tendințe de Culori și Materiale pentru 2024: O Privire Asupra Designului Interior

Anul 2024 aduce o schimbare notabilă în preferințele de culori și materiale în lumea designului interior, reflectând o nevoie crescândă de confort, sustenabilitate și...

Cum hidroizolația poate face diferența între o iarnă sigură și o primăvară ușoară pentru locuința ta

O dată cu trecerea iernii și venirea primăverii, proprietarii de case și constructorii se gândesc la moduri de a proteja locuințele de umiditate și...

Tendințe de Culori și Materiale pentru 2024: O Privire Asupra Designului Interior

Anul 2024 aduce o schimbare notabilă în preferințele de culori și materiale în lumea designului interior, reflectând o nevoie crescândă de confort, sustenabilitate și...
Ultima oră
Pe aceeași temă