Ăștia au ajuns în fruntea bucatelor și înfulecă, trăsni-i-ar ocluzia… | OPINIE

de Sabin Gherman , 05 august 2017 - stire actualizata la ora 10:58, 05 august 2017
Ăștia au ajuns în fruntea bucatelor și înfulecă, trăsni-i-ar ocluzia… | OPINIE

Da’ indemnizațiile dublate ale parlamentarilor nu-s o problemă? Da’ pensiile speciale, tot ale lor, într-un iureș al risipei cum n-a mai fost?

S-or suit scroafele-n coteț – de la întâi iulie era vorba să se mărească salariile medicilor și ale profesorilor, dar parlamentarii sunt cei care și-au băgat banii la teșcherea. Au promis tot ce le-a trecut prin cap, făcând praf bugetul unei țări cu drumuri de pământ; acum vine majoritatea PSD, prin vocea Olguței, să ne spună: „Ghici ce? Economia nu produce atât“.

Să știi că nu e vorba doar de bani – vin, se duc, se fac alții și tot așa. Ceea ce se uscă e rădăcina, încrederea că țara asta va fi odată și odată normală, condusă de oameni normali. Când omul pleacă din -țară, -nu-ți spune mai întâi despre banii sau mașinile sau casele care-i lipsesc – „Plec pentru copii, măcar ei să aibă o viață mai bună“; când le trece prin cap să se întoarcă, se vindecă repede: „La ce să vin?“. Năduf: la ce să rămâi, la ce să te întorci? Să te calce în picioare gașca repetenților din politică? Blondele amorezate strategic, pe canapei? Ăștia nu mai au un reper, fâlfâie povestea cu votul românilor la fiecare porcărie – de parcă românii au jucat popa prostu’ în cabina de vot.

Se iau acum de pensiile polițiștilor, ale celor din servicii, ale militarilor – de parcă nu tot pesediștii le-ar fi votat, uneori cot la cot cu liberalii. Dar nu mai spune nimeni că birourile polițiștilor și ale tuturor celorlalți colcăie de personal angajat pe pile de partid. Au dat drumul la robinet, invitându-i afară din sistem – să intre deci noua generație de profitori, cei care pot să ser-vească interesele socialiste! Și Erdogan așa a început, prin a-și face sistemul subaltern.

Eu nu înțeleg: dacă mâine ar apărea un partid cu rădăcini în ideologia nazistă, ar fi, pe bună dreptate, interzis – pentru că nazismul a făcut praf țări întregi. Dacă ai un partid care se revendică de la socialism, care-i diferența? Socialismul a deraiat România, a dat-o de pereți exact în momentul în care lumea bătea la ușa modernității. Bine, o să spui că social-democrația-i altceva – da?; în România e ca și cum i-ai spune damă de companie curvei de pe centură. Nu-i așa, tov. Ilici?

Uită-te la ei! Sunt hămesiți pur și simplu. Speriați, unii, dar hămesiți. Firme înființate imediat după alegeri dau buzna la banul public. O firmă din Teleorman alungă țânțarii din București, alții cumpără vopsea pentru șosele de trei-patru ori mai scumpă decât prețul de listă. La un moment dat, primarul unui sector din București cumpăra firul de crizantemă cu 310 lei. Și? I-ai văzut în dubă pe ăștia? Pentru că așa funcționează: partidul te pune în funcție, apoi îți cere bani. Câteva săptămâni stai liniștit, faci efortul să plătești tributul, apoi vezi că ăla din biroul alăturat, tot bugetar, are merțan și vilă cu piscină; altul, tot coleg de birou, își schimbă anual jeepul, ălalalt stă doar în Martinica, an de an. Și-s în libertate, toți – tu de ce n-ai face? Și, încet-încet, cu argumentul că dai la partid, te dedulcești – că și tu tot parte a partidului ești. Și dacă te prinde, ce? Voiculescu a făcut trei ani de pârnaie pentru 60 de milioane de euro. Fenechiu mai are puțin și iese, deși statul n-a recuperat nici măcar o față de pernă din prejudiciul de 1,5 milioane de euro. La ce să-ți fie frică? Rușine, nici așa, că vin televiziunile de partid și repede te fac deținut politic: egalul lui Iuliu Maniu, dacă vă înțelegeți la preț și interese. Plus: poate că în libertate nici n-ai avut bani de trei mese pe zi, până n-ai intrat în Partid.

Ideea că României îi e dat să fie mereu o sărăcie cu coada pe sus, în care doar șmecherii pot trăi bine – asta o să ne ducă de râpă. În loc de autostrăzi, fluturăm tricolorul, în loc de agricultură, ne batem cu pumnii în piept că porodicile noastre au gust – asta în timp ce hăituim băbuțe care vând la marginea drumului. De educație iar n-avem nevoie, că suntem Peluza Maicii Domnului – și dacă-l șeruim pe Facebook pe Arsenie Boca îi batem pe toți de nu se văd… Vine Centenaru’, ni se rupe-n paișpe! Veselie națională!

Suntem proști, bă… Suntem vai de mama noastră. Atâta vreme cât îi lăsăm pe ăștia să dea cu noi de pământ, da, suntem proști și săraci. Ai vorbit cu vreun românaș mutat „dincolo“? Îi e greu, se muncește pe rupte, asta o să-ți spună. Nu-i raiul pe pământ, se trage pielea de pe om, atâta musai să muncești. Dar se trăiește bine, copilul merge la școală, are manual, sunt autostrăzi, ești plătit pentru munca ta. Spitalele-s curate și dotate, nu-i nevoie să cauți paracetamol sau fașă sterilă la farmacia de peste drum. Mulți și-au luat case acolo, dincolo, și-au dus neamurile și micile Românii se colindă între ele de Crăciun. De Paști fac drob. Se întâlnesc, mai vorbesc una-alta și tot la nebunia de dincoace ajung: cum dracu’ la noi nu se poate?

Socialiștii au făcut pulbere cei șapte ani de-acasă ai democrației, de-asta nu se poate. Rațiu n-a fost bun, Coposu nici el n-a fost bun. Nimic în afara lui Iliescu, cel fericit că a studiat în Uniunea Sovietică. Asta plătim acum, nerozia noastră și curvușagul socialist. Și ăsta, Iliescu, încă e tare și mare. Și-a pus urmași la tron ș-ăștia vor caviar cu orice preț. Vrem bani? Ne votăm bani! Vrem să furăm bani? Facem legi și punem la colt justiția! Vrem să ne aranjăm neamurile? Le aranjăm! Ne-au votat românii!

Suntem pe muchie: ori îi lăsăm pe ăștia să ne facă pașalâc, ori strângem din dinți și înțelegem ce-s alea Uniune Europeană și sistem de valori. Ori acceptăm asistența socială, ori punem osul la muncă. Ori râgâim mici și ne tânguim că n-avem cu cine vota, ori ne strângem iar o jumătate de milion să mai luminăm o dată cerul.

Pentru că, da, pe ăștia doar strada îi mai aduce cu picioarele pe pământ. Va trebui strada să devină o instituție esențială, ca DNA, ca Parchetul, ca SMURD-ul – altfel ne ducem naibii. 

Comentarii

  • Sabina Gherhan

    08 august 2017 17:43

    Draga costin stefan, ce ti-a facut Dragnea? Te-a muscat de buci la gradiinita?

    raspunde comentariului
  • Sabina Gherhan

    08 august 2017 17:43

    Draga costin stefan, ce ti-a facut Dragnea? Te-a muscat de buci la gradiinita?

    raspunde comentariului
  • Sabina Gherhan

    08 august 2017 17:43

    Draga costin stefan, ce ti-a facut Dragnea? Te-a muscat de buci la gradiinita?

    raspunde comentariului
  • Sabina Gherhan

    08 august 2017 17:42

    Draga costin stefan, ce ti-a facut Dragnea? Te-a muscat de buci la gradiinita?

    raspunde comentariului
  • Sabina Gherhan

    08 august 2017 17:39

    Sabin Gherman este un dusman al poporului roman, ar trebui expulzat la ungurii lui la Pesta.

    raspunde comentariului
  • Sabina Gherhan

    08 august 2017 17:39

    Sabin Gherman este un dusman al poporului roman, ar trebui expulzat la ungurii lui la Pesta.

    raspunde comentariului
  • Sabina Gherhan

    08 august 2017 17:39

    Sabin Gherman este un dusman al poporului roman, ar trebui expulzat la ungurii lui la Pesta.

    raspunde comentariului
  • Sabina Gherhan

    08 august 2017 17:39

    Sabin Gherman este un dusman al poporului roman, ar trebui expulzat la ungurii lui la Pesta.

    raspunde comentariului
  • Sabina Gherhan

    08 august 2017 17:39

    Sabin Gherman este un dusman al poporului roman, ar trebui expulzat la ungurii lui la Pesta.

    raspunde comentariului
  • Costin Stefan

    07 august 2017 21:45

    DE CE DNA NU INSTRUMENTEAZA MEGADOSARUL TEL DRUM ? Nu mai e vorba de zeci de mii de lei incasati ilegal, cum a fost in cazul celor doua pesediste angajate in mod infractional la Protectia Copilului. E vorba de sute de milioane de euro, care poate sa urce pana la un prejudiciu total de doua miliarde de euro produs tarii noastre de catre individul Liviu Dragnea, ajutat de rude, de prieteni de mare incredere, si de propriul partid al carui sef actual este. Ba se poate dovedi ca a fost ajutat sa fure si de SRI, care in mod sigur a stiut tot si a tacut si chiar si de DNA, care stie cazul demult si nu l-a arestat pe cel mai mare si cel mai tupeist infractor din istorie.

    raspunde comentariului
  • Costin Stefan

    06 august 2017 11:28

    Repetent in facultate,Tariceanu- cinci neveste,Si cu hotul Dragnea frate,Astazi in Senat sef este.Primul a donat platouri,Cu resursele din Mare,Pe spagi grase si cadouri,Scotand tara la vanzare.Dragnea, mai tacut la gura,Dar stapan pe tot ce misca,Cu Tel Drumul, furat, fura,Si mii milioane pisca.

    raspunde comentariului
  • izaura

    06 august 2017 11:27

    Sabine socares Sorumea Miranda a cunoscut o tigana di Craiova prietena dea ta mai veche. Zicea ca ai o mocara tare mica si ai desfonctie daia de sculatoare. Eu conosc o tigana din sibiu care ghiceste si face vraji si daca vrei te rezolveaza ia cu desfonctia. Daca o ai asa mica nare ce sati faca. ****** nosti nu sant nalti dar no au mica de loc. Eu cred ca tot nacazul cu desfonctia si haia mica ti se trage de la neamu unguresc cu care am cetit ca esti ruda. Cu desfuntia tam zis ca se rezolveaza. Sa hii baftos si talian bahtali. Meraptuchi has mi mij, cum stii ca zicem noi.

    raspunde comentariului
  • spartacus

    05 august 2017 19:18

    NU SE MAI POATE !!! PSD SI PNL TREBUIE SCOASE IN AFARA LEGII , SUNT VINOVATE DE TOT DEZASTRUL ACESTA INCEPAND CU PDSR ILIESCU SI NASTASE, USL ANTONESCU SI PONTA IN MOD SPECIAL PONTA, PSD ALDE DRAGNEA TARICEANU . NUMAI O INSURECTIE SOCIALPOLITICA MAI POATE SCHIMBA TOATE STRUCTURILE STATULUI. ANULATI PENSIILE SPECIALE, PRAG MAX DE PENSIE 1500 EURO , RIDICARE PRAG MINIM DE PENSIE ETC ETC ETC

    raspunde comentariului
  • Teodorescu Mihai

    05 august 2017 17:42

    Dragnea a facut ce a promis. A triplat veniturile poporului. Prin reprezentanti. Decat nimeni mai bine cei alesi.Spor la munca concetateni din cealalta categorie. Aveti mult de platit pentru ei.

    raspunde comentariului
  • O' pinka

    05 august 2017 13:03

    Pe canapei ... ? E o critica valabila, si de data asta pare sa se abtina de la consideratiunile segregationiste, care exact domniei sale nu ii stau prea bine. Ceea ce ma ingrijoreaza foarte tare este ca dincolo de agravarea nesimtirii cronice a noilor ciocoi si a slugilor lor, asa zisa alternativa ar fi ... fiul politistului bun, unde cuvintul politist e un eufemism, ca respectivii erau ... militieni ! Niciodata de la asasinarea analfabetului nu a parut atit de goala de continut si idei ipotetica ,,alternativa'', si asta in conditiile in care dl. Orban pare O.K., dar numiti va rog macar 5 liberali de top coerenti si credibili ?! Aud, cineva ?!

    raspunde comentariului
  • ardelean

    05 august 2017 12:35

    În primele cinci luni ale anului 2017, angajatorii români au creat 113.000 de noi locuri de muncă, numărul de angajai din economie ajungând la un nivel-record al ultimilor aproape 20 de ani, de 4,846 milioane de persoane în luna mai

    raspunde comentariului
    • gmbplay

      06 august 2017 10:02

      Banuiesc ca angajatorul este statul roman ,apoi ceva in sectorul privat ,restul este statistica mincinoasa.

      raspunde comentariului
  • izaura

    05 august 2017 11:48

    Domnu Ghermane socares. Imi place la matale ca scri tare misto .Am puso pe haia mica pe Regina sami ceteasca dupa internetu. Am dat in carti si misa aratat ca dumneatale osa ajungi om mare poate chiar bulibasa. Am vorbit si cu sorumea Miranda si mia zis ca tea vazut la tilivizor. A zis ca esti cam urat si nu crede ca esti bun de ceva dar de dastept esti dastept. Sa hii baftos si talian bahtali Meraptuchi has mi mij, cum stii ca zicem noi.

    raspunde comentariului
  • nic

    05 august 2017 10:47

    Aveti mare dreptate, dar scrieti degeaba, nu va aud decat cei necajiti, care nu mai au puterea sa riposteze, ceilalti fug dupa averi iar cei care au tot a strigat sunt pusi la colt si amendati daca vor sa caste gura.Are ministresa de Videle grija sa puna pumnu-n gura celor care o casca contra netrebniciilor din tara, va amendeaza pe rupte daca aveti curajul sa iesiti sa protestati. Vad ca nu mai zice nimeni nimic...iar hotii o sa-si vada de treaba. Va mai treziti vreodata?!

    raspunde comentariului
  • hungaroton

    05 august 2017 10:18

    Dobitocul onanișanu 9.33 continua se debiteze texte imbecile...termina odata,******* !

    raspunde comentariului
  • george

    05 august 2017 9:33

    INTREBARI SI RASPUNSURIpoate nu stiati1. I. De ce a intrat Regatul Romaniei in primul razboi mondial? R. Regatul Romaniei a intrat in primul razboi mondial pentru eliberarea Transilvaniei.2. I. Ce pierderi umane a avut Regatul Romaniei in primul razboi mondial? R. In timpul razboiului si-au pierdut viata 220.000 de soldati locul doi dupa Franta, ca pierderi umane, raportat la populatie si cca. 300.000 civili.3. I. Ce pierderi materiale a avut Regatul Romaniei in timpul razboiului? R. Pe langa imensele distrugeri si cheltuieli de razboi estmate la 31 milarde lei aur, o mare paguba o constituie pierderea tezaurului. In timpul ocupatiei germane a fost trimis in Rusia tezaurul Romaniei constand din tezaurul Bancii Nationale, tezaurul Bancii de Depuneri si Consemnatiuni, tezaurul bancilor private in total 93,4 tone de aur, valorand 1 miliard lei aur, bijuteriile coroanei, colectii de arta, carti rare, odoarele bisericiloe, bunuri de valoare ale persoanelor fizice etc. In timpul ocupatiei germane au fost trimise in Germania un million de tone de petrol si s-a rechizitionat de la populatie un million de tone de cereale si peste trei millioane de animale. De asemenea au fost demontate fabricile si au fost trimise in Bulgaria impreuna cu mijloace de transport, unelte agricole si orice putea fi transportat.4. I. Cum a rezolvat Romania problema optantilor unguri? R. Dupa alipirea Transilvaniei la Regatul Romaniei s-a constatat ca 80 di terenul agricol, pasuni, paduri, vai si munti etc. era in posesia propietarilor unguri. Cum acestia au optat pentru plecarea din tara au fost despagubiti de Regatul Romaniei. Putem spune ca vechiul regat nu numai ca a eliberat Transilvsnia dar a si cumparat-o.5. I. Care era gradul de dezvoltare al provinciilor alipite la Regatul Romaniei? R. Toate provinciile alipite la vechiul regat aveau un nivel de dezvoltare mai redus decat al regatului, dupa cum urmeaza PIB-ul pe cap de locuitor al Basarabiei reprezenta 61 din cel al regatului, al Bucovinei 71, al Ardealului 92 si al Banatului 98. 6. I. Ce a facut Romania pentru dezvoltarea acestor provincii? R. Atat dupa primul razboi mondial, cat si dupa al doilea razboi, in timpul comunismului, s-au facut investitii mai mari in Transivania decat in restul Romaniei. S-a ajuns la situatia, ca judetele din Transilvania sunt mai dezvoltate decat cele din vechiul reagat, desi la data unirii erau mai putin dezvoltate .In timpul comunismului, zeci de mii de locuitori din Moldova si Oltenia au fost nevoiti sa plece sa munceasca in noile fabrici si uzine construite in Transilvania.Dupa revolutie, investitiile statului in Transilvania au fost mai mari decat in restul tarii.EXEMPLU RECENTInvestitii in infrastructura ruriera in perioada 2010-2014Transilvania si Banat populatie, = 6,8 mil. locuitori, investitii=16 miliarde leiMoldova populatie, = 4,2 mil. locuitori, investitii = 1,8 miliarde leiOlteniaMuntenia Dobrogea, populatie= 9,3 mil. loc. invest.= 4,6 miliarde leiI n 2015 Transilvania i Banatul- au avut un buget de 3,7 miliarde de lei pentru investiii in infrastructura rutieraPe de altă parte, zona de est a ării - Moldova i Bucovina - au avut împreună un buget de investiii de aproape 370 milioane de lei, adică de 10 ori mai puin.7. I. Cum ajuta guvernul dezvoltarea judetelor mai sarace? R. In municipiul Bucuresti si judetul Ilfov, gratie investitiilor straine facute dupa revolutie, se produce o treime din PIB-ul Romaniei. Din taxele si impozitele colectate din Bucuresti 89 la suta se retin la bugetul central pentru plata pensiilor si salariile bugetarilor, o parte, iar cealalta parte se duce catre judetele mai putin dezvoltate, inclusive la cele din Transilvania. Bucurestiului i se aloca numai 11 la suta din taxele si impozitele colectate pentru administrarea orasului.9. I. Ce judete au contributia cea mai mare la formarea bugetului de stat. R. Bucuresti 89 la suta din taxele si impozitele colectate. Constanta 86 la suta Ilfov 84 la suta Prahova 56 la suta Cluj 56 la suta Timis 55 la suta Brasov 53 la sutaCelelalte judete au contributii mai mici, sau primesc bani de la buget.PRECIZARE Daca o firma are sediul in Bucuresti si filiale in judete, contributia filialelor la PIB se raporteaza la judetele respective si nu la sediul central. BIBLIOGRAFIE.-Romania in primul razboi mondial-Institutul National de Statistica-Analize economice -Ziarul FinanciarP.S. Acest omentariu este un raspuns la declaratiile lui Sabin Gherman, care sustine ca Transilvania este defavorizata, in comparative cu alte regiuni ale Romaniei.

    raspunde comentariului
    • gmbplay

      06 august 2017 10:06

      Daca este adevarat,bravo tie,totusi cred ca cearta intre ardeleni si restul tarii intretinuta de nu stiu cine ne face cel mai mare rau posibil .

      raspunde comentariului
  • dusu

    04 august 2017 22:29

    imaginea rominilor despre ei este una exceptionala ! si cum ar putea fi alta avind in vedere ingineria sociala care s a folosit ?amu organili is ceva mai ingaduitoare cu libera esprimare si romini decit mai pot afla si alte pareri ha ha care desigur vin in opozitie cu realitatea lor asta tare ii supara. pe scurt frati romini in Transilvania au cistigat romini, iar in romania exploatatii ! planul pus la cale inca din timpul inaintasului vostru jmeker bratianu Ardealul il vreau ,da fara ardeleni, azi ii aproape implinit iar revolutia de eliberare nationala si sociala a rominilor sarbatorita de ei la 23 august a deschis calea celeilalte revolutii ! a intregului popor romin din dec 89 atunci clasa exploatatilor a trecut la impartirea averii noaste a tutulor pe nume propri azi exploatati, originili sanatoase ,e capitalisti romini azi or iesit in lume si lumea azi ii cunoaste

    raspunde comentariului
    • dusu

      05 august 2017 11:28

      citeam in alta fitzuica de romanica ca greco-catolicii au ales sa intre in ilegalitate ! ha ha statul romania nu ar exista daca nu ar duce politica pe care o duce nu poate o comunitate primitiva sa tina sub stapinire un teritoriu in care locuiesc oameni mai avansati civilizational ,doar daca folosesc forta impotriva lor si manipularea

      raspunde comentariului
      • dusu

        05 august 2017 13:54

        ca sa inteleaga si ion ! greco-catolici au fost distrusi ptr a putea forma poporul rominilor si in Ardeal

        raspunde comentariului
        • constantin bostan

          05 august 2017 15:24

          Greco catolicii au inca motive de nemultumire legate in primul rand de retrocedarile incomplete ale bunurilor confiscate de bolsevici ,etc . Dar. nu romanii au persecutat Biserica Greco Catolica ci regimul bolsevic instaurat de ocupantii sovietici . Este adevarat ca oamenii de incredere ai regimului erau cei cu origini ,,sanatoase'' - puturosii satelor care-si petreceau viata la crasma si prin santuri ,infractori de drept comun ,hoti de buzunare ,gainari ,tzighani nfractori ,prostituate ,etc Toata aceasta pleava sociala a constituit elita statului bolsevic ,elita ai caror urmasi se afla astazi in fruntea bucatelor ! Avem ,,romini'' dar si romani sau pretinsi romani . Avem foarte multi romini generali de paie sau opereta de prost gust ,cu slarii si pensii astronomice . Cum este posibil asemenea circ pagubos si sfidator al bunului simt ?Traim intr-adevar in ,,Rominia ''?

          raspunde comentariului
          • dusu

            05 august 2017 17:56

            domnule Bostan oare cind veti trece pe o noua treapta de civilizatie si progres ?desigur, in regimul comunist s au petrecut ! citi romini cotizau lunar la Marele Partid si erau saptaminal prezenti la Informare politica? dumneata ii fi spalat pe creer intr atit incit nu distingi ? unguri aveau armata sovietica in orase pina in 90 cehi si polonezi la fel ! la romini nu a fost nevoie ! romini si au depasit maistrul pina unde merge prostia interesata ? ceausescu e de vina ! romine bostan ! aveti o cultura a hotiei si jmekeriei cizelata in sute de ani de regim turcesc va dati dupa cel care cistiga intoarceti armele cum va place sa ziceti,tradindu va aliatul ptr invingatorul ce se vede venind sinteti lasi si fara demnitate ! la propaganda sinteti blinzi,harnici si ospitalieri de fug refugiatii de voi ca de razboiati primit Transilvania din care inca o mai duceti bine si azi,distrugind o ! azi neamtul rominesc ales de securisti sa l poata vota naivi vorbeste vorbe goale ingineria sociala folosita inca din 1920 a facut si din acest neamt un romin v ati luat nume nouromini ! romani sint locuitori ai Romei ! da cu toate ieforturili conducatorilor vostri sinteti tot moldoveni religiosi,olteni jmekeri si iobagi asupriti de unguri oportunisti ptr a fi un popor trebuie sa indeplinesti niste conditii,nu i destul o limba si aia zilnic ajustata cerintelor formari poporului rominesc

            raspunde comentariului
            • gmbplay

              06 august 2017 10:08

              dusule,tu ce specie esti?

              raspunde comentariului
            • constantin bostan

              06 august 2017 0:52

              prea multă încrîncenare ură și indignare vă pot fi dăunătoare ! La ceea ce se întîmplă în România la ora actuală nu mă miră atitudinea dv .Există o cultură a hoției și șmecheriei specifică societăților înnapoiate Necinstea si minciuna sânt ridicate la rang de virtuți .Folosirea sintagmei ,,băieți destepțichiar în massmedia confirmă acest lucru . Există o explicație desul de plauzibilă -pozitia geografică si conjucturile istorice ingrate ! Se poate argumenta detailat si convingator dar nu vreau sa abuzez de spatiu rezervat . Există ,,romini cum spuneti dv. adică acei ,,băieți deștepți care se găsesc îh tot spectrul social ,dar există și români ,oameni demni de respect si aemirație ! Puțini ,dar există ! Faceți referire la trădări ,probabil vă referiți la al doilea ww cand România aîncetat alianța cu dușmanul german aliindu-se cu dusmanul sovietic.România a avut doi mari dușmani -Germania si URSS care au incheiat pactul Rib. Mol. prin care România era sfîșiată fără drept de replică . Satan Hitler oferă Ardealul de nord Hungariei si cuadrilaterul dobrogean Bulgariei.Romania a pornit pe frontul rusesc alături de Germania prin înțelgere verbala fara niciun tratat scris ! Față de germani nu aveam nicio obligație legală sau morală . Le datoram doar dispreț ! Scopul românilor era recuperarea Basarabiei i Bucovinei ! Abandonarea germanilor nu fost nici lasitate si nici trădare ci unact pragmatic si logic ! Rusia ajutată de SUA i-a terminat pe germani iar Romani urma să fie distrusă complet de forțele ruso americane ! Trădarea față de dușmanul aliat german a fost o măsură înțeleaptă !Dealtfel Germani a fost ostilă României întotdeauna si in primul război mondial si la 1878 după răzb de independență cînd reg Carol I căuta sprijin la neamul săugerman in vederea recunoasterii Indep României ,Atît kaiserul Wilhelm I cat si Bismark ,i-au întors spatele cu dispreț ! Despre ce lașități sau trădări încercați dv. să mai bateți cîmpii ?

              raspunde comentariului
              • dusu

                06 august 2017 20:36

                va dau dreptate ura si incrincenarea strica la sanatate de aia io mai mult o iau de gluma tara dumitale de fapt ii o farsa care se va termina zic io in scurt timp, istoric vorbinddesigur aveti dreptate si in a doua parte ca doar faceti parte din majoritate,ha ha, dar poate ar trebui sa fiti mai retzinut cind vorbiti de Germania poate au fost si la ei nazisti cum ziceti ca la romini sint baieti destepti si poate atunci cind jmekereala a facut ca moldoveni si olteni sa si ia nume de romini, schimbarea i a avertizat pe unii ca initiativa avea bataie mai lunga

                raspunde comentariului
  • Miticescu

    04 august 2017 22:00

    Iar o ia razna pe aratura d-l Gherman... ca de obicei, provoaca in mod voit confuzii grave. Socialismul e una, comunismul e alta. Denumirea unui partid nu mai inseamna nimic. Oricine se poate ascunde sub orice denumire democrat, popular, liberal, conservator, socialist, social-democrat... Fostii comunisti s-au ascuns in cele mai multe cazuri sub denumirea de socialisti, insa si nazistii se numeau national-socialisti, in caz ca ati uitat, d-le Gherman... Si oricum, la dreapta spectrului politic e la fel de multa impostura toate loazele si toti escrocii fara doctrina pusi pe jaf se cheama azi liberali, democrati, conservatori... Lasati-o balta ca nu va mai asculta nimeni aberatiile!

    raspunde comentariului
  • bunicutza

    04 august 2017 17:13

    Iar abereaza Sabinel, micul fascist rosu de campie, cu o bunica maghiara si bunic rrom, asa se explica ochisorii aia bulbucati, dar norocul lui e ca noi, ceilalti locuitori din Cluj, nu suntem ca el si sponsorii lui, si privim cu indulgenta chiar si la tzy-ga-nii ce se declara maghiari - oare de ce ? prietenii cred ca stiu ei ceva ! - ca deh, asa sunt unii, se vand ieftin.Sabine, mai vorbesti sanscrita de coviltir, sau doar romana taranului si maghiara bunicii ?!

    raspunde comentariului
    • max

      04 august 2017 18:26

      hotule faci parte din nomenclatura ghiftuita cu banii furati de la popor,cu furcile ar trebui sa va scoate-m din tara la turci cu pontacu

      raspunde comentariului
    • desteptu

      04 august 2017 18:13

      bunicutza, tiganusa di pi sientura, n-ai luat destul pi felie, di ti legi de oamenii cu cap?

      raspunde comentariului
  • Costin Stefan

    04 august 2017 13:24

    CACEALMAUA UNUI BANDIT POLITIC. Ce inseamna bandit ? Un raufacator foarte periculos pentru societate si care actioneaza in banda. Dragnea este cel mai mare escroc din istorie, care a inselat statul roman in mod sistematic si neintrerupt in ultimii 20 de ani, pagubindu-l cu peste un miliard de euro, cu morisca TEL DRUM. O ancheta temeinica va stabili ca firma Tel Drum este a lui Dragnea, nu a celorlalti banditi de incredere de care s-a folosit. Se va stabili ca firma Tel Drum a furat-o presedintele Consiliului Judetean Teleorman de la CJT, cu o cincime din valoarea reala si cu bani delapidati de la Protectia Copilului. A luat-o pe numele finului Marian Fiscuci, ca sa poata sifona milioane de euro catre firma sa Tel Drum, de la CJ si Primarii, prin contracte fara licitatie si cu licitatii trucate. Acest bandit cu sange rece, a aplicat principiul NOI SUNTEM PUTEREA SI PUTEM FACE TOT CE VREM IN TARA ASTA. Si cand a ajuns la un pas de puscarie, unde si sefii sai pot ajunge cu dosarul Revolutiei si dosarul Mineriadei, Dragnea si-a adus aminte de alt ordin facut public prin alta unealta securista numita Voiculescu, care a zis,,TREBUIE SA CUCERIM JUSTITIA !,, Ordinul acesta, pe care-l primise Voiculescu, l-a primit si Dragnea inaintea alegerilor din 2016. Si Dragnea, cu acelasi curaj cu care a pus mortii sa voteze la REFERENDUMUL din 2012, a promis in campania din noiembrie 2016, ca PSD va mari substantial salariile si pensile daca va castiga alegerile. Si, cu voturile liberalilor cumparati la bucata, PSD-ul a castigat alegerile din 11-12-2016.Si imediat, dupa alegeri, PSD-ul a declansat ofensiva pentru a pune stapanire pe JUSTITIE si pe SERVICII Populatia, anesteziata cu marile promisiuni, a lasat PSD-ul sa-si realizeze doar o parte din planuri. A pus stapanire pe CCR prin Dorneanu, dar SRI, DNA si Parchetul General au rezistrat. Si deja populatia stie ca totul a fost o cacialma cu promisiunile, ca lovitura de stat a PSD-ului pentru cucerirea Justitiei a esuat.

    raspunde comentariului
    • dusu

      04 august 2017 14:29

      ma costine ! ma stefane ! voi tat timpu dati vina pe conducatori vostri pe care tot voi ii alegeti !? undeva nu se leaga ! io zic ca daca ar fi destui romini cinstiti care nu vor sa fure, apoi s ar forma o multime critica care ar iesi la bataie ! da in romania toti fura ma romine ! e in traditia locului de altfel deja in Occident am auzit amenintarea cind cineva,copil mai ales, prins ca incearca sa fure, este intrebat de ce esti romin ? nu De ce esti hot !

      raspunde comentariului
      • gmbplay

        06 august 2017 10:15

        Siugur majoritatea oamenilor sint cinstiti,hotii reprezentind sub 3.Problema este de mii de ani si nu politica o va rezolva vreodata.Daca ar fi atitia hoti cit visezi tu nu ar mai ramine piatra pe piatra in aceasta tara,asa ca nu mai jigni un popor intreg,care a trecut prin ce a trecut de-a lungul vremurilor.

        raspunde comentariului
        • dusu

          06 august 2017 20:26

          aveti dreptate problema ii de multi ani,sute nu mii, da dumnezo ii sus si vede si el le va rezolva pe toate cum bine ziceti

          raspunde comentariului
  • Gheorghe Subaru

    04 august 2017 13:03

    Pentru toate dezbaterile, analizele, comentariile si emisiunile tv. referitoare la pensii, sugerez urmatorul motto "pensia maxima nu poate depasi dublul pensiei minime" Constitutia federala a Confederatiei Elvetiene, Art. 112, lit.c

    raspunde comentariului
  • Gheorghe Subaru

    04 august 2017 12:56

    Pentru toate dezbaterile, analizele, comentariile și emisiunile tv. referitoare la pensii, sugerez următorul motto"pensia maximă nu poate depăi dublul pensiei minime"Constituia federală a Confederaiei Elveiene, Art. 112, lit.c

    raspunde comentariului
    • dusu

      04 august 2017 13:01

      ma tu ai bolunzit ? da ce romini e elvetieni ? romini trebe sa ramina patrioti si uniti ca dusmanii atit asteapta

      raspunde comentariului
      • Mandpv

        04 august 2017 19:02

        marinescu istvan, parca asa te numesti bai dusule? N -ai si tu o viata, esti tot timpul pe-aici cu carnatul romanesc in gura?

        raspunde comentariului
        • dusu

          04 august 2017 21:42

          ma gindeam ca te gasesc si pe tine aci mandpv ca stiu ca ma urmaresti ! da io incerc sa ajut romini ,ca e primitivi saraci si poate incep sa urmeze indemnul din imnul care si l or ales , ha ha stiu ca v i greu si doare !

          raspunde comentariului
  • nick

    04 august 2017 12:15

    Clica politicaserviciileclanurile mafiote iata cine administreaza Romania!

    raspunde comentariului
  • Costin Stefan

    04 august 2017 12:10

    E si asta o solutie cu iesitul in strada, dar nu prea se infaptuiesc revolutii fara varsare de sange. Eu propun solutia ciu 1. Unirea intregii opozitii politice de centru-dreapta si 2. Trimiterea in viitorul Parlament numai de candidati competenti si patrioti. Sun t convins ca jurnalistii patrioti pot aduce la indeplinire a acestor doua obiective.

    raspunde comentariului
  • adrian

    04 august 2017 9:58

    Asta cu strada, in momentul asta, e singura noastra solutie.

    raspunde comentariului

Ultima ora

anunturi mica publicitate
Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te pentru a primi cele mai importante titluri pe e-mail.

Urmareste-ne pe Facebook

Copyright © 2014. Toate drepturile rezervate RomaniaLibera.ro

Dezvoltat de Bluebay Design