11.7 C
București
luni, 22 aprilie 2024
AcasăSportVICE: Trei milioane de euro, risipiți de ANOFM pe o campanie de...

VICE: Trei milioane de euro, risipiți de ANOFM pe o campanie de informare pentru șomeri

Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) ar fi cheltuit trei milioane de euro pe o campanie de conștientizare a îmbătrânirii active. Banii au provenit de la Uniunea Europeană, iar potrivit VICE, președinta ANOFM, Cristiana Barbu a alocat salarii uriașe unor angajați ale partenerilor de proiect pentru producerea unor spoturi video și a unui film de scurtmetraj.

“Cristiana Barbu este mama fostei deputate Cătălina Ștefănescu și a fost repusă în funcție de premierul Grindeanu, la începutul anului, în locul celui numit în funcție, în luna august 2016, de Guvernul Cioloș. Ea mai ocupase aceeași poziție și în perioada 2012-2016. Fostul ministru al Muncii, Dragoș Pâslaru, a încercat să schimbe mecanismul de numire în această funcție, ca să depolitizeze instituția.

Cu aceleași firme partenere, S.C. Rusu& Bortun SRL și S.C.System&Network Solution SRL, Agenția mai cheltuise, între 2009-2011, aproape 2,3 milioane de euro, pentru o campanie asemănătoare, tot de conștientizare, care viza tinerii fără un loc de muncă. Parteneri selectați prin procedură, respectând legislația, a precizat ANOFM”, scriu jurnaliștii.

Ei mai spun că ANOFM a încercat să le arate românilor că tinerii și bătrânii se angajează cel mai greu, iar pentru asta, s-au cheltuit milioane de euro pe “conferințe, broșuri, mape, pixuri, spoturi și filme scurte, cursuri, deplasări, studii și cercetări sociologice pe care apoi nu le mai folosește nimeni.”

„După evaluarile Agenției, campania despre tineri a fost considerată așa un mare succes, încât au cerut bani la UE pentru a fi dedicată una și pentru vârstnicii în căutarea unui loc de muncă. Alții bani, alte distracții, conferințe și dezbateri. Cu aprobarea Uniunii Europene, desigur.

Campania despre tinerii șomeri s-a numit „Muncești", a avut și un site în care ai fi putut găsi tot ce a realizat Agenția, în schimbul celor două milioane de euro cheltuite, numai că – surpriză!- este inactiv.

Am început să mă uit pe site și, cu bugetul detaliat în față, ajuns în posesia mea pe surse, îți voi explica de ce s-au dus pe apa Sâmbetei aproape trei milioane de euro, mai exact: 13 298 457 de lei.”, scriu jurnaliștii în articolul lor.

Mai multe detalii despre banii cheltuiti de ANOFM puteți citi AICI.

Cele mai citite

Partidul AUR susține că este atacat prin intermediul unui ziar din Elveția

Politicianul Dan Tanasă, purtător de cuvânt al AUR, susține că partidul său este atacat prin intermediul unui ziar din Elveția, Neue Zürcher Zeitung (NZZ). "Un...

Ultimul pas pentru operaționalizarea IMM Plus, îndeplinit

După aprobarea schemei de ajutor de stat IMM Plus de către Comisia Europeană la 9 aprilie a.c., a fost publicat Ordinul comun care stabilește...

Răsturnare de situație în opțiunile pentru Primăria Capitalei. Nicușor Dan a ajuns primul în intențiile de vot, înaintea lui Piedone

Nicușor Dan a ajuns primul în intențiile de vot pentru funcția de primar general al Capitalei iar principalul său contracandidat, Cristian Popescu Piedone, a...
Ultima oră
Pe aceeași temă