În Europa, vânzările de mașini noi au crescut cu 6%

În Europa, vânzările de mașini noi au crescut cu 6% (P)

Viitorul sună promițător pentru vânzările de automobile noi care au înregistrat o creștere de aproape 6%... într-o singură zi?!

Share

COMUNICAT DE PRESA 0 comentarii

Actualizat: 16.01.2018 - 12:15

Nu chiar, însă este un sâmbure de adevăr și aici: unul din factorii care au contribuit la creșterea vânzărilor auto se datorează zilei lucrătoare suplimentare din Noiembrie 2017 comparativ cu aceeași lună a anului trecut. Iată că o zi poate face diferența... și ce diferență!

Dar nu putem fi cu toții câștigători, nu-i așa? Cel puțin nu în aceeași măsură. Așa se face că pentru Peugeot, Dacia, Kia și Toyota, anul se încheie sub auspicii bune, în timp ce vânzările de automobile noi marca Fiat și marca BMW nu au reprezentat chiar un motiv de sărbătoare.

Pe tot teritoriul Uniunii Europene s-au înmatriculat 1.26 milioane de mașini noi in luna noiembrie 2017 comparativ cu 1.19 milioane în luna de referință a anului 2016, iar vânzările au înregistrat o creștere procentuală de 4%.

Să vedem și un raport mai detaliat per brand.

Vânzările Peugeot - un brand foarte apreciat și pe meleagurile noastre - au crescut cu 20% datorită noilor modele de SUV 3008 și 5008 (da, SUV -urile sunt la mare căutare și anul acesta!).

Fratele francez Citroen a urmat îndeaproape cu o creștere procentuală a vânzărilor de 15%; de menționat aici ar fi lansarea relativ recentă a noului model de SUV C3 Aircross marca Citroen (tot un SUV, evident - să fie oare o coincidență că vânzările lor au crescut exponențial?).

Să continuăm pe filiera franceză: vânzările grupului Renault au crescut cu 10%, iar aportul vânzărilor de automobile Dacia (parte a grupului menționat mai sus) a fost mai mult decât semnificativ - vorbim de o creștere procentuală de 25%. E clar, Dacia e pusă pe fapte mari, tot mai mari.

Din Franța trecem (cu ușurință) în Germania... și nu numai. Dar dacă vorbim de mașini nemțești, cu siguranță trebuie să începem cu "Das Auto", adică Volkswagen, grup care a înregistrat o creștere de 5% la nivelul vânzărilor de mașini noi. 

Creșteri substanțiale au înregistrat și Skoda datorită noului model de SUV Kodiak, dar și Seat prin prisma SUV-ului Ateca - 12% în ambele cazuri.

Vânzările eternului Ford au crescut cu 4.3%, dar și cererea pentru Audi (3.6%) și chiar și Porsche (1%) a crescut.

După cum vă spuneam mai sus, cazurile de "win-win" sunt supraestimate și cam utopice dacă ne întrebați pe noi. Așa că, acolo unde sunt câștigători, există inevitabil și perdanți altfel "jocul" nu ar mai avea nicio miză.

Vânzările Fiat Chrysler au scăzut cu 1% în timp ce Jeep a înregistrat o creștere de 28%, iar "saltul" de 23% al automobilelor Alfa Romeo a generat o scădere de 6.8% la nivelul vânzărilor globale ale brand-ului Fiat.

Nici la Opel-Vauxhall nu au existat multe motive de sărbătoare întrucât cifrele au scăzut de la 73.377 în Noiembrie 2016 la 71.953 în Noiembrie 2017.

 

Eternii rivali - Mercedes-Benz și BMW - își continuă relația simbiotică, iar Mercedes sunt favorizați de data aceasta de o creșetere a volumului vânzărilor de 2.1%, în timp ce BMW înregistrează o scădere a vânzărilor cu un procentaj asemănător,  2.2% mai precis - interesant, nu?

La nivel europen, "părerile" sunt împărțite. În timp ce în Franța, Spania și Germania, vânzările au crescut semnificativ, în Marea Britanie, cererea nu a fost deloc pozitivă - sentimentul de neîncredere al utilizatorilor s-a acutizat, la fel și neîncrederea în ce rezervă viitorul, motive care s-au reflectat și pe piața auto cum era, poate, de așteptat.

Din Europa, mergem direct în Asia fiindcă nici brand-urile asiatice nu sunt deloc de neglijat când vine vorba de creșteri ale vânzărilor. Kia, de exemplu, a înregistrat o creștere de 13%. Cu siguranță, lansarea SUV-ului Stonic (noroc cu SUV-urile!) a cântărit greu aici... în favoarea brand-ului, desigur. Vânzările Hyundai au crescut cu 6%, la fel și cererea de automobile marca Toyota (ei au avut o creștere de 12%).

Modele CT și NX au făcut minuni pentru Lexus care se poate lăuda cu o creștere a vânzărilor de 14%.

Numărul de înmatriculări de automobile marca Nissan a indicat, însă, o scădere de 5%.

Per ansamblu, viitorul sună bine. Indiferent de brand, volumul vânzărilor de automobile noi cunoaște un trend ascendent, iar statisticile indică poate cel mai mare volum anual de  livrări din ultimii zece ani - impresionant, zicem noi!

Dar ce semnifică, de fapt, acest trend, această creștere? Sau are vreo semnificație aparte -alta decât că ne plac mașinile noi? Sigur că da! Evenimentele politice, economice, culturale și nu numai sunt inextricabil conectate, iar efectul pieselor de domino se resimte puternic la nivelul societăților. O semnificație profundă a faptului că ne dorim mașini noi se referă la încheierea perioadei de recesiune care a afectat puternic Europa în ultimii ani. Piața auto a fost și ea puternic impactată de criza economică, iar acum își revine, semn că și noi ne-am revenit.

La nivel Europen, PIB-ul a crescut, iar rata de șomaj din țările membre ale zonei Euro se menține scăzută pentru al nouălea an la rând, ceea ce se traduce prin stabilitate la nivelul populației și dorință, dar și potență de prosperitate. Oamenii își doresc lucruri noi, caută confortul (poate unul din motivele principale pentru care spațioasele SUV-uri sunt atât de apreciate) și sunt dispuși, dar mai ales își permit și au încrdere să achiziționeze automobile noi.

Informatii oferite de Zenith Leasing Operational.

 

Comentarii

loading...
Loading...
loading...