15.4 C
București
marți, 26 martie 2024
AcasăAlegeri 2016Jobul săptămânii: Merchandiser

Jobul săptămânii: Merchandiser

Responsabil principal cu asigurarea prezenţei produselor la raft şi promovarea lor fără a face concurenţă neloială, merchandiserul poate fi cheia creşterii vânzărilor pe timp de criză.

Cum numărul marketurilor este în creş­tere, atenţia la raft a producătorului este  mai mare pentru a reuşi să-şi atragă clienţi şi să-i fidelizeze. Merchandiserul este cel responsabil direct de acest aspect, iar pentru că nu necesită o calificare anume sau experienţă anterioară, este un job accesibil multor categorii de oameni. „Fie că sunt studenţi, fie că abia au terminat liceul şi nu ştiu încotro s-o apuce sau şi-au pierdut locul de muncă pe care îl aveau de ani de zile, există din ce în ce mai multe persoane care încearcă să abordeze şi această meserie”, spune Claudiu Ciobanu, managing partner Tri Consultance, firmă specializată pe servicii de merchandising. Angajatorul unui merchandiser nu este reprezentat de supermarketul în care îşi desfăşoară activi­tatea, fapt pentru care nu poartă însemnele acestuia. Ciobanu precizează că este angajat de produ­cători sau furnizori ai re­ţe­lelor de magazine sau este angajat de firme ce furnizează servicii pentru mai mulţi producători.

Influenţarea comenzilor
Sarcinile de lucru ale unui merchandiser sunt fixate în funcţie de gama de produse de care se ocupă, de vizibilitatea pe care o are la raft şi dacă este implicată într-o promoţie. „Merchandiserul este persoana care asigură pre­zenţa produselor la raft, aranjează şi menţine zona de depozitare a produselor sale, promovarea lor fără a face concurenţă neloială şi participă la inventarierea articolelor sale”, spune Andreea Mihai, director marketing Carrefour. În plus, Mirela Mustaţă, ER consultant Procter&Gamble, precizează că un merchandiser are obligaţia de a verifica preţurile şi de a indica neconcordanţele, de a coordona organizarea diverselor activităţi promoţionale şi de a sprijini activitatea de informare a consumatorilor, cărora trebuie să le explice beneficiile folosirii produselor. În cazul merchandiserului angajat la o firmă interme­diară, Ciobanu completează că acesta se ocupă şi de întocmirea de rapoarte specifice de merchandising, iar unii dintre ei chiar influenţează comenzile către furnizori, toate aceste acţiuni având ca scop creşterea vânzării.

Imaginaţie şi creativitate
Merchandiserul reprezintă producătorul într-un market, fapt pentru care comportarea sa trebuie să fie cât mai profesională. „Merchandiserului i se cere să păstreze o atitudine profesională ireproşabilă şi să ofere informaţii concrete, atât în relaţia cu consumatorul, cât şi în raport cu colegii sau clienţii. Pentru a face faţă cu succes sunt foarte importante abilităţile de comunicare, prezenţa plăcută şi limbajul, seriozitatea, responsabilitatea faţă de activitatea profesională şi foarte mult dinamism”, susţine Mirela Mustaţă. Pe lângă asta, Claudiu Ciobanu adaugă că merchandi­se­rul trebuie să fie o persoană cu multă imaginaţie, creativă, să dez­volte şi să menţină o relaţie bună cu factorii de decizie din magazin, să observe, să întrebe, să fie la curent tot timpul cu concurenţa şi să-i facă plăcere să înveţe şi să se perfecţioneze. Veniturile unui merchandiser sunt de nivel entry-level, iar majoritatea angajatorilor, pe lângă un salariu care porneşte de la 200 de euro, oferă şi un program flexi­bil pentru desfăşurarea activităţii. „Este un job din care poţi să înveţi mult. Adăugând studiile de ri­goa­re, acest job poate deveni o rampă de lansare pentru o carieră în do­meniile marketing şi vânzări”, consideră reprezentantul Tri Consultance.  

Fişa 
de post

– asigurarea aprovizionării permanente a rafturilor;

– încercarea măririi expunerii propriilor produse la raft;

– verificarea termenelor de valabilitate ale produselor;

– expunerea produselor în funcţie de termenele de valabi­litate;

– controlarea zilnică a existenţei etichetelor de preţ la raft pentru fiecare produs în parte;

– transmiterea de informaţii referitoare la concurenţă;

– întocmirea de rapoarte specifice de merchandising.

Sursa: 
www.blog.triconsultance.ro

Cele mai citite

Cluburile participante în noul format al Champions League vor primi și mai mulți bani. Anunțul UEFA

UEFA le-a transmis federaţiilor membre şi cluburilor modul detaliat în care vor fi repartizaţi banii în viitoarea ediţie a Ligii Campionilor, care se va...

Războiul din Ucraina intră într-o nouă etapă: Operațiunea “Explozia brândușei”

Știrea zilei de ieri: "Rusia bombardează masiv Kievul" nu a luat pe surprindere oamenii cerebrali. Era de așteptat. Putem vorbi despre Crocus, noul Casus...

Liberalii Nicu Bitea și Cosmin Șandru, achitați de ICCJ în faimosul proces cu deputatul AUR, Titi Stancu

După doi ani și jumătate de la plângerea făcută de parlamentarul AUR Titi Stoica împotriva domnilor Nicu Bitea și Cosmin Șandru, din PNL Timiș,...
Ultima oră
Pe aceeași temă