8.8 C
București
sâmbătă, 20 aprilie 2024
AcasăInvestigații România LiberăO istorie de aproape 30 de ani

O istorie de aproape 30 de ani

1976 Ð Este infiintata societatea mixta Oltcit Craiova cu firma franceza Citroen.
1991 Ð Retragerea Citroen din societatea mixta.
1994 Ð Este infiintata Daewoo Automobile Romania SA (Daewoo Motor Coreea detine 51% iar statul roman 49%).
1996 Ð Incepe productia modelului Cielo.
1997 Ð Cielo merge la export. Se produc motoare si cutii de viteze, care sunt si exportate.
1999 Ð Incepe productia modelului Matiz.
2000 Ð Este lansat modelul Leganza.
2000 Ð Incepe productia noului model Nubira, intitulat Nubira II.
2000 Ð Daewoo Motor intra in faliment.
2001 Ð Monovolumul Tacuma este prezentat la Salonul Auto Bucuresti.
2002 Ð General Motors preia Daewoo Motor Coreea, fara fabrica din Craiova. Se acorda licenta Daewoo pentru comercializarea masinilor pana in octombrie 2005.
2003 Ð GM Daewoo lanseaza oficial in Romania modelele sale sub marca Chevrolet, autoturisme produse in fostele fabrici Daewoo cumparate de GM.
2004 Ð Ministrul Industriilor din Franta, Patrick Devedjian, aflat in vizita in tara noastra, a declarat ca Renault poarta discutii cu Guvernul roman pentru preluarea uzinei Daewoo de la Craiova. Conducerea Grupului Renault a infirmat insa aceasta declaratie.
Feb. 2005 Ð Potrivit unor surse neoficiale, Grupul Dacia-Renault intentioneaza sa inchirieze fabrica de autovehicule de la Craiova pentru a produce Logan. Ulterior, compania franceza a folosit doar unitatea de productie de la Mioveni.
2005 Ð Conform notei de fundamentare a OUG nr. 93/2005 privind unele masuri pentru atragerea de investitori in vederea rezolvarii situatiei specifice de la SC “Daewoo Automobile Romania”, Ford si General Motors
si-au declarat interesul pentru uzina de automobile din Craiova.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă