2.2 C
București
marți, 26 martie 2024
AcasăSpecialTop mărcilor în care au încredere românii

Top mărcilor în care au încredere românii

Încrederea românilor în mărcile autohtone creşte constant, arată cel mai nou studiu Trusted Brands 2013. Brandul de lactate Napolact a reuşit, în 2013, să detroneze la nivel de percepţie şi încredere Danone, iar Dacia se menţine pe primul loc în preferinţele românilor în ceea ce priveşte automobilele.

In Romania, rezultatele Trusted Brands 2013 au evidentiat ca, mai mult decat ceilalti europeni, romanii le raman fideli marcilor care au reusit sa le castige increderea. La majoritatea categoriilor, liderii raman aceiasi – ceea ce demonstreaza o incredibila soliditate, forta si stabilitate a brandurilor consacrate. Rezultatele arata, an de an, consecventa. Mai mult, o buna parte dintre ocupantii locului intai isi consolideaza pozitia de la un an la altul, inregistrand cresteri constante ale procentului de incredere din partea consumatorilor. In top se situeaza categoriile Vitamine si Furnizori servicii internet (Eurovita siRCS&RDS), ambele cu o crestere de 9% fata de 2012.

Exista si branduri care au reusit sa isi pastreze suprematia in topul increderii opt ani la rand, de la inceputul studiului (de ex. Untdelemn de la Bunica la categoria Ulei de gatit, Borsec la categoria Apa minerala si Ariel la categoria Detergent).

La categoria anlagezice, Algocalmin si-a consolidat si anul acesta pozitia, ramanand in continuare analgezicul in care romanii au cea mai mare incredere. „Votul de încredere al românilor, care au desemnat Algocalmin – pentru al 8-lea an consecutiv – „most trusted brand” în categoria sa, este o dovadă a aprecierii acestui produs românesc cu o tradiţie de aproape jumătate de secol la noi în ţară. În ciuda concurenţei puternice şi a diversificării accelerate a segmentului de analgezice, Algocalmin a reuşit să-şi păstreze poziţia de lider, trecând cu succes proba timpului datorită accesibilităţii si eficienţei sale”, a declarat Simona Cocoş, Director General Zentiva România, o companie Sanofi.

Singurele schimbari de lider au aparut la categoriile Produse lactate (unde Napolact a reusit, in 2013, sa detroneze la nivel de perceptie si incredere Danone, castigatorul precedentelor sapte editii) si Produse cosmetice (unde Avon a ocupat in acest an pozitia intai, detinuta in anii trecuti de Nivea).

Dupa ce, inca din 2010, studiul a consemnat revenirea in forta a brandurilor romanesti, 2013 aduce confirmarea faptului ca increderea romanilor in marcile autohtone creste constant. Pe langa Napolact, care “a depasit” Danone, remarcam in acest an, la categoria Automobile, ca increderea in Dacia a crescut de la 16,5% (in 2010) la 22,4% (in 2013).

La categoria Profesii, campionii increderii la romani raman, ca si in anii trecuti, pompierii (88%), pilotii (83%) si farmacistii (80%). Pe ultimele trei locuri ale clasamentului se situeaza politicienii (doar 6% au incredere in ei), liderii de sindicat (cu doar 15% procent de incredere) si vanzatorii de masini (20%). Ingrijorator este faptul ca in Romania increderea in profesori s-a dovedit a fi cea mai mica din Europa (57%, fata de 72% media europeana).

“Dupa opt ani in care am sondat increderea romanilor in marcile autohtone si internationale, ma bucura sa pot vorbi din nou de castigatori “traditionali” ai studiului Trusted Brands. Romanii dovedesc ca, odata ce o marca reuseste sa le castige increderea, aceasta poate miza deplin pe fidelitatea lor. Remarcam in ultimii ani o consolidare a pozitiei marcilor care ne-au castigat increderea, impreuna cu o crestere a increderii in marcile romanesti”, spune Florin Petrescu, country manager Reader’s Digest Romania.

Studiul Trusted Brands isi propune si reuseste, de peste un deceniu, sa identifice marcile in care europenii au incredere si sa descopere ce criterii stau la baza deciziei de a opta pentru o anumita companie sau un produs. Si in Romania am creat deja o traditie din a evidentia, an de an, brandurile cu cea mai buna reputatie in randul consumatorilor. In editia de mai a revistei Reader’s Digest Romania, cititorii nostri au ocazia – la fel ca cei 6 milioane de cititori ai editiilor europene – sa compare rezultatele locale ale studiului Trusted Brands cu cele din restul Europei. Castigatorii vor fi premiati in cadrul Galei Trusted Brands 2013, care va avea loc astazi, in salonul Le Diplomate al Hotelului Athenee Palace Hilton.

In tarile in care au castigat, companiile care s-au situat pe primul loc au dreptul sa foloseasca gratuit emblema Trusted Brands in campaniile publicitare, sau chiar pe eticheta de produs, lucru care se si intampla. Branduri de renume, precum Nivea, Ariel, Borsec, Eurovita, Untdelemn de la Bunica, Philips si altele, au ales deja sa afiseze cu mandrie emblema Trusted Brands in campaniile lor.

Trusted Brands 2013 s-a desfasurat concomitent in 12 tari europene, printre care si Romania, respondentii avand la dispozitie pentru a alege 20 de categorii comune celor 12 tari si un numar de maximum 18 categorii locale. Este important sa subliniem ca participantii la sondaj nu au primit variante de raspuns, ci au fost rugati sa nominalizeze ei insisi marcile in care au incredere si sa le evalueze apoi in functie de “Calitate”, “Valoare excelenta”, “Imagine puternica”, “Intelegerea nevoilor clientilor” si „Responsabilitate sociala”.

Studiul a fost realizat prin corespondenta, in perioada septembrie – noiembrie 2012, iar respondentii au fost selectati din baza de date de clienti activi ai Reader’s Digest din cele 12 tari europene: Belgia, Republica Ceha, Elvetia, Finlanda, Franta, Germania, Olanda, Polonia, Portugalia, Romania, Rusia si Slovenia. In perioada mentionata, in Europa s-au trimis 177.500 de chestionare cu intrebari deschise.

Studiul integral poate fi vizualizat si descarcat de pe site-ul dedicat www.rdtrustedbrands.com. Detalii suplimentare puteti obtine de la Ovidiu Muresanu – director publicitate Reader’s Digest Romania, telefon: 0742.692.226 (Ovidiu.Muresanu@rd.com).

Castigatori Trusted Brands Romania 2013:

Categorii europene:

– Automobile: Dacia

– Electrocasnice: Philips

– Computere personale: Dell

– Telefonie mobila: Nokia

– Operatori telefonie mobila: Orange

– Camere foto: Sony

– Agentii de turism: Paralela 45

– Banci: BCR

– Carduri de credit: Visa

– Companii de asigurari: Astra Asigurari

– Furnizori servicii internet: RCS & RDS

– Benzinarii: Petrom

– Vitamine: Eurovita

– Remedii impotriva racelii si gripei: Nurofen

– Analgezice: Algocalmin

– Produse de ingrijire a parului: Nivea

– Produse de ingrijire a pielii: Nivea

– Produse cosmetice: Avon

– Detergenti: Ariel

– Cereale pentru micul dejun: Nestle

Categorii locale:

– Produse de panificatie: Vel Pitar

– Produse lactate: Napolact

– Produse din carne: Cris-Tim

– Ulei de gatit: Untdelemn de la Bunica

– Condimente: Fuchs

– Ape minerale: Borsec

– Hrana pentru animale: Pedigree

– Clinici private: Medlife

– Cafea: Jacobs

– Pasta de dinti: Colgate

– Retailer imbracaminte: Zara

– Retailer electrocasnice: Domo

– Sapun: Dove

– Deodorant: Nivea

– Centre comerciale: Kaufland

– Cotidiene: Adevarul

– Statii radio: Europa FM

– Statii TV: Pro TV

Cele mai citite

Koeman: Olanda trebuie să fie mai calmă cu mingea în amicalul împotriva Germaniei

„ Olanda trebuie să fie mai calmă cu mingea în amicalul împotriva Germaniei, altfel va avea parte de o seară grea la Frankfurt”, și-a...

Koeman: Olanda trebuie să fie mai calmă cu mingea în amicalul împotriva Germaniei

„ Olanda trebuie să fie mai calmă cu mingea în amicalul împotriva Germaniei, altfel va avea parte de o seară grea la Frankfurt”, și-a...

Jair Bolsonaro a stat două zile în ambasada Ungariei din Brasilia după ce i-a fost confiscat pașaportul

Fostul preşedinte de extremă-dreapta al Braziliei, Jair Bolsonaro, a petrecut două nopţi la ambasada Ungariei din Brasilia luna trecută, la doar câteva zile după...
Ultima oră
Pe aceeași temă