Oțelul românesc, într-un impunător proiect din Danemarca

de Ticu Ciobotaru , 05 octombrie 2017 - stire actualizata la ora 11:56, 05 octombrie 2017
Oțelul românesc, într-un impunător proiect din Danemarca

În ultimii ani, laminatele produse la combinatul ArcelorMittal de la Galați și-au găsit o importantă recunoaștere internațională, fiind utilizate la construirea unor mari proiecte europene de infrastructură.

După ce anul trecut a fost inaugurat în Turcia cel mai mare pod din Europa de Est, construit cu tablă groasă produsă la ArcelorMittal, acum oțelul de Galați este integrat într-unul dintre cele mai spectaculoase poduri pietonale din Europa, aflat în construcție la Gara Køge Nord din Danemarca.
La construirea acestuia este utilizată tablă groasă produsă la Laminorul de Tablă Groasă nr. 2 de la Galați. Proiectat de un consorțiu format din casele de arhitectură Cobe şi Dissing+ Weitling, podul a fost deja nominalizat la mai multe premii europene de design. Este construit de Bladt Industries, un client tradiţional din Danemarca al ArcelorMittal.

Când va fi finalizată, construcția va avea o lungime de 225 metri, o lățime de 9,5 metri și va lega la înălțime toate peroanele de la stația Køge Nord, asigurând accesul zilnic a peste 8.000 de pietoni. Construcția are pereți de sticlă pe latura nordică pentru a oferi vederi panoramice de 180° asupra peisajului. „Suntem mândri că oţelul nostru va fi integrat într-un proiect euro-pean atât de frumos, îndrăzneț și important. Acest lucru demonstrează că tabla groasă produsă la Galați poate fi utilizată în orice proiect major de infrastructură“, a declarat Bruno Ribo, CEO al ArcelorMittal Galaţi.

Alt obiectiv: podul peste Golful Izmit

În 2016 a fost inaugurat, în Turcia, un alt mare proiect de infrastructură la care a participat combinatul de la Galați: cel mai lung pod din Europa de Est, care este și unul dintre cele mai mari poduri din lume. ArcelorMittal a furnizat 34.000 de tone de laminate pentru construirea podului „Ozman Gazi“, care reduce timpul de deplasare între Istanbul și Izmir de la nouă ore la trei ore și jumătate. Compania turcă Çimtaș, cea care a construit podul, a preluat de la Galați laminatele plate din oțel necesare pentru tablierul podului.

Cele 34.000 de tone au fost transportate în patru loturi, într-o gamă extinsă de grosimi și lățimi. Podul care traversează Golful Izmit, în zona de nord-vest a Turciei, face parte din proiectul unei autostrăzi de 420 km care scurtează distanța între Istanbul și Izmir cu aproximativ 140 km. De întregul proiect s-a ocupat consorțiul NOMAYG, format din companiile turcești Nurol, Özaltın, Makyol, Yuksel, Göçay și constructorul italian Astaldi.   

Comentarii

Ultima ora

anunturi mica publicitate

Urmareste-ne pe Facebook

Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te pentru a primi cele mai importante titluri pe e-mail.

Copyright © 2014. Toate drepturile rezervate RomaniaLibera.ro

Dezvoltat de Bluebay Design