Interviu cu antreprenorul timișorean Traian Sere despre SATIMPEX

de COMUNICAT DE PRESA , 19 mai 2015 - stire actualizata la ora 14:11, 19 mai 2015

In urma cu un sfert de veac, in primavara anului 1991, alături de trei buni amici, modestul antreprenor timisorean, Traian Sere, punea bazele SATIMPEX, cu o investitie de 5000 de marci, imprumutati .

Afacerea a pornit cu doua masini, cash-flow-ul imprumutat ,know-how-ul si apartamentul proprietate , apartinand lui Traian Sere.

Dupa 14 ani, Traian Sere a cumparat integral actiunile SATIMPEX si a devenit unic proprietar si asociat.

In prezent, renumita compania activeaza la nivel national fiind lider de piata in 3 segmente renumite:

- productie de prelate auto ( auto-camioane, tiruri, masini pentru transport agabaritic)

- productie de prelate feroviare ( unic furnizor al Cailor Ferate Romane si producator agreat exclusiv de Caile Ferate Germane)

- productie si inchiriere de corturi pentru evenimente

Numarul de angajati a pornit de la 3 si a ajuns in scurt timp la 98 , iar dupa doar cativa ani, compania inregistrat o cifră de afaceri de 50 ori mai mare decat cea initiala, avand numeroase proiecte inedite în plan.

Cum s-au derulat lucrurile in ultimele aproape 3 decenii si cum a evoluat el însuşi ca manager şi antreprenor aflăm chiar de la Traian Sere.

A fost suficient capitalul cu care ati pornit afacerea?

Am pornit acest business cu 5000 marci imprumutati, un calculator, o masina veche , multa , multa munca si perseverenta. Nu a fost usor dar piata avea nevoie de noi in acel moment. Pentru cele 5000 de marci am platit in final 10.000 de marci dar am trecut si peste acest impediment fiind motivat de visul meu.

Care sunt cifrele care definesc SATIMPEX?

Activam la nivel national si international, avand depozitele si atelierele centrale in Timisoara.

Aici este “nodul Gordian” , indestructibil unde se impletesc cu maretie productia si livrarea prelatelor auto cu cele feroviare pentru CFR si Germania si corturile pentru evenimente, toate la cele mai bune standarde de calitate si rezitenta.

Spun nod Gordian pentru ca rezistenta materialelor din care sunt realizate prelatele auto,feroviare si cele ale corturilor este comparabila cu cele folosite pentru aeronautica.

Criza economica a afectat compania SATIMPEX?

Criza economica ne-a afectat partial dar am crescut de la un an la altul.

Am avut noroc cu o echipa care are vasta experienta in domeniu, clienti foarte multumiti, un networking dezvoltat si nu in ultimul rand o infrastructura extrem de solida care ne-a permis sa supravietuim celor doi ani de criza si apoi sa crestem din nou .

Productia de prelate si industria din acest domeniu este intr-un fel, un barometru al economiei naţionale, pentru că lucrăm cu mai multe tipuri de industrii: auto, feroviara, de evenimente, de publicitate si marketing, agabaritica chiar si pe plan international.

Cum gestionati echipa?

Departamentele noastre sunt foarte bine alese si pot sa spun ca avem in echipa oameni cu care lucram de peste 10 sau 20 de ani, unii find cu noi chiar de la inceput.
Desi exista ierahie ca in orice companie, de doi ani am inceput sa implementam un nou sistem care abia intra in Romania,si anume: HOLACRACY, adica este ierhie si nu prea este ierarhie.

Practic renumita “organizatie fara ierarhie”, devine un model important de organizare.

In urma research-ului specializat in acest domeniu , am apreciat foarte mult informatia oferita de antreprenorul Brian Robertson, in urma cu 14 ani.La acel moment nu i-am dat atentie, deorece ma simteam bine in postura de “managerul fericit care deleaga”.

Si lucrurile au functionat si inca functioneaza extrem de bine in acest sistem , pentru ca noi in echipa SATIMPEX, punem accent pe cateva cuvinte importante: omenie, spirit de echipa, profesionism, know-how , dezvoltare personala si respect.Cu totii suntem egali si de acest lucru ne-am dat seama in timp, e drept.

Revenind la Holacracy, strategia lui Robertson ne spune cam asa: fiecare membru al echipei este responsabil integral de anumite sarcini si proiecte si nu mai asteapta dupa aprobarile superiorului cand trebuie sa ia deciziile pentru care isi asuma raspunderea, eliminandu-se astfel timpii pierduti, deciziile amanate, stresul intern si extern, munca mai multor persoane pe acelasi proiect.Deci avem time & resurces management.

Daca totul se intampla in interesul companiei, este clar ca se intampla si in intersul echipei si al persoanei in cauza. Practic oamenii din echipa se simt mai motivati, se implica in ceea ce le place si isi asuma responsabilitatea fiind vorba si de imaginea lor.

Care ar putea fi riscurile unei prea mari libertăţi de tip holacracy la locul de munca?

Cu totii suntem liberi si cu totii suntem buni si utili intr-un anumit domeniu.Noi ne selectam foarte bine angajatii si din acest motiv avem curajul sa abordam acest tip de strategie. Iar majoritatea si-au petrecut un sfert din viata la noi.

Puteti sa ne oferiti un exemplu inedit de moment unic in viata ‘SATIMPEX’?

Da, am avut parte de multe astfel de momente. Unul special mi-l amintesc zilnic cand intru birou si vad scrisoarea oficiala de multumire transmisa personal de fostul presedinte ale Americii, G.W.Bush.Este o adevarata onoare pentru noi cat si pentru Timisoara, sa avem adresata o multumire de acest rang.

O alta amintire care a ramas in istoria Timisoarei este avionul realizat de echipa noastra , in copie identica dupa primul avion proiectat de Traian Vuia.A fost un proiect special, pe care il aniversam anul acesta, intr-un mod inedit.

Reabilitatrea memoriei lui Traian Vuia, personalitate complexa a romanilor, inventator deosebit de talentat . Astazi, in multe carti de aviatie, Vuia nu este pomenit , sau este mentionat ca inventator de nationalitate franceza sau maghiara.

Cu ce noutati ati venit pe piata in ultimii 7 ani?

Odata cu criza, ne-am dezvoltat desi cifra de afaceri a fost in scadere o vreme scurta.

Am intrat pe piata cu un nou segment de business , unde devenim incet , incet lideri pe zona de vest: print de material publicitar : mesh, banner, roll-up, spider, frontlift etc..

Clientii au inceput sa ne solicite si astfel de servicii datorita prestantei noastre pe piata, astfel am hotarat sa lansam si aceasta ramura. Bineinteles am fost nevoiti sa investim in cele mai bune utilaje, training-uri pentru angajati, alpinisti, designeri si profesionisiti in domeniu.

Incepand cu anul acesta imaginea si marketing-ul nostru sunt gestionate de o companie de marketing din oras, care are rezultate exceptionale in domeniu.Compania de marketing este si co-organizator al celui mai mare eveniment de business si antreprenoriat din Romania, , Business Days, eveniment pe care il sustinem la randul nostru in fiecare oras din tara inca de anul trecut.

Comentarii

  • NELA

    19 mai 2015 14:22

    Oferte de lucru pentru toti! Oferta este deja un fenomen! Foarte multi oameni lucreaza cu noi! NU este necesara niciun fel de experienta! Oferim curs gratuit si complet de instruire de la zero! Selectam urgent dezvoltatori de proiect pentru piata nationala si mondiala. Plata castigurilor realizate este garantata prin contract legal. Se lucreaza part-time in timpul liber sau full-time, la alegere. Cerem seriozitate maxima si dorinta de a invata ceva absolut nou si de viitor. Va oferim alte detalii dupa ce trimiteti textul Info la adresa de email nelagyovanyyahoo.com

    raspunde comentariului

Ultima ora

anunturi mica publicitate

Urmareste-ne pe Facebook

Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te pentru a primi cele mai importante titluri pe e-mail.

Copyright © 2014. Toate drepturile rezervate RomaniaLibera.ro

Dezvoltat de Bluebay Design