Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Grupul Grampet începe să producă locomotive şi vagoane

Reprezentanţii grupului Grampet, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, au anunțat că în octombrie va fi lansată producţia unei locomotive la Craiova, urmând ca în noiembrie să înceapă asamblarea unui tren de călători la Paşcani.

Share

Alexandru Ion 0 comentarii

Actualizat: 26.09.2014 - 13:46

Reprezentanţii grupului Grampet, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, au anunțat că în octombrie va fi lansată producţia unei locomotive la Craiova, urmând ca în noiembrie să înceapă asamblarea unui tren de călători la Paşcani.

Potrivit Mediafax, firmele Reloc şi Electroputere VFU Craiova, parte a Grampet, vor lansa luna viitoare, în cadrul unui parteneriat derulat cu grupul industrial american Caterpillar, producţia unei locomotive pentru trenuri de marfă, proiectul necesitând o investiţie de peste 1,5 milioane euro în proiectare, teste, probe şi certificare.

Locomotiva, denumită "Terra Nova", a fost prezentată în cadrul târgului internaţional dedicat industriei feroviare InnoTrans, desfăşurat în perioada 23-26 septembrie la Berlin.

Unitatea are în dotare două motoare de 630 de cai putere, livrate de Caterpillar, şi are un preţ de pornire de peste un milion de euro, în varianta de bază, a declarat, la Berlin, vicepreşedintele grupului Grampet, Graţian Călin.

"Aceasta este o locomotivă care se vinde singură şi nu ne trebuie marketing special. Este un compromis pentru operatorii privaţi în Europa, mai low-cost, care se gândesc să-şi cumpere o locomotivă second-hand şi, în loc să facă o astfel de achiziţie, aleg să ia una nouă, la acelaşi preţ", a precizat reprezentantul Grampet.

Capacitatea de producţie pentru Terra Nova este de trei unităţi pe lună, iar până în prezent au fost contractate 12 unităţi, acestea urmând să fie livrate anul viitor către doi operatori din Uniunea Europeană.

Producătorul craiovean are discuţii şi pentru vânzarea de locomotive şi cu alţi potenţiali clienţi, inclusiv firme din Africa, a precizat Călin.

"Salut faptul că industria de profil din România revine în forţă pe o piaţă foarte pretenţioasă. Este nevoie de un efort de revenire, reînviere, reindustrializare a României, iar paşii care s-au făcut la Craiova sunt un exemplu în ceea ce ar trebui să se facă în continuare", a declarat, la InnoTrans, Lazăr Comănescu, ambasadorul României în Germania.

VFU Craiova vrea să lanseze în producţie şi o locomotivă diesel electrică, tot în parteneriat cu Caterpillar, proiectarea urmând să înceapă anul viitor.

"Noi vrem să operăm în viitorul apropiat trei linii de fabricaţie: locomotiva de manevră pe care o avem acum, o locomotivă diesel electrică şi o locomotivă electrică, bi-sistem, cu recuperare de energie", a spus reprezentantul Grampet.

Investiţiile totale pentru cele trei linii de producţie se vor ridica la cel puţin zece milioane euro.

Pe de altă parte, grupul Grampet intenţionează să lanseze în luna noiembrie, la Paşcani, producţia unui tren de călători.

Investiţia pentru acest proiect, derulat prin subsidiara Electroputere VFU Paşcani, se ridică la 36 milioane euro, a precizat Călin, potrivit Mediafax.

Grupul Grampet, cu afaceri de 230 milioane de euro la nivelul lui 2013, a încheiat primele nouă luni din 2014 cu un rulaj în creştere uşoară faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit sursei citate.

Proprietarul Grampet, Gruia Stoica, a fost trimis în judecată la începutul acestui an pentru fapte de corupţie.

Citește totul despre:

Comentarii

loading...