GALERIE FOTO S-a defectat și ultimul vagon restaurant al CFR Călători. Ce soluție de avarie a găsit societatea: „Mirosea a ceafă de porc în tot trenul”. PLUS S-a ieftinit băutura!

de Adrian Bărbulescu , 13 mai 2017 - stire actualizata la ora 08:48, 13 mai 2017

Ultimul vagon restaurant funcțional al CFR Călători, aflat în compunerea trenului Interregio 347 Dacia Viena Vest-București Nord, s-a defectat în urmă cu două zile. În acest fel, societatea de transport feroviar de stat nu mai are niciun vagon restaurant propriu zis.

România liberă a dezvăluit recent că societatea CFR Călători rămăsese cu un singur vagon restaurant funcțional. La această situație jenantă s-a ajuns din două motive: vagoanele sunt vechi și se defectează tot mai des și activitatea nu este rentabilă contabilicește, pentru că mulți angajați preferă să bage în buzunar sumele încasate de la clienți, în loc să le verse la casieria societății.

Doar vagoane bar

Acum, în compunerea trenurilor Interregio 346/347 Dacia București Nord-Wien Westbanhof se află câte un vagon de clasa a doua, care are la un capăt amenajat un spaţiu tip bar, cu câteva scaune înalte, unde poţi să bei o cafea, un suc sau o bere şi să mănânci un sandwich sau nişte chipsuri.

Este vorba de aşa-numitele vagoane „BR“, unde B vine de la faptul că este de clasa a doua, iar R de la restaurant. CFR Călători are deja în dotare 33 astfel de vagoane produse la Arad și care fac parte din compunerea trenurilor. Există însă clienți care voiau să mănânce și altceva decât alune, sandwich-uri și chipsuri, mai ales că meniul de la vagoanele restaurant românești era renumit pentru calitatea sa. Trebuie menționat faptul că aici cartofii prăjiți sunt „cartofi adevărați”, adică nu din cei congelați, la pungă, care nu au niciun gust.

CFR Călători nu ducea lipsă de bucătari iscusiți. Dovadă stă faptul că, trei ani la rând, între 2005 și 2007, societatea românească a câștigat Marele Premiu la „Grand-Prix-ul Vagoanelor-Restaurant“ din Europa. În ultimul an de participare, în 2007 la Budapesta, CFR Gevaro a reușit să-și adjudece Marele Premiu chiar dacă juriul era predominant maghiar, iar la competiție participau și vagoanele-restaurant ale căilor ferate ungare, MAV. Cu purcei de lapte la proțap și alte preparate tradiționale românești, totul „asezonat“ de un taragotist-șef de gară la Sighetu Marmației, succesul echipei noastre a fost garantat.

Vrei, nu vrei, tot „savurezi” mirosul de ceafă de porc

Acum, CFR Călători a găsit o soluție de avarie. Profitând de faptul că la așa-numitele BR spațiul dintre scaune este generos, iar între ele se află o masă destul de mare, le-au transformat în vagoane restaurant. Adică s-au pus fețe de masă în dreptul a două rânduri de scaune și clienții pot sta confortabil. În plus, a fost utilat barul cu un grătar pe bază de abur, la care se pot face fripturi.

Problema apare însă atunci când sunt călători în cealaltă parte a vagonului, care nu este destinată restaurantului. „E nasol, că miroase în tot vagonul, dacă sunt călători. S-au urcat recent niște pasageri și se țineau de nas, că mirosea a ceafă de porc în tot trenul. Noroc că e grătar cu abur, nu clasic, pe plită, dar tot miroase, mai ales la cârnați”, ne spune angajatul de la vagon restaurant.

El se plânge de faptul că vagoanele nu mai sunt dotate cu POS-rui, pentru a fi posibilă plata cu cardul: „Am avut o situație când un client, atunci când i-am dat nota, mi-a întins cardul. I-am explicat că nu se poate plăti decât cash, s-a dus în vagonul lui și a venit cu o bancnotă de 50 de dolari australieni, care acoperea valoarea consumației. M-am chinuit ceva să-i schimb, pentru că sunt puține bănci care acceptă această valută”.

S-a ieftinit băutura!

Mulți pasageri ai trenurilor se feresc să se ducă la vagon restaurant, din cauza unui mit că aici ar fi scump. Nimic mai fals! Un meniu complet – piept de pui sau ceafă de porc la grătar, cartofi prăjiți și salată, toate în cantități generoase – costă 29 de lei. Cel cu cârnați este și mai ieftin – 24 de lei.

În plus, acum două luni CFR Călători a ieftinit băutura, așa că acum o cutie de Ursus costă patru lei, în condițiile în care aceeași bere o cumperi de la buticurile din Gara de Nord cu cinci lei. Tot patru lei costă și o doză de Pepsi, iar o sticlă de vin roze de Jidvei, la 750 ml, poate fi cumpărată cu 20 de lei.

CITEȘTE și CFR Călători a rămas cu un singur vagon restaurant funcţional. Furturile angajaţilor au tras pe linie moartă „cârciumile pe şine”

 

Comentarii

Ultima ora

anunturi mica publicitate

Urmareste-ne pe Facebook

Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te pentru a primi cele mai importante titluri pe e-mail.

Copyright © 2014. Toate drepturile rezervate RomaniaLibera.ro

Dezvoltat de Bluebay Design