6.9 C
București
sâmbătă, 20 aprilie 2024
AcasăSpecialCum pot scăpa asiguratorii de dependența de auto

Cum pot scăpa asiguratorii de dependența de auto

Asigurările de sănătate se numără printre poliţele private cu cele mai mari rate de creştere în ultimii ani, chiar dacă ponderea lor în întreaga piaţă de asigurări este încă una neînsemnată.

Îmbunătăţirea cadrului legislativ, respectiv creşterea nivelului de deductibilitate pentru asigurările de sănătate din acest an creează premisele unei dezvoltări continue a acestui segment de piaţă, sunt de părere principalii jucători din domeniu. În condiţiile în care întreg sistemul public de sănătate este „bolnav”, asigurările private de sănătate se numără printre cele mai apreciate beneficii extra-salariale pentru angajaţi. Mai mult, începând cu acest an, ca parte a noului Cod Fiscal, facilitatea fiscală pentru asigurările private de sănătate a fost extinsă de la 250 la 400 euro anual per asigurat, astfel că deductibilitatea poate ajunge la un nivel cumulat de 800 euro pe an pentru primele plătite individual şi cele susţinute de către angajator ale unei persoane. Această măsură a fost mult aşteptată de piaţa asigurărilor de sănătate şi reprezintă un prim pas care va duce la impulsionarea dezvoltării acestor produse.

Printr-o poliţă privată, asiguraţii pot avea acces la o gamă largă de servicii medicale în regim privat în ţară sau chiar în străinătate. Cu toate acestea, este adevărat că asigurările private de sănătate sunt mult mai dezvoltate în oraşele mari din ţară, unde există şi reţele medicale private, în timp ce în unele oraşe lipsesc cu desăvârşire. 

Clienţii înţeleg mai bine avantajele acestei poliţe, iar piaţa ar putea înregistra, în acest an, un avans considerabil. Segmentul cu cea mai rapidă rată de creștere în domeniul asigurărilor este reprezentat de asigurările de sănătate pentru care estimăm în 2015 o valoare de 30 de milioane de euro. Previzionăm pentru 2016 o creștere cu 25% a întregii piețe, determinată în mare parte de solicitările corporate pentru beneficii extrasalariale oferite angajaților. Această creștere este determinată și de modificările noului Cod Fiscal (avantaje fiscale atât pentru angajați, cât și pentru angajatori) și de noi jucători în piață interesați de acest segment (asigurători și brokeri), a declarat Dan Dobre, Directorul Comercial al Signal Iduna.

Și Sorin Mititelu, Preşedintele Directoratului BCR Asigurări de Viaţă VIG, a observat un interes în creştere pentru asigurările voluntare de sănătate, apreciind că 2016 va reprezenta anul de lansare a produsului de asigurare voluntară de sănătate, urmând ca rezultate consistente să se înregistreze abia după o perioadă de 2-3 ani. Sorin Mititelul a mai a explicat că majorarea stimulului fiscal este o condiţie necesară pentru dezvoltarea pieţei asigurărilor voluntare de sănătate, dar nu şi suficientă.

Jucători noi

Majorarea deductibilităţii, dar şi cererea în creştere vor aduce noi jucători pe acest segment de asigurări.

Creșterea plafonului de deductibilitate de la începutul anului pentru asigurările de sănătate la 400 euro pentru angajat și angajator este atractivă pentru companiile de asigurări care nu au încă astfel de produse în portofoliu și și-au planificat să își diversifice oferta. Această deductibilitate va ajuta la dezvoltarea treptată a pieței, a declarat Emilia Bunea, CEO Metropolitan Life.

De asemenea, Sorin Mititelu a precizat că este de aşteptat ca mai multe companii de asigurări, din cele deja prezente pe piaţa locală, să dezvolte produse de asigurări de sănătate. Aşteptăm diferenţe notabile între produse în funcţie de acoperiri, sume asigurate, tipul de reţea de servicii medicale, segment de clientelă. Cu siguranţă, această competiţie va fi în beneficiul clienţilor, a adăugat el.

Printre aceste companii se număra NN Asigurări de Viață, care se va lansa, în acest an, pe piaţa asigurărilor de sănătate. Pentru NN Asigurări de Viață, asigurările de sănătate vor reprezenta o sursă importantă de creștere în acest an. Lansarea polițelor de sănătate este planificată pentru al doilea trimestru al acestui an, a declarat Marius Popescu, CEO-ul companiei. Acesta este de părere că piața asigurărilor private de sănătate are potențial de creștere și se aşteaptă să prindă avânt în anul acesta. Vedem o nevoie tot mai mare în acest segment, la care contribuie inclusiv situația și perspectivele sistemului public de sănătate, creșterea interesului populației pentru soluții alternative de protecție a sănătății, dar și creșterea limitei de deductibilitate fiscală pentru angajat și angajator din acest an, a declarat Marius Popescu.

Astfel, concurența pe nișa asigurărilor private de sănătate este de așteptat să crească începând cu 2016, impulsionată de contextul pieței, de perspectivele de dezvoltare ale acesteia și de măsurile anunțate pentru promovarea asigurărilor private de sănătate și regândirea sistemului de sănătate, a adăugat el.

Pe lângă asigurători, există şi brokeri care au precizat că doresc să îşi majoreze portofoliul non-auto, mizând inclusiv pe poliţele de sănătate. Totodată, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a anunţat faptul că a constituit un grup de lucru în vederea elaborării unui pachet de măsuri pentru creşterea gradului de accesibilitate şi atractivitate a pieţei asigurărilor de sănătate.

Retail vs. Corporate

Asigurările private se adresează atât persoanelor fizice, cât şi companiilor care oferă aceste beneficii angajaţilor. Iar asigurătorii au produse pentru ambele categorii de clienţi, în funcţie ce cerinţele şi nevoile acestora.

Signal Iduna a declarat în urmă cu câțiva ani că focusul este pe segmentul corporate și rămâne în concordanță cu această strategie pe termen scurt și mediu. Mai mult de 95% din clienții Signal Iduna aparțin portofoliului corporate, deoarece acesta este principalul motor de creștere în piață. Alături de partenerii de distribuție, testăm opțiuni care vizează piața de retail și avem deja succes cu produse complementare. În general, este probabilă o creștere a pieței de retail începând cu 2016, însă valoarea totală va rămâne relativ mică în comparație cu segmentul corporate, a afirmat Dan Dobre.
În mod tradițional, clienții vin în mare parte din domeniul producției, retail-ului și industriei oil&gas. Cu toate acestea, în ultimii doi ani, cererea pentru asigurări private de sănătate nu mai este conectată direct cu anumite domenii de activitate,  pe măsură ce angajatorii, indiferent de industrie, își dau seama de importanța și valoarea acestor beneficii pentru angajați, a adăugat el.

Totodată, Sorin Mititelu este de părere că, deocamdată, interesul pentru pachetele de beneficii salariale atractive este mai puternic în rândul companiilor mari şi cu capital străin, însă, cu timpul, orice companie interesată în atragerea şi păstrarea unui personal bine calificat şi eficient va fi foarte interesată de asigurările voluntare de sănătate, a subliniat acesta.

Emilia Bunea apreciază că  produsele Metropolitan Life de protecţie în caz de îmbolnăvire se adresează atât clienţilor retail, cât şi celor corporate, cu o pondere mai mare a celor dintâi. Cu toate acestea, compania se aşteaptă la o creştere a segmentului corporate în portofoliu, date fiind avantajele noilor beneficii fiscale. De asemenea, asigurătorul îşi va concentra atenţia în 2016, la fel ca și în anii trecuți, asupra familiilor cu copii.

Asigurarea de viaţă poate fi accesibilă tuturor românilor şi este deosebit de importantă pentru familiile cu venituri mici, în cazul cărora un eveniment nefericit poate afecta viitorul întregii familii. Un alt segment de piaţă care reprezintă o oportunitate pentru noi, în 2016, şi la ale cărui nevoi suntem pregătiţi să răspundem este segmentul corporaţiilor şi, în special, întreprinderile mici şi medii, care încep să beneficieze de pe urma unei creşteri economice şi, prin urmare, se intensifică competiţia  pe piaţă, a declarat Emilia Bunea.

Pentru a câştiga resurse umane valoroase şi pentru a le păstra în echipele lor, companiile vor fi nevoite să le ofere angajaţilor beneficii consistente şi diversificate. În acest sens, am extins deja oferta de asigurări de viaţă de grup, adăugând noi beneficii medicale, care țin cont de dorinţele angajaţilor de a se bucura de pachete de sănătate oferite de angajatorii lor. Noile beneficii medicale protejează sănătatea şi viaţa angajaţilor şi includ: rambursarea cheltuielilor medicale pentru medicamente, până la o anumită limită agreată în contract, investigaţii medicale, rambursarea costului pentru ochelarii de vedere, transportul cu ambulanţa, achiziţionarea unor mijloace de sprijin pentru persoanele cu dizabilităţi, dar şi posibilitatea de a introduce, ca parte a asigurării de viaţă oferite de grup, beneficii zilnice pentru concediile medicale, a adăugat aceasta.

Metropolitan Life are în portofoliul de clienți companii multinaţionale, IMM-uri, din domenii IT&C, consultanță, industria tutunului, construcţii, industria petrolieră, leasing de personal, afaceri de familie etc.

Clienţi mai informaţi

Clienții care aleg asigurări de sănătate sunt mai sofisticați, comunică mai mult, întreabă mai mult și solicită să fie informați. Calitatea serviciilor, transparența, accesibilitatea și interesul crescut al clienților, sunt motivele pentru care oferim angajatorilor rapoarte complexe care descriu evoluția și succesul planului de asigurare de sănătate. Pentru clientul final (asiguratul), oferim suport prin Call Center specializat, servicii online prin intermediul site-ului și aplicației de mobil și procese care asigură o experiență pozitivă în fiecare etapă a unui caz medical, a arătat Dan Dobre.

Şi Emilia Bunea a arătat că, în procesul de comunicare, clienții sunt mult mai receptivi să accepte sau să inițieze o discuție cu un consultant de asigurări dacă sunt prezentate beneficiile medicale pe care o asigurare de viață sau de sănătate le oferă. 
Analizând portofoliul Metropolitan Life se constată o orientare a clienților noi către asigurările ce oferă beneficii medicale de top, inclusiv acces la clinici și spitale din afara țării pentru tratament în caz de afecțiuni grave, a explicat Emilia Bunea, adăugând că beneficiile pe care compania le oferă acoperă majoritatea costurilor spitalizării, a intervenţiilor chirurgicale, inclusiv rambursarea cheltuielilor medicale şi nu numai.

Costul poliţei

Preţul unei asigurări private de sănătate diferă foarte mult în funcţie de riscurile acoperite şi poate începe de la câteva zeci de lei şi poate ajunge la sute de lei pe lună. 

Prima medie pentru grupurile corporate este între 10 – 20 euro și poate crește pentru solicitările de acoperire mai cuprinzătoare. Cea mai mare cerere este pentru acoperiri în ambulatoriu, însă am observat o tranziție către acoperiri mai complexe, în special pentru grupurile care au deja un istoric pentru acest tip de beneficiu. În plus față de caracteristicile produsului, clienții sunt interesați de accesibilitate, transparență și servicii de calitate și sunt dispuși să plătească pentru a obține nivelul dorit de satisfacție, a explicat Dan Dobre.

La rândul său, Emilia Bunea a spus că prima medie pentru o asigurare de sănătate individuală la Metropolitan Life este de aproximativ 100 lei pe lună. În plus, clienţii au la dispoziţie, cu 76 lei pe lună pentru adulți și aproximativ 30 lei pe lună pentru copii, o clauză de asigurare care le oferă acces la medici de renume internațional, precum și la facilități medicale de top la nivel mondial, în situații medicale grave, precum cancer sau intervenții chirurgicale pe cord, cu o acoperire de până la 1 milion euro pe an și 2 milioane euro pe viață. În cazul asigurărilor de viață de grup cu beneficii medicale, prima medie a unei asigurări de grup este de aproximativ 15 lei/ lună/ persoană. Trebuie să reţinem faptul că, în general, produsele sunt flexibile şi pot fi personalizate în funcţie de nevoile sau bugetul clienţilor.

 

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă