4 C
București
marți, 19 martie 2024
AcasăSpecialComisia Europeană a amendat Google cu 2,42 miliarde de euro, sub acuzația...

Comisia Europeană a amendat Google cu 2,42 miliarde de euro, sub acuzația că și-a promovat un serviciu propriu de cumpărături

Comisia Europeană a amendat Google cu 2,42 miliarde de euro (2,7 miliarde de dolari) pentru abuz de poziție dominantă și promovarea propriului serviciu de cumpărături în defavoarea concurenței, se arată într-un comunicat de presă al forului comunitar, citat de Agerpres.

"Google a venit cu multe servicii și produse inovative care au schimbat viața noastră. Acesta este un lucru bun. Dar strategia Google pentru serviciul său de comparare a cumpărăturilor nu a fost lansat doar pentru a atrage clienții realizând produse mai bune decât ale rivalilor. În schimb, Google a abuzat de poziția sa dominantă pe piață promovând în rezultatele motorului de căutare propriul său serviciu de comparare a cumpărăturilor în defavoarea concurenților. Cea a făcut Google este ilegal conform reglementărilor antitrust din UE. Compania a negat altor firme șansa de a concura conform meritelor și de a inova. Și, cel mai important, a negat consumatorilor europeni posibilitatea de a-și alege serviciile și de a beneficia deplin de inovații'', a declarat comisarul european pentru concurență, Margrethe Vestager.

Drept răspuns, conducerea Google ia în calcul contestarea amenzii record de 2,42 miliarde de euro impusă de Comisia Europeană.

"Cu respectăm anunțăm că nu suntem de acord cu concluziile anunțate astăzi", a afirmat marți Kent Walker, consilier general și vicepreședinte Google. "Vom analiza în detaliu decizia CE și vom lua în considerare contestarea amenzii", a declarat Kent Walker.

Produsul de vârf al Google este motorul de căutare Google, care furnizează rezultatele căutării consumatorilor, care plătesc pentru acest serviciu cu datele lor. Aproape 90% din veniturile Google vin din reclame, inclusiv la produsele căutate de consumatori.

În 2004, Google a intrat pe piața separată de comparare a cumpărăturilor în Europa, cu un produs care din 2013 se numește "Google Shopping". El permite consumatorilor să compare online produsele și prețurile și să găsească afaceri de la retailerii online de toate tipurile, inclusiv Amazon și eBay.

Mihai Diac
Mihai Diac
Mihai Diac are o experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online. A început să lucreze în presă la ziarul Azi, în anul 1993, în perioada în care era încă student. Ulterior a lucrat la Adevărul, Gândul și Green Report. La “România liberă”, Mihai Diac lucrează din anul 2015. În paralel cu activitatea jurnalistică, Mihai Diac și-a completat și pregătirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Național de Apărare și cursul de pregătire a jurnaliștilor pentru zone de război. Printre acțiunile sale de documentare jurnalistică s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman și al fregatei românești Regina Maria, precum și cele din Afganistan, Irak, Transnistria și Georgia.
Cele mai citite

De la Forumul Economic Mondial,  la Forumul Economic de la Saint Petersburg

Pe harta Europei există două orașe, unul de 11.000 de locuitori și altul de 5,6 milioane, care au ceva în comun: găzduiesc cele mai...

De la Forumul Economic Mondial,  la Forumul Economic de la Saint Petersburg

Pe harta Europei există două orașe, unul de 11.000 de locuitori și altul de 5,6 milioane, care au ceva în comun: găzduiesc cele mai...
Ultima oră
Pe aceeași temă