21.4 C
București
vineri, 29 martie 2024
AcasăSpecialCele mai reclamate companii sunt cele din domeniul telefoniei şi de furnizare...

Cele mai reclamate companii sunt cele din domeniul telefoniei şi de furnizare a energiei

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a efectuat în primele cinci luni ale anului 49.620 controale şi a aplicat amenzi în valoare de 56,78 milioane lei, cele mai reclamate companii fiind cele din domeniul telefoniei fixe şi mobile şi a furnizării energiei termice şi electrice.

Din numărul total de controale desfăşurate, în 67,6% din cazuri au fost aplicate sancţiuni contravenţionale (la 33.544 din controale), din care 19.228 s-au dat amenzi, potrivit unui raport al ANPC, citat de NewsIn.

Totodată, autoritatea a primit în primele cinci luni din acest an 20.827 reclamaţii, din care 18.837 cercetate (adică peste 90% din cele înregistrate), iar din acestea 8.605 reclamaţii erau întemeiate, 6.111 neîntemeiate, 1.801 nesoluţionabile (9,6% din cele cercetate), 1.838 reclamaţii au fost redirecţionate altor structuri judeţene, iar 482 retrase.

În ceea ce priveşte ponderea reclamaţiilor înregistrate între 1 ianuarie şi 31 mai, 48,2% din acestea au privit serviciile nealimentare (10.033 reclamaţii), 22,2% (4.630 reclamaţii) erau împotriva produselor nealimentare, în timp ce un procent de 11,2% (2.327 reclamaţii) priveau serviciile financiare.

ANPC a publicat astfel miercuri un Top 10 al celor mai reclamate subpieţe de consum în primele cinci luni ale anului. Pe primul loc, cu 938 reclamaţii primite, se află companile de servicii de telefonie (fixă şi mobilă), pe locul al doilea se află subpieţele privind serviciile de furnizare a energiei termice (909 reclamaţii), apoi serviciile de televiziune prin cablu şi prin satelit (902 reclamaţii), serviciile de furnizare a energiei electrice (865 reclamaţii). Alte subpieţe reclamate au fost cele privind serviciile furnizare a Internetului, servicii de furnizare a gazelor naturale, servicii financiare de credite bancare, produse electronice şi electrocasnice şi terminalele mobile.

În plus, între 31 mai şi 3 iunie, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a verificat 330 de operatori economici din 21 de judeţe care comercializau obiecte şi bijuterii de metale preţioase şi pietre preţioase şi a constatat nereguli la 142 din aceştia. Comisarii ANPC au confiscat şi predat Trezoreriei Statului 9,9 kg bijuterii, din care 1,3 kg erau nemarcate şi 8,6 kg erau de bijuterii aveau aplicate 15 mărci neînregistrate la ANPC. Au mai fost aplicate şi 96 de amenzi în valoare de 285.050 lei.

În anul 2010, comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au întreprins 112.610 controale, rolul de aplicare efectivă a legislaţiei fiind dublat şi de componenta de acordare a consilierii în timpul desfăşurării controalelor, fapt ce a condus la o scădere a cazurilor de nerespectare a legislaţiei în domeniul protecţiei consumatorilor şi de disponibilitate din partea operatorilor economici în rezolvarea pe cale amiabilă şi cu celeritate a petiţiilor consumatorilor.

Din valoarea totală a produselor neconforme – 263.897.259 lei – controlate în anul 2010, produse în valoare de 152.078.509 lei, reprezentând 58%, au avut provenienţa
din spaţiul extracomunitar.

Dintre controalele efectuate în anul 2010, în 76.114 din cazuri a fost constatată nerespectarea prevederilor legale în domeniul protecţiei consumatorilor, fiind aplicate sancţiuni contravenţionale, cuantumul amenzilor aplicate de comisarii ANPC în anul 2010 fiind de 170.219.841 lei, comparativ cu amenzile date în 2009, care s-au ridicat la 163.482.959 lei.

Cele mai citite

Mesajul premierului Marcel Ciolacu, la 20 de ani de la aderarea României la NATO

În cei 20 de ani de apartenenţă la NATO, România a devenit un pilon important şi şi-a consolidat poziţia în interiorul alianţei, respectându-şi angajamentele...

Hidroelectrica anunță că Barajul Izvorul Muntelui este în perfectă siguranță după seismul de joi dimineață

Hidroelectrica a anunțat că Barajul Izvorul Muntelui, unul dintre cele mai mari din Europa, este în perfectă siguranţă după seismul produs joi dimineață în...

Deca recunoaște că supune elevii la șocuri?

Reziliență -capacitatea cuiva de a reveni la normalitate după suferirea unui șoc (economic, emoțional etc.) Folosit in discipline precum psihologie, ecologie, inginerie, înseamnă capacitatea de...
Ultima oră
Pe aceeași temă