Olandezii au cumpărat șantierul românesc care pierde 200.000 de euro pe zi

de Cristian Hagi , 13 noiembrie 2017 - stire actualizata la ora 18:31, 13 noiembrie 2017
Olandezii au cumpărat șantierul românesc care pierde 200.000 de euro pe zi

Inevitabilul s-a produs: șantierul naval din Mangalia, deținut de coreeni, a fost vândut. Acțiunea era „inevitabilă” deoarece Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI) se confrunta cu pierderi financiare foarte importante. „DMHI, companie la care statul român deține 49% din acțiuni, a consemnat pierderi colosale de aproape 200.000 de euro pe zi în ultimul an. În ritmul acesta, falimentul nu poate fi departe. Un astfel de scenariu ar fi dezastruos pentru Mangalia și întreaga zonă, deoarece DMHI este cel mai mare șantier naval din România, cel mai mare angajator din sudul litoralului și unul dintre cei mai mari din Dobrogea“, scria „România liberă“ în februarie 2017. Practic, pierderile raportate în perioada 2010–2015 se ridică la 1.761.873.852 lei. Un faliment al șantierului ar fi însemnat o situație socială extrem de complicată în sudul litoralului. 2.585 de angajați avea DMHI la finele anului 2015, iar 6.000 de persoane lucrează, direct sau indirect, pentru șantier.

Salvarea vine de la olandezi

Damen Shipyards Group a încheiat un contract cu Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) pentru achiziţionarea cotei sale majoritare în Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI), se arată într-un comunicat postat vineri pe site-ul Damen. „Odată cu achiziţionarea cotei majoritare în şantierul naval din Mangalia, Damen face următorul pas în consolidarea activităţilor sale internaţionale de construcţii navale şi reparaţii navale“, se arată în comunicat.

Şantierul naval Mangalia, situat pe coasta de est a Mării Negre, are o suprafaţă de 980.000 de metri pătraţi, are trei uscătoare cu o lungime totală de 982 de metri şi un spaţiu de prindere de 1,6 kilometri. „Docurile, cu o lăţime cuprinsă între 48 şi 60 de metri, vor asigura Damen capacitatea de a satisface cele mai mari nave şi structuri maritime. Ca atare, această mişcare reprezintă o completare strategică a portofoliului actual al şantierului naval al Damen”, menţionează compania. Damen deţine deja un şantier naval în România, la Galaţi - în prezent, cea mai mare unitate a grupului. „Odată cu aderarea la Damen în 1999, această platformă s-a dezvoltat într-o unitate foarte eficientă, cu o producţie semnificativă de ordinul sutelor de nave şi structuri. Expertiza în construcţii navale şi lanţul de aprovizionare gestionat îndeaproape au fost în spatele unora dintre cele mai importante livrări ale Damen până în prezent, reprezentând pe deplin portofoliul de produse diversificat al grupului. Cu şantierul naval Mangalia, Damen va avea cele două mari şantiere navale în imediata vecinătate”, mai arată compania. Potrivit Damen Shipyards Group, autorităţile de concurenţă din România au aprobat deja tranzacţia avută în vedere. În plus, „se organizează reuniuni constructive cu Guvernul României în legătură cu viitoarea cooperare în Mangalia şi dezvoltarea ulterioară a industriei construcţiilor navale din România”. Şantierul naval Daewoo din Mangalia a fost înfiinţat în 1997 ca un joint-venture între Daewoo şi Şantierul Naval „2 Mai“ Mangalia.

Comentarii

Ultima ora

anunturi mica publicitate

Urmareste-ne pe Facebook

Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te pentru a primi cele mai importante titluri pe e-mail.

Copyright © 2014. Toate drepturile rezervate RomaniaLibera.ro

Dezvoltat de Bluebay Design