13.3 C
București
joi, 25 aprilie 2024
AcasăSpecialIntegrarea serviciilor SEO in marketingul online al unui business de succes (P)

Integrarea serviciilor SEO in marketingul online al unui business de succes (P)

Tot mai multi oameni de marketing de la companii medii si mari au inceput sa-si doreasca o prezenta cat mai buna in mediul online. Nimic surprinzator, ati spune, atat timp cat comertul online creste de la an la an, atat timp cat numarul de utilizatori de internet creste si el, atat timp cat internetul ne permite o piata mult mai transparenta si mai accesibila decat cea offline.

Pentru orice produs sau serviciu, iti este destul de greu sa cauti cel mai mic pret in piata offline, alergand prin Mall-uri, pe cand in mediul online, dureaza cateva minute sa verifici. Internetul se transforma dintr-o inepuizabila resursa informationala, intr-un imens marketplace, o piata de desfacere pentru orice business.

Piata online devine tot mai interesanta si din pacate nu exista scoli care sa pregateasca marketerii companiilor. Din acest motiv, multi dintre acestia au doar “idee” despre ce inseamna cu adevarat marketingul online. Chiar daca exista pe internet surse informative pentru orice, nu toate sunt si reale iar in acest caz, experienta joaca un rol important.

Marketingul online este mult mai usor de cuantificat decat cel offline, in ceea ce priveste rezultatele unor campanii in diferite medii/canale. Exista indicatori precum numarul de vizitatori, rata de conversie, implicarea vizitatorilor intr-o campanie (eng. Reach), CTR (click through rate – rata de click) etc., indicatori cu care marketerii pot sa-si calculeze eficienta unei campanii si unde ar trebui sa-si indrepte eforturile financiare pentru a avea un ROI maxim (Return on Investment – banii care vin inapoi in urma unei investitii). Multi dintre marketeri nu cunosc indicatorii specifici marketingului online sau daca au auzit de ei, nu-i pot controla, nu stiu cum sa-i imbunatateasca.

De cele mai multe ori companiile apeleaza la externalizarea serviciilor de marketing online catre agentii specializate, care reusesc sa transpuna in mediul online eficient sau fara rezultate, strategia generala de marketing.

Unul dintre cele mai importante canale de promovare online il reprezinta marketingul prin cautarile efectuate prin Google, pentru ca acest motor de cautare detine in Romania o cota de piata de peste 93%. Este de departe motorul de cautare preferat de romani.

Am stat de vorba, pentru a afla trendul marketingului online in 2017, cu unul dintre cei mai vechi oameni de marketing online din Romania, Ovidiu Joita, cu o experienta de 15 ani in acest domeniu. Ovidiu este proprietarul agentiei digitale de marketing online, iAgency.ro, una dintre agentiile de top de la noi, in serviciile de SEM-SEO (Search Engine Marketing – Search Engine Optimization).

“Inca din 2015, marketerii romani de la marile companii au inceput sa se intereseze tot mai mult despre ce inseamna optimizare SEO. Unii dintre ei au avut experiente negative cu diferite companii sau freelanceri, altii au privit cu teama catre acest canal important din mediul online. Li s-a parut mult mai simplu sa plateasca la click prin campanii de Google Adwords sau Facebook Ads. Sau poate li s-a parut mai sigur, mai “tangibil” daca pot folosi acest termen intr-o lume virtuala cum este online-ul.

Tot ceea ce inseamna canal de promovare online este cuantificabil. Nesiguranta lor provine de la faptul ca agentiile de SEO nu pot promite termene exacte, nu pot promite o rata de conversie exacta, nu pot oferi un termen exact despre momentul cand investitia ajunge in punctul de Break Even. Eu cred ca din acest motiv ei privesc cu teama spre acest canal. Folosind un pleonasm specific romanesc, binecunoscut de marketeri insa mai putin inteles de unii dintre ei, “optimizarea SEO” este una dintre componentele majore ale marketingului online, atat pentru 2017 cat si pentru anii urmatori. Datorita algoritmilor de penalizare pe care Google i-a creat in incercarea de a distruge aceast serviciu oferit de agentii (n.a.: pentru ca Google monetizeaza din Adwords – anunturi sponsorizate), activitatea de optimizare SEO a devenit tot mai complexa, tot mai apropiata de ce inseamna marketingul online in general. Pentru listarea organica pe care Google o ofera, acesta ia in calcul indicatori noi de prezenta a unui brand in retele sociale, in site-uri de video streaming precum Youtube, in site-uri de specialitate, in site-uri de stiri, in forumuri, in bloguri… si asa mai departe. Google observa prin algoritmii sai cum utilizatorii interactioneaza cu continutul pe care-l creezi (indicatorii de user experience). Astfel activitatea de optimizare SEO a inceput sa ocupe tot mai mult din ceea ce reprezinta marketingul online”, ne spune Ovidiu Joita.

“Serviciile de SEO ar trebui intelese de toti marketerii din Romania si folosite la maxim, pentru ca ele genereaza pe langa pozitii bune in Google, o prezenta web buna, genereaza brand awareness-ul necesar, de care orice business are nevoie. Pentru a atinge rezultatele asteptate de client prin “optimizarea SEO”, noi trebuie sa scriem mult continut de calitate pentru acesta, trebuie sa gandim strategii de comunicare, trebuie sa urmarim reactiile utilizatorilor, trebuie sa identificam site-urile pe care le acceseaza publicul tinta si multe alte asemenea activitati din sfera marketingului online clasic. Au apus timpurile cand un baiat “priceput”, punea cateva linkuri pe diverse site-uri pe care le avea sau scria cu Bold cateva texte in site. Serviciile de optimizare SEO sunt necesare oricarui business, nu doar magazinelor online. Orice brand are nevoie de notorietate in mediul online, ori acest lucru il oferim clientilor nostri, la iAgency.ro”.

Pentru ca SEO in 2017 se traduce si printr-un continut de buna calitate pe care brandurile trebuie sa-l transmita clientilor, “Sell them your story!” este si tema evenimentului premium de comert electronic, TeCOMM eCommerce Conference&Expo Bucuresti, aflat la cea de-a 10-a editie, unde isi dau intalnire trendsetterii din Europa de Est. Peste 250 de participanti la conferinta TeCOMM Bucuresti vor afla in 26-27 aprilie ce sta defapt, in spatele povestilor de succes din industria online.

Din pacate, cursurile care includ tematica marketingului online sunt sumare si nu pregatesc in mod pratic marketerii pentru acest mijloc de promovare. De aceea, participarea la astfel de evenimente, care contribuie la educarea pietei prin punerea pe aceeasi "scena" a leaderilor din acest domeniu, este cruciala pentru oamenii de marketing din Romania, dar si pentru viitorul companiilor pe care acestia le reprezinta.

Cele mai citite

De ce să alegi călătoria cu autobuzul sau autocarul de la Bucureşti la Chişinău?

Călătoria cu autobuzul sau autocarul de la București la Chișinău poate fi o opțiune excelentă pentru cei care caută o modalitate confortabilă și accesibilă...

Ciolacu laudă candidații PSD la funcții de primar. Au “ambiția de a face lucruri”

Președintele PSD, Marcel Ciolacu, anunță candidații PSD la funcții de primar în municipiul București, lăudându-i pentru faptul că au "ambiția de a face lucruri". Este...

Petre Roman, la Parchetul General, în Dosarul Mineriada. FOTO

Fostul premier Petre Roman, s-a prezentat, astăzi, la sediul Parchetului General, pentru a lua la cunoştinţă că a fost pus din nou sub acuzare...
Ultima oră
Pe aceeași temă