14.2 C
București
duminică, 21 aprilie 2024
AcasăEconomie5 metode eficiente pentru a spori prezența business-ului în mediul online în...

5 metode eficiente pentru a spori prezența business-ului în mediul online în 2018

Chiar dacă majoritatea tehnicilor de marketing includ un anumit grad de risc, există câteva metode eficiente cu care nu poți da greș. Dacă vrei să-ți optimizezi business-ul în mediul online în 2018, începe prin a lucra la aceste 5 capitole:

1. Înregistrează-ți firma în “Google Compania mea”
Compania Mea este serviciul care îți permite să setezi exact ce vor vedea potențialii clienți atunci când caută business-ul tău pe Google Search sau pe Google Maps. Și cum prima impresie contează, ai face bine să începi chiar cu asta!

Dacă nu ți-ai înregistrat deja compania pe Google până în 2018, cel mai probabil va trebui să o revendici, pentru că în cele mai multe cazuri aceasta există deja, mai ales dacă lucrezi cu strada.

Acest serviciu excelent este complet gratuit și mai mult decât atât, dacă nu ai o pagină web, prin intermediul “Compania mea” de la Google vei putea să-ți creezi un site în doar câteva minute, fără să ai nevoie de cunoștințe de programare.

Odată ce ți-ai înregistrat/revendicat afacerea, vei putea să introduci o serie de informații importante, cum ar fi adresa site-ului web, numere de telefon, imagini, adrese, orarul de lucru etc. Totodată, vei putea crea rapid postări personalizate care vor apărea direct în profilul companiei tale, precum și o serie de statistici prin care îți poți da seama de felul în care au interacționat vizitatorii cu ultimele tale postări.

Nu uita să le amintești clienților să-ți lase un review!

2. Dezvoltă o strategie de advertoriale online

Una dintre cele mai eficiente metode prin care poți spori prezența online a afacerii este fără îndoială metoda conținutului sponsorizat. Dacă vrei ca publicul țintă să cunoască ceea ce tu îți dorești despre produsele sau serviciile oferite trebuie să știi cum să comunic aceste lucruri într-o manieră dinamică și captivantă. Există multe metode care pot fi folosite pentru a-ți atinge scopul, însă aici intervine nevoia intervenției unor specialiști, cu care să stabilești o strategie de advertoriale online.

Campaniile de advertoriale online sunt, în general, de două tipuri:

  • Campanii de advertoriale pentru Identitatea mărcii: Scopul acestor campanii este promovarea brandului, a unei categorii de produse sau a unui nou serviciu lansat. Acest tip de campanie nu atrage beneficii SEO substanțiale, însă face parte din ABC-ul oricărei strategii de marketing online.
  • Campanii de advertoriale online pentru SEO: Aceste campanii sunt construite pentru ca site-ul sau site-urile companiei să urce cât mai sus în clasamentul organic Google pe termen lung, pe anumite grupuri de cuvinte cheie de interes. Această metodă de promovare este extrem de eficientă, însă rezultatele nu sunt foarte rapide, atingându-și efectul maxim după o perioadă medie de timp.

3. Optimizează-ți site-ul

Degeaba investești bani în publicitate și aduci vizitatori pe site dacă site-ul tău nu respectă ultimele standarde tehnologice și nu reușești să-i faci pe clienți să cumpere. Pentru a te asigura că profiți la maxim de fiecare leu investit, optimizează-ți site-ul din toate punctele de vedere.

Site-ul business-ului tău trebuie să arate bine, să funcționeze impecabil, să includă toate informațiile pe care potențialii clienți ar putea dori să le vadă – într-o manieră bine structurată – și să aibă în spate un cod sursă care să respecte cele mai bune standarde SEO. Îți va fi foarte greu să-ți mărești rata de conversie dacă nu lucrezi înainte de toate la acest capitol, indiferent te canalele de marketing online la care apelezi pentru a-ți promova afacerea.

4. Demarează o campanie PPC

Campaniile Pay Per Click (PPC) reprezintă unul dintre instrumentele de bază ale publicității în spațiul virtual, întrucât acest timp de promovare are efecte imediate și poate atinge publicul țintă încă din prima zi. Cele mai cunoscute platforme de acest tip sunt Google AdWords și Facebook Ads, însă există și alte rețele eficiente și canale dedicate care se remarcă printr-o serie de avantaje, dintre care se remarcă aproape de fiecare dată prețul avantajos.

Specialiștii apelează la acest canal în special pentru proiectele care sunt la început sau care pur și simplu nu s-au bucurat de nici un fel de expunere, pentru a trimite trafic relevant ce se poate transforma în vânzări încă din primele clipe ulterioare demarării campaniei, dar și pentru a aduce trafic pentru anumite grupuri de cuvinte cheie la care încă mai au de lucrat pentru a avansa în clasamentul organic.

Costul Per Click (CPC) este determinat însă de relevanța site-ului, fapt pentru care optimizarea paginilor web în prealabil este necesară pentru eficientizarea cheltuielilor.

5. Implementează o platformă transparentă de recenzii

Fie că le numim recenzii, testimoniale sau review-uri, mărturiile clienților existenți au puterea de a spori substanțial rata de conversie. Studiile ne arată că 8 din 10 clienți citesc recenziile înainte de a comanda, iar produsele care au rating cuprins între 4.0 și 4.7 se vând cel mai bine.

Cu toate acestea, recenziile false sau cele care nu par a fi veridice pot face mai mult rău decât bine, fapt pentru care este necesar ca fiecare companie să apeleze la transparență.

Una dintre cele mai respectate platforme de recenzii la nivel mondial este Trustpilot, care permite implementarea unor funcții cu adevărat folositoare, cum ar fi automatizarea invitațiilor trimise către clienți, afișarea rezultatelor oriunde pe site sau afișarea steluțelor de rating în rezultatele căutărilor din Google, printre altele.

Cele mai citite

Adrian Cioroianu la „ Tinerii și Monarhia”: Românii nu sunt ușor de condus

Invitații celei de a treia conferințe din seria „Tinerii și monarhia” de la Ploiești au fost Adrian Cioroianu, istoric, prof. univ. dr. la...

Portul Constanța a devenit cel mai important hub de distribuţie a mărfurilor la Marea Neagră, anunță premierul Ciolacu

Portul Constanţa a devenit cel mai important hub de distribuţie a mărfurilor la Marea Neagră, pentru Europa Centrală şi de Est, a anunțat premierul...

Erdogan cere unitate palestinienilor după o întâlnire cu Ismail Haniyeh, liderul Hamas

Preşedintele turc Recep Tayyip Erdogan le-a cerut sâmbătă palestinienilor „să se unească”, după o întâlnire la Istanbul cu liderul Hamas, Ismail Haniyeh, potrivit AFP...
Ultima oră
Pe aceeași temă