13.5 C
București
miercuri, 27 martie 2024
AcasăInternaționalGALERIE FOTO. Suedezii deschid Muzeul Eșecurilor

GALERIE FOTO. Suedezii deschid Muzeul Eșecurilor

Pixurile roz pentru femei de la Bic, parfumul Harley-Davidson, jocul lui Donald Trump, ochelarii Google Glass, lasagna de vită de la Colgate sau Sony Betamax sunt doar câteva dintre produsele care vor putea fi văzute, din această vară, într-un muzeu mai puțin obișnuit, care se va deschide în Helsingborg, Suedia. Este vorba despre Muzeul Eșecurilor, în care vor fi expuse unele dintre cele mai ciudate și ridicole produse din lume.

Curatorul expoziției, Samuel West, un psiholog care studiază știința creativității, este foarte mândru de proiectul său și chiar a contribuit la el cu propria colecție de 50 de eșecuri.

Fiecare obiect vine cu istoricul lui, din care publicul poate afla mai multe despre riscurile inovării. În opinia curatorului, companiile care au finanțat aceste eșecuri nu ar trebui să-și pedepsească angajații care le-au produs, pentru că ratările sunt parte a oricărui proces de inovare.

Inovația presupune să înveți din greșeli

„Companiile sunt inovatoare, spune West, dar nu învață din propriile greșeli. Le bagă sub preș și uită de ele. Eu sper ca vizitatorii să perceapă din această expoziție două mesaje clare: 1) să fie convinși că eșecul nu se poate separa de succes; 2) să înțeleagă cât este de important să învățăm din greșelile noastre.“

Unele dintre obiectele ciu­date care vor fi expuse din vară au ajuns deja la muzeu, iar Samuel West le pregătește pentru întâlnirea cu publicul. În opinia sa, unele dintre aceste inovații au fost un eșec pentru că pur și simplu nu ar fi trebuit să existe, în timp ce altele au avut de suferit de pe urma unui design nepotrivit sau a unei campanii de marketing eronate.

Foarte multe dintre exponate provin din domeniul telefoniei mobile, care ocupă un loc important în cadrul expoziției. Între acestea se află și un dispozitiv pentru citirea și scrierea mesajelor pe Twitter.

Dar există și produse din alte sfere, la care publicul a strâmbat din nas. Așa s-a întâmplat cu jocul inventat de Donald Trump în 2004 „M-am întors, ești concediat!“ sau cu încercarea celebrului producător de motociclete Harley-Davidson de a intra pe piața parfumurilor.

Unul dintre exponate este cu adevărat șocant: sistemul de întinerire și tonifiere a feței promovat în anii ´90 de vedeta TV Linda Evans. Arată ca masca de hochei a psihopatului Jason din filmul „Vineri 13“ și are o serie de baterii cu ajutorul cărora generează niște șocuri electrice care pișcă fața persoanei care o poartă. La fel de sinistru este și un instrument medical oribil – cel inventat pentru efectuarea loboto­miilor.

În același muzeu va putea fi văzut și sucul cu aromă de cafea propus de Coca-Cola în 2006 și care l-a făcut pe jurnalistul american Anderson Cooper să scuipe scârbit într-o emisiune în direct.

Cele mai citite

În atacurile asupra infrastructurii energetice ucrainene rușii au cheltuit sute de milioane de dolari

În atacurile asupra infrastructurii energetice din Ucraina ruşii au schimbat tactica, explică analiştii militari, potrivit tvrinfo.ro. Trimit asupra unei ţinte sute de rachete şi drone...

Un judecător i-a impus restricții de comunicare lui Donald Trump

Judecătorul din procesul penal al lui Donald Trump la New York i-a impus marţi restricţii de comunicare, în special în ceea ce priveşte martorii,...

PNL l-a demis pe șeful filialei Timiș, Alin Nica, pe motiv că se opune alianței cu PSD

Alin Nica a fost demis din funcția de președinte al filialei PNL Timiș, în urma unei ședințe care s-a desfășurat în ziua de 26...
Ultima oră
Pe aceeași temă