Dupa patru ani de tatonari a pietei romanesti, Louis Vuitton, marca celebra pentru posetele sale de lux, a deschis un magazin propriu intr-unul din marile hoteluri ale Bucurestiului. "Am inceput tatonarile pentru a deschide un magazin in Romania im urma cu patru ani, timp in care am evaluat piata si am cautat un amplasament potrivit. Noi operam direct magazinele deschise, nu acceptam un aranjament de franciza. Trebuie insa sa fim convinsi ca avem o piata", ne-a declarat intr-un interviu Jean Mark Gallot, presedintele Louis Vuitton Europa.
Gallot spune ca in ultimii doi ani echipa Louis Vuitton si-a intensificat activitatea pentru instalarea la Bucuresti, stimulata de clientela romaneasca din ce in ce mai numeroasa care cumpara produsele marcii din lux de peste tot din Europa. "Am constatat ca avem o baza larga de clienti romani, care cumparau produsele noastre din diverse alte magazine, fie din sudul Frantei, fie din Paris, Londra din Italia sau din Germania", spune Gallot.
Louis Vuitton a deschis ieri la Bucuresti cel de-al 401-lea magazin din reteaua sa globala, la zece ani dupa inaugurarea celui din Praga, la doi ani distanta de afacerea din Budapesta, insa inainte de intrarea marcii de lux in Polonia.
O problema care a blocat o decizie de intrare in Romania si care explica intarzierea de patru ani a fost intensa activitate de contrafaceri din Romania, spune Gallot. "Am colaborat impreuna cu Politia Capitalei pentru a lupta impotriva acestei boli teribile a produselor de lux care este falsificarea acestora. Am reusit sa inchidem unele afaceri mici care vindeau produsele fasficate cu marca noastra. Vom continua sa luptam pana cand nu va mai ramane niciun singur produs contrafacut in Romania", a avertizat Gallot, care spune ca orice cumparator de falsuri sustine de fapt o activitate criminala. "O echipa de-a noastra de experti juridici a lucrat in colaborare cu municipalitatea", a adaugat Gallot.
Desi presedintele pentru Europa al Louis Vuitton sustine ca, in plina criza financiara, afacerile sale de lux din pietele mature, cum ar fi Anglia, Franta sau SUA, nu au de suferit, totusi in ultimii ani compania si-a intensificat prezenta in tarile emergente. Cererea de produse de lux din tari emergente ca Rusia, Brazil, India si China a contribuit la cresterea afacerii diviziei de moda si accesorii a companiei-mama a Louis Vuitton, LVMH, care a afisat in primul trimestru din 2008 venituri de 1.5 miliarde euro (2.3 miliarde dolari), in crestere cu 7.1% fata de rezultatul de 1.4 miliarde euro (1.9 miliarde dolari) obtinut in perioada similara de anul trecut. "Romania parcurge o perioada de boom economic incredibil. Dar un brand ca Louis Vuitton nu se uita in mod special la potentialul unei economii. Mizam pe capacitatea de seductie a luxului, a faptului ca produsele noastre sunt in esenta obiecte de arta", explica Gallon.
Compania nu a identificat in romania nici o personalitate care sa poata fi asociata cu imaginea firmei. "Avem o lista lunga de prieteni, doamna Amalia Nastase, Nadia Comaneci, insa nu avem un contract de imagine cu cineva din Romania", a spus Gallot.
Louis Vuitton a inceput afacerile in urma cu peste 150 de ani vanzand valize pentru voiaj si cateva accesorii de vacanta. In timp afacerea s-a extins la pantofi, curele, bijuterii, ceasuri si haine. Pozitionarea intr-un hotel si nu intr-un complex de magazine, arata faptul ca brandul de lux mizeaza mult pe turistii de business. De altfel campania actuala de imagine a Louis Vuitton il are ca star pe chitaristul Keith Richards, de la legendra trupa Rolling Stones, cea care a venit si la Bucuresti intr-o etapa a turneului sau prin lume.