Anual, in Romania se semneaza peste 360 de contracte de franciza. Cifra de afaceri realizata in 2005 in Romania din afacerile de franciza se ridica la 800 milioane euro, din care 28% au fost obtinuti din activitati de retail (comert cu amanuntul), dupa cum a declarat Dania Steiner, director de strategie la CHR Consulting.
Chiar daca nu reprezinta o garantie a succesului, sansele ca o afacere in franciza sa reuseasca in primii ani de activitate sunt mult mai mari decat in cazul celorlalte tipuri de firme. Conform opiniei exprimate de Razvan Bild, director CHR Consulting, in cadrul seminarului cu tema "Cum sa-mi deschid o afacere in franciza in domeniul comertului nealimentar”, organizat de Camera de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti, sase din zece afaceri francizate vor supravietui in medie dupa trei ani, in timp ce la restul firmelor mici si mijlocii incepatoare rata medie se reduce la doi din zece. Printre cele mai importante avantaje in preluarea unei francize se numara: preluarea unui brand cunoscut, sprijinul permanent si constant din partea francizorului si a intregii retele de franciza, transferul de know-how (cunostinte specifice) si trainingul asigurat, o lista de furnizori agreati si posibilitatea de a cumpara de la acestia la preturi negociate de francizor, politica de marketing si de promovare la nivelul intregii retele.
Atunci cand au intrat pe piata noastra, brandurile precum Germanos sau Fornetti erau practic necunoscute romanilor. Dar un management adaptat conditiilor concrete din piata, viziunea si o strategie de marketing agresiv le-au permis o dezvoltare spectaculoasa in numai cativa ani, franciza fiind o modalitate care ofera ambelor parti implicate, adica atat francizorului, cat si celor francizati, oportunitati de crestere economica rapida.