4.5 C
București
sâmbătă, 23 noiembrie 2024
AcasăInvestigații România LiberăCe au cumpărat online românii cu 121 milioane de euro

Ce au cumpărat online românii cu 121 milioane de euro

Flori , cărţi, cadouri, jucării şi îmbrăcăminte au cumpărat românii de la magazinele online. În primele 9 luni ale anului 2011, comerţul electronic cu plata online a înregistrat un volum de 121,4 milioane euro, în creştere cu 11% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, conform Romcard. ePayment a procesat 89% din volumul plăţilor online, respectiv 106,7 milioane de euro, în creştere cu 13% faţă de perioada similară a anului 2010.

„Deşi 2011 este un an marcat de instabilitate economică, industria comerţului electronic şi-a păstrat ritmul de creştere de două cifre şi rămâne în continuare o piaţă în plină dezvoltare. Mă refer în primul rând la creşterea interesului companiilor care se orientează astfel către un nou canal de vânzare şi promovare, dar şi la creşterea competiţiei în industrie, în special din partea băncilor care se arată acum mult mai interesate în dezvoltarea şi promovarea acestui segment, ceea ce nu poate fi decât benefic industriei”,punctează Daniel Nicolescu, CEO ePayment, companie membră a PayU Group.

O altă tendinţă pozitivă în industria comerţului electronic, este diversificarea coşului de cumpărături, fenomen evidenţiat de creşterea înregistrată de anumite categorii de produse. Astfel, conform datelor companiei, segmentele magazinelor online care comercializează flori, cărţi şi cadouri au crescut cu 75%, 76% şi respectiv 64% iar creşteri semnificative s-au înregistrat, de asemenea, şi pe alte categorii de produse, precum jucării (56%) sau confecţii (24%), valoarea coşului mediu crescând, de asemenea, cu 21% şi atingând valoarea de 69 euro.

„Evoluţia acestor segmente indică faptul că românii apelează tot mai mult la achitarea online a diferitelor cumpărături uzuale iar creşterea numărului de magazine online determină dezvoltarea industriei comerţului electronic, aducând noi cumpărători şi stimulând adopţia plăţilor online. În consecinţă, prioritatea Romcard va continua să fie îmbunătăţirea permanentă a serviciilor de procesare, promovare a standardului 3D Secure şi încurajare a cumpărătorilor în direcţia activării cardurilor pentru a continua să beneficiem cu toţii de un mediu de plată complet securizat”, declară Marin Mitroi, Director General Romcard.

Pentru finalul anului, atât Romcard, cât şi ePayment confirmă estimările de la mijlocul anului, potrivit cărora, piaţa comerţului electronic cu plata online va depăşi valoarea de 160 de milioane de euro. De asemenea, conform estimărilor companiei, în 2012 piaţa va cunoaşte o nouă creştere, în special datorită unor produse, servicii şi acţiuni de promovare noi, care vor atrage cumpărătorii online.

Razvan Voiculescu
Razvan Voiculescu
Razvan Voiculescu, redactor Rl online
Cele mai citite

Soldați nord-coreeni, pregătiți să lupte alături de Rusia împotriva Ucrainei, avertizează șeful Pentagonului

Mii de soldați nord-coreeni aflați în Rusia sunt pe punctul de a intra în luptele împotriva Ucrainei, a declarat Lloyd Austin, secretarul american al...

Bosch anunță concedieri masive: 5.500 de posturi vor fi eliminate la nivel global

Bosch, unul dintre cei mai mari furnizori pentru industria auto europeană, a dezvăluit planuri de reducere a 5.500 de locuri de muncă la nivel...

Cererea ridicată și oferta limitată alimentează scumpirile locuințelor. Cât ar putea ajunge să coste un metru pătrat

Prețurile medii ale apartamentelor, atât vechi, cât și noi, au crescut semnificativ în septembrie, marcând o majorare de 15% față de aceeași perioadă a...
Ultima oră
Pe aceeași temă