O călătorie cu RATB va costa doi lei. Motivul principal? 80 la sută din autobuze au ieşit din garanţie. Asta înseamnă că orice reparaţie se plăteşte din bugetul regiei, adică din banii bucureştenilor. Iar calculele conducerii arată că biletul de 1,3 lei, pentru o călătorie, cât este în prezent, nu acoperă costurile, explică Realitatea.net.
În prezent, puţin peste 200 de autobuze ale RATB mai sunt încă în garanţie. Din această cauză, de la anul, cheltuielile Regiei cu reparaţiile vor creşte cu 48% faţă de anul acesta.
La costurile cu întreţinerea se adaugă şi creşterea preţurilor carburanţilor.
„Pretul unui bilet, ultima propunere a RATB, a fost facuta la sfarsitul anului trecut in sensul ca pretul biletului sa fie de doi lei.”, spune Constantin Tobescu, purtător de cuvânt RATB.
Creşterea tarifelor trebuie votată în Consiliul General al Capitalei. Numai că de la alegerile locale din iunie, consilierii nu s-au întrunit în nicio şedinta extraodinară. Ultima creştere a preţului biletelor a avut loc în 2008. La începutul lunii august, s-a scumpit şi călătoria cu metroul, cu până la 50 la sută.