Complexul expoziţional Romexpo a intrat în insolvenţă, la cererea unui creditor, firma Arsenoaiei şi Mătăşel Consulting, pentru neplata unei datorii de peste 180.000 lei reprezentând contravaloarea unor servicii de publicitate. Tribunalul Bucureşti a aprobat miercuri, 23 mai, cererea de intrare în insolvenţă a ROMEXPO SA.
„Tribunalul Bucureşti admite cererea introductivă formulată de creditor împotriva debitorului. În baza art. 33 al.4 raportat la art.31 al. 1-2 şi art.1 din Legea 85/2006, deschide procedura generală a insolventei. Desemneaza provizoriu, până la prima adunarea a creditorilor, administrator judiciar pe EURO INSOL SPRL, cu o retributie lunara de 2000 lei, exclusiv TVA|, din averea debitoarei si care va indeplini principalele atributii prevazute de art 20 din Lege,” conform datelor din dosar.
Euro Insol are în portofoliu firme precum Uztel, RHS, Servatrans, Asmita Gardens, Ibiza Sol, Verdi Park sau Hotel Planet.
„Prin hotărârea Tribunalului Bucureşti pronunţată în 23.05.2012 s-a deschis procedura generală a insolvenţei împotriva debitoarei Romexpo. Prin cererea formulată la 16.11.2011 de către Arsenoaiei şi Mătăşel Consulting s-a solicitat deschiderea procedurii împotriva Romexpo pentru neplata unei creanţe de 181.603 lei, reprezentând contravaloarea unor servicii de publicitate”, a declarat Remus Borza, practician coordonator al firmei Euro Insol, desemnat administratorul judiciar al Romexpo, citat de Mediafax.
Decizia poate fi atacata cu recurs in 7 zile de la comunicare deciziei.
Romexpo este liderul industriei româneşti de târguri şi expoziţii, având 76.793 metri pătraţi suprafeţe expoziţionale. În 2011 s-au organizat 150 de evenimente, din care 40 de târguri şi expoziţii la care au participat peste 140.000 vizitatori.
„Ca efect al crizei economice şi al unui management inadecvat, numărul de evenimente şi de participanţi s-au diminuat în ultimii ani cu efecte vizibile în scăderea cifrei de afaceri şi implicit a profitabilităţii companiei”, arată reprezentantul Euro Insol.
Astfel, dacă în 2010 Romexpo avea o cifră de afaceri de 44,4 milioane de lei, în 2011 afacerile au scăzut la 38 milioane de lei. În 2010 firma înregistra un profit de 230.000 de lei, iar în 2011 a încheiat cu o pierdere de aproape 2,5 milioane de lei. Romexpo avea la 31 decembrie 2011 datorii de 21,47 milioane de lei.
Agenţia de comunicare Arsenoaiei şi Mătăşel Consulting este condusă de Emilian Arsenoaiei, fost director de creaţie în cadrul agenţiilor GMP, Leo Burnett şi Tempo Advertising, şi de Răzvan Mătăşel, fostul director al Leo Burnett.