CNADNR a prezentat ofertanţii pentru construcţia autostrăzii Orăştie-Sibiu, proiect de 2,93 miliarde lei fără TVA (700 milioane euro), printre cele 53 de companii înscrise la licitaţie figurând Strabag, Tehnologica Radion, UMB, Romstrade, Max Boegl, Delta ACM, Astaldi, Euroconstruct, FCC.
Autostrada va avea avea o lungime de 82 de km, iar lucrările au fost împărţite în patru loturi.
Pentru primul lot, în lungime de 24,1 km şi cu o valoare estimată a lucrărilor de 814 milioane lei fără TVA (194 milioane euro) s-au înscris Strabag Romania, SBI International Holdings şi consorţiul Tehnologica Radion-Gabriel Couto-Amandio Carvalho-Lena -Rosas-Arcadis.
Un tronson de 19,5 km va fi disputat de Straco-Studio Corona, UMB-Tehnostrade-Carena, Razel-Egis, Porr-Hidroconstrucţia, Doprastav-Cominco-Alfa 04, Shapir-Aktor, Max Boegl-Geiger-Tancrad-Primacons, MonteAdriano-Romstrade. Suma necesară pentru acest lot este estimată la 707,9 milioane lei fără TVA (168,5 milioane euro).
Al treilea segment al autostrăzii va avea 22,1 km, iar costurile anticipate sunt de 762,2 milioane lei fără TVA (181,5 milioane euro). Pentru acest lot participă la licitaţie Impresa Pizzarott-Concefa, FCC-Alpine, Ideconsa-Peyber Hispanica-OHL, Azvirt-Delta ACM, Impregilo, FIP Industriale-Balzola.
Consorţiile Tirrena Scavi-Condotte-Cossi, Secol-STE-Toto, Copisa-Aprivia, Astaldi-Euroconstruct-AstalRom şi companiile J&P Avax şi Eureca sunt intersate de ultimul tronson, în lungime de 16,1 km şi cu o valoare a lucrărilor de 652,8 milioane lei fără TVA (155 milioane euro).
CNADNR menţionează că durata de proiectare şi execuţie este de 30 de luni, respectiv 6 luni de proiectare şi 24 de luni pentru execuţie, la care se adaugă 24 de luni garanţie.
CNADNR a mai anunţat în această săptămână ofertele primite pentru construcţia unui tronson de 27,4 kilometri al autostrăzii Lugoj-Deva, pentru autostrada Timişoara-Lugoj şi autostrada Nădlac-Arad.