0.6 C
București
duminică, 24 noiembrie 2024
AcasăSpecialFenomenul Apple cucereşte lumea

Fenomenul Apple cucereşte lumea

Acţionarii Apple au toate motivele să fie fericiţi: cifra de afaceri a companiei a crescut în ultimul an cu 90%, iar profiturile cu 124%; vânzările de iPhone s-au dublat, iar cele ale iPad-ului s-au triplat în acest timp.

Lansarea noului iPhone 5 în septembrie promite un viitor strălucit pentru compania din Cupertino.

Cifrele prezentate de Steve Jobs par aproape incredibile – rezultatele com–paniei depă-şind atât aşteptările analiştilor economici, cât şi pe cele ale companiei. Acţiunile Apple au crescut temporar cu 6,2% (23,22$), trecând pentru prima oară peste pragul de 400 de dolari. Astfel, Apple rămâne cea mai valoroasă companie de tehnologie din lume, cu o valoare la bursă de 370 miliarde dolari, apropiindu-se rapid de locul întâi din clasamentul total, deţinut încă de gigantul petrolier Exxon Mobil, care valorează 415 miliarde dolari.

Vânzările-record se datorează în primul rând creşterii din Asia, unde cifra de afaceri s-a dublat, ajungând la 6,3 miliarde dolari în al treilea sfert al anului fiscal 2010. Numai în China (care include, în raportul Apple, şi vânzările din Taiwan şi Hong Kong), vânzările au crescut de şase ori, însumând 3,8 miliarde dolari. Tim Cook, directorul operaţional al Apple, a declarat cotidianului Washington Post că cifrele din Asia vor deveni probabil şi mai bune – şi că Apple deocamdată „doar zgârie suprafaţa”. Totodată, Cook a afirmat că şi pe pieţele din America Latină şi Orientul Mijlociu s-au înregistrat creşteri semnificative de vânzări.

În mai multe domenii  Apple se apropie cu paşi mari de liderii pieţei; astfel, în Statele Unite compania a urcat pe locul trei în topul vânzărilor de computere, depăşind Acer şi Toshiba. Iar iPhone a adus Apple pe locul doi în clasamentul mondial al producătorilor de smartphone-uri, după Samsung, dar înaintea celor de la Nokia.

2011/07/21//190525-11fenomenul2.jpgclick pe imagine pentru a mări

În toamnă se prezintă noutăţile

Se presupune că în septembrie Apple va lansa noua generaţie de iPhone, care va avea o cameră foto de 8 megapixeli şi un microcip mai puternic; totodată, în toamnă va fi prezentat, probabil, şi noul model al laptopului MacBook Air.

De asemenea, surse din industria IT se aşteaptă ca Apple să lanseze în curând noul serviciu iCloud, cu ajutorul căruia abonaţii îşi pot salva fişierele cu muzică în internet, pentru a le asculta apoi de oriunde doresc.

Până atunci, posesorii unui produs Apple dornici de noutăţi pot achiziţiona cea mai recentă versiune a sistemului opera-ţional Mac OS X Lion, care va fi vândut numai prin intermediul internetului, la un preţ de aproximativ 24 euro.

Punctul slab: sănătatea lui Steve Jobs

O grijă rămâne însă pentru acţionarii companiei: starea sănătăţii şefului şi creierului lui Apple, Steve Jobs.

După ce în 2004 a fost tratat de cancer şi în 2009 a beneficiat de un transplant de ficat, Jobs se luptă în continuare cu bolile şi se află, deocamdată, într-un concediu de durată nedeterminată, dar este în continuare cel care ia deciziile importante.

Cotidianul american Wall Street Journal a relatat că mai mulţi directori ai companiei, îngri-joraţi de evoluţia bolii lui Jobs, au discutat recent despre căutarea unui posibil succesor. Contactat de reporteri, Jobs a răspuns scurt: „prostii”. 

Chinezii copiază nu numai produsele Apple, ci şi magazinele

Autoarea blogului BirdAbroad, o americancă care trăieşte împreună cu soţul său în Kunming, capitala provinciei Yunnan din China, relatează că a descoperit o copie a unui întreg magazin Apple în oraşul său: „Produsele arată ca produse Apple. Magazinul arată ca un Apple store. Are până şi clasica scară rotundă. Angajaţii poartă cunoscutele tricouri albastre cu eticheta cu numele”, scrie ea; „este o copie minunată, briliantă – cea mai bună copie pe care am văzut-o până acum, şi le vedem zilnic. Doar că unele lucruri nu erau perfecte: scările erau făcute prost, zidurile erau văruite neglijent”. Însă, scrie autoarea, „angajaţii sunt convinşi că lucrează chiar pentru Apple. Totuşi, la zece minute de magazin am
descoperit nu una, ci două alte copii ale magazinelor Apple”. Site-ul american msnbc.com a contactat compania Apple pentru a afla dacă magazinul este original, iar răspunsul a venit rapid: deşi Apple are o franciză în Kunming, aceasta se află în cu totul altă parte a oraşului decât magazinul despre care s-a relatat pe blogul BirdAbroad.

Cele mai citite

Fâșia Gaza: Hamas anunță că o ostatică israeliană a fost ucisă

Reprezentanții Hamas anunță că o ostatică israeliană a fost ucisă în Gaza. Ei nu au oferit alte detalii. În zonă au avut loc mai...

Alegerile din România și provocările economice iminente, analizate de Bloomberg

Analiza Bloomberg despre alegerile din România subliniază că, după o perioadă de creștere economică, țara se află acum într-o situație dificilă din punct de...

Bosch anunță concedieri masive: 5.500 de posturi vor fi eliminate la nivel global

Bosch, unul dintre cei mai mari furnizori pentru industria auto europeană, a dezvăluit planuri de reducere a 5.500 de locuri de muncă la nivel...
Ultima oră
Pe aceeași temă