4.5 C
București
vineri, 13 decembrie 2024
AcasăSpecialDe ce a eşuat Dacia Logan în India?

De ce a eşuat Dacia Logan în India?

După ce a impus marca Logan în ţări dezvoltate cum ar fi Germania sau Franţa, Renault depune armele chiar într-una din zonele unde se aştepta să aibă vânzări-record. Francezii s-au retras din grupul care producea Renault Logan în India, lăsând toate acţiunile par-te-nerului local, Mahindra& Mahindra. Potrivit portalului boursorama.com, automobilul gândit la Piteşti va fi produs până la finele anului sub marca Renault, urmând ca, după o perioadă de tranziţie de 18 luni, el să preia numele şi sigla unuia dintre membrii gigantului indian Mahindra.

 

„Ambele părţi sunt de acord ca Mahindra&Mahindra să preia toate operaţiunile grupului. Renault rămâne interesat de India şi va furniza în continuare piese şi subansambluri pentru producţia Logan”, arată un comunicat al Renault. Compania a inaugurat anul trecut o fabrică de 990 milioane euro în India, în care nu va mai produce Logan.

Marca Renault Logan a avut încă de la debutul ei pe piaţa indiană probleme serioase cu vânzările. Principalele cauze, notează portalul local dnaindia.com, sunt micile probleme de design (cum ar fi aşezarea manetei de pornire a ştergătoarelor în partea stângă) şi preţul destul de ridicat pentru nivelul veniturilor din India. Modelul Logan a fost întâmpinat cu entuziasm la lansarea din 2007, însă vânzările au scăzut ulterior, după ce autorităţile indiene au impus o taxă de 22% din preţul de fabrică din cauza lungimii de peste patru metri a autovehiculului. Maşina a devenit, astfel, prea scumpă pentru segmentul de clienţi vizat. Un Logan dotat cu motorul pe benzină de 1,6 litri costă în India cel puţin 7.800 euro, în timp ce preţul variantei diesel pleacă de la 11.100 euro, preţuri cu cel puţin 2.500 euro peste concurenţă. Toate concurentele principale ale Loganului în India, adică Maruti Swift Dzire (varianta locală a Suzuki Swift), Tata Indigo şi Ford Ikon, au lungimi mai mici de patru metri.
Loganul are o lungime de 4,25 metri, iar Sandero – 4,02 metri. Mahindra va continua să pro-du-că, sub marcă proprie, o versiune retezată a Loganului.

Paradoxalul Logan

Deşi a fost creat ca o maşină low-cost, care să se vândă mai ales în ţările subdezvoltate sau în curs de dezvoltare, Loganul (fie el Dacia, Renault sau Nissan, în funcţie de ţară) a prins mai bine în ţările puternic dezvoltate din vestul Europei, în Germania şi Franţa căpătând chiar veleităţi de vedetă. Statisticile arată că anul trecut vânzările au urcat cu peste 100% în ţările din vestul Europei, dar au scăzut cu aproape 40% în zona sud-est europeană. Mai mult, România, Ungaria sau Rusia, pieţe de la care Dacia aştepta foarte mult, au tras practic în jos vânzările producătorului. Explicaţia acestui fenomen, susţin specialiştii, provine din aşa-numitele programe „Rabla”, mult mai bine aplicate în ţările dezvoltate, acolo unde prima de stat ajunge (cazul Germaniei) la o treime din valoarea unui Logan.

Cele mai citite

Record pe piața românească de artă: „Țărăncuță odihnindu-se” de Nicolae Grigorescu, adjudecată pentru 365.000 de euro

Casa de Licitații Artmark a înregistrat un nou record pe piața românească de artă în cadrul celei mai recente licitații de iarnă. Opera „Țărăncuță...

Comisia Europeană menține politicile stricte privind emisiile auto, în ciuda presiunilor

Comisia Europeană nu are în vedere modificarea politicilor actuale pentru reducerea emisiilor de carbon ale autoturismelor, a declarat comisarul pentru climă, Wopke Hoekstra, într-o...

Creștere spectaculoasă a salariilor românilor, de 22 de ori în ultimii 25 de ani

Salariul mediu net în România a atins în octombrie 2024 un nou record, ajungând la aproape 5.300 de lei pe lună, ceea ce reprezintă...
Ultima oră
Pe aceeași temă