Anca Matei, publisher al cărţii WorldWideBrands, ne invită să descoperim poveştile unor branduri naţionale, cât şi internaţionale, de la crearea identităţii lor până în momentul în care devin parte din viaţa noastră, prin alegerile zilnice. Concret, volumul, care face parte din colecţia Inspire Business şi va fi lansat pe 8 noiembrie, conţine branduri care îşi spun povestea prin cuvinte şi imagini.
Mai mult, Anca Matei mărturiseşte că, în paginile WorldWideBrands, vom descoperi călătoria în timp de la identitate, evoluţie până la poziţionare, valori, transparenţă, implicare, simţuri şi emoţii pe care le-au transmis brandurile în relaţia cu consumatorii. De asemenea, publisherul doreşte ca această publicaţie să fie o sursă de inspiraţie pentru consumatorii direcţi, de la studenţi sau absolvenţi cu viziune, persoane cu aspiraţii înalte aflate la început de carieră până la oameni de afaceri.
Săptămâna aceasta, va fi lansată cartea WorldWideBrands. Ce aduce nou acest volum?
În ultimul an, am lansat două astfel de cărţi de colecţie, însă pe teme diferite. Încercăm să surprindem frânturi din viaţa oamenilor, a companiilor şi, acum, a brandurilor. Cartea WorldWideBrands, care va fi lansată pe data de 8 noiembrie, surprinde poveştile unor companii de top atât naţionale, cât şi internaţionale, evoluţia lor, notorietatea, cum au reuşit să atragă de-a lungul timpului sute de mii de consumatori, să-i fidelizeze şi să le demonstreze ce înseamnă un brand adevărat. Pe scurt, vorbim despre relaţia brand-consumator şi acesta este cel mai special motiv pentru care am decis apariţia acestei publicaţii.
Cum a apărut ideea acestei cărţi?
Am conceput acest volum pentru că iubim brandurile noastre, pentru că ne dorim să le grăim povestea prin intermediul paginilor unei cărţi care să dăinuie mulţi ani de acum încolo şi să fie răsfoită de mii de oameni. În plus, ne-am gândit că această carte nu trebuie să lipsească din biblioteca adevăraţilor consumatori. Personal, abia aştept să o deschid peste câţiva ani şi să fac o comparaţie dintre „atunci” şi „acum”.
Cui îi recomandaţi să citească această carte?
Această carte este dedicată consumatorilor direcţi, de la studenţi sau absolvenţi cu viziune, persoane cu aspiraţii înalte aflate la început de carieră, oamenilor de afaceri, practic tuturor celor care îşi doresc să afle ceea ce nu ştiu încă despre brandul pe care îl consumă zi de zi.
Putem spune că acest volum va aduce un beneficiu cititorilor săi?
Scriind această carte, am aflat lucruri pe care nu le credeam posibile şi care mi s-au părut uluitoare. Povestea şi imaginile parcă mă duceau în timp, trăind fiecare rând scris şi citit. Sunt sigură că aceeaşi senzaţie o vor avea şi cititorii noştri şi, aşa cum am mai spus, cel mai mare beneficiu pe care îl poţi avea este descoperirea şi simţirea brandului de care eşti îndrăgostit, în care crezi şi pe care îl foloseşti în fiecare zi, aducându-ţi el însuşi un beneficiu.
Ce conţine volumul? Vom avea parte de rapoarte sau cifre despre companiile prezentate?
Concret, această publicaţie conţine branduri care îşi spun povestea prin cuvinte şi imagini. O călătorie în timp de la identitate, evoluţie, până la mesaje, poziţionare, notorietate şi emoţiile pe care s-a construit brandul. Mai mult, fiecare brand beneficiază de şase pagini personalizate.
Pe ce criterii aţi realizat selecţia brandurilor cuprinse în carte?
Iniţial, am făcut o cercetare în piaţă pentru a vedea cum se situează un brand în faţa consumatorilor şi cât de apreciate sunt. Ulterior, pentru că am tot primit această întrebare, am decis că merită să apară în carte branduri care îşi doresc să intre în contact cu consumatorii lor.
Conceptul cărţii este preluat din alte volume publicate în alte ţări?
În alte cazuri s-a vorbit de topuri, dar nu de emoţii. Acest concept este unic.
LANSARE
O colecţie despre istoricul şi evoluţia brandurilor nu poate fi decât o alegere inspirată de a descoperi poveştile unor companii de top, o invitaţie pe care Inspire Business o propune prin cartea WorldWideBrands.
Cartea WorldWideBrands va fi lansată în cadrul unei festivităţi elegante în data de 8 noiembrie, la Hotel Intercontinental, începând cu ora 19.00. Evenimentul va reuni reprezentanţi ai brandurilor din companiile naţionale şi multinaţionale. În desfăşurarea serii, vor exista câteva momente speciale precum discursul publisherului Anca Matei, urmat de intervenţiile companiilor doritoare să împărtăşească impresii şi gânduri despre implicarea în acest proiect de print.
Într-un format inedit şi atractiv vizual, cartea WorldWideBrands surprinde călătoria brandurilor de la apariţie la notorietate, de la implicare la emoţii şi încrederea construită în fiecare zi. Prezentate ca o îmbinare între efort, inspiraţie decizională şi legătură puternică cu propriii consumatori, brandurile incluse în publicaţie pun în lumină atribute precum valori, spiritul de echipă, profesionalismul şi curajul de a se reinventa în permanenţă.
Mai mult, conceptul cărţii redefineşte performanţa, pe care aceste branduri o reduc la simpla şi constanta relaţie cu proprii clienţi. Originea şi evoluţia brandurilor, informaţii despre fondatori şi imagini reprezentative compun cele şase pagini dedicate prin care fiecare brand îşi deschide larg porţile în faţa cititorilor.
WorldWideBrands este cea de-a treia carte care se înscrie în colecţia Inspire Business dedicată mediului corporate, alături de LOVE|WORK şi CSRevolution. Inspire Business mulţumeşte brandurilor care s-au alăturat acestei iniţiative: Orange, P&G – Lenor, P&G – Head&Sholders, BGS,
Titan – Corn Flakes Fortza, Angelli, Kandia – Autentic Rom, Orange, Western Union, Elmiplant, Generali Asigurări, Unilever – Dove, Walmark – Memo Plus, Electrica, Dwyn, Desario, Money Channel şi ONV Law.
Exclusiv
Cartea de colecţie WorldWideBrands va putea fi citită începând cu săptămâna aceasta şi achiziţionată din librăriile cu acoperire naţională sau de pe site-ul www.inspirebusiness.ro/worldwidebrands. Suplimentul Angajări prezintă în exclusivitate fragmente din acest volum referitoare la două dintre brandurile româneşti.
ROM: SENZAŢII TARI ROMÂNEŞTI
Să vorbeşti despre Rom înseamnă să vorbeşti despre români şi România. Martor al evenimentelor şi schimbărilor socio-politice, Rom este batonul cu care am crescut mulţi dintre noi. Lansat în 1964, Rom a fost alături de români la bine şi la greu, a fost martor al vremurilor trecute, de dinainte de 1989, timpuri când aveam numai telefoane cu linie cuplată şi când la alimentară găseam, cu puţin noroc, marmeladă vărsată.
Anii ’90: libertate! După revoluţie, într-un nou context al pieţei, Rom a reuşit să se păstreze în centrul atenţiei, nu doar pentru cei care au copilărit şi au crescut cu ciocolăţica Rom, ci şi pentru generaţiile noi, datorită unor campanii de comunicare neconvenţionale. Campaniile surprind atitudini rebele faţă de comunism prin spoturi precum „Vizita de lucru” şi „Roacker-ul”, iar replica „Partidul te vrea tuns, roackere!” a intrat în folclorul urban şi încă se mai foloseşte, deşi spoturile nu au mai fost difuzate de mult timp. Astfel, Rom a reuşit să devină un brand suficient de cool pentru tineri, reuşind să facă legătura între timpurile trecute şi prezente.
Rom te îndeamnă să spui ceea ce gândeşti, să fii ceea ce eşti şi deci să ai curajul de a fi diferit. Rom a răzbit când era mai greu, a vorbit fără menajamente despre ce înseamnă România şi a trezit în români ataşamentul faţă de ţară atunci când toţi îşi doreau să plece peste hotare.
Rom face haz de necaz, căci simţul umorului ne caracterizează pe noi, românii. Rom vorbeşte cu umor şi cu un dram de ironie despre români şi România dezvăluind senzaţii tari, autentice.
ELMIPLANT: FINEŢE ŞI ÎNGRIJIRE LA SUPERLATIV
Bun venit într-o lume în care ingredientele naturale se contopesc în texturi încântătoare şi arome delicioase pentru a-ţi oferi o experienţă de îngrijire unică!
Povestea Elmiplant se leagă de începutul anilor ’90, când Elena Cremenescu era farmacist cercetător ştiinţific principal la Institutul pentru Controlul de Stat al Medicamentului şi Cercetării Farmaceutice (ICSMCF), iar soţul ei, Mircea, era inginer principal la Fabrica de Calculatoare ICE – Felix din Bucureşti. Efervescenţa din perioada 1990-1992 şi apariţia unor producători privaţi de produse cosmetice au fost motivele care i-au determinat pe cei doi să renunţe la ceea ce faceau până atunci şi să înfiinţeze o firmă de produse cosmetice. Viziunea îndrăzneaţă s-a materializat având la bază cunoştinţele şi experienţa de 12 ani a Elenei Cremenescu în domeniul cercetării produselor cosmetice şi a unguentelor, precum şi dorinţa de a crea nişte produse naturale, apropiate de consumatorul român.
Numele „Elmiplant” este alcătuit din două părţi: „elmi” şi „plant”. „Elmi” reprezintă alăturarea primelor două litere ale prenumelor celor care au înfiinţat această firmă (Elena şi Mircea), iar „Plant” duce cu gândul la plante, sursa de inspiraţie pentru produsele Elmiplant, cu miraculoase puteri de vindecare a multor afecţiuni, în special dermatologice.
Dacă în momentul lansării portofoliului, Elmiplant era compus din trei produse de îngrijire a tenului, astăzi acesta înseamnă două branduri – Elmiplant şi Bioten -, 90 de produse pentru ten, corp, de protecţie solară şi o cifră de afaceri de 5 milioane euro.