Angajatul perfect, compania perfectă, partenerul perfect…ne dorim ca totul să fie perfect! Din fericire, nu există perfecţiune, ci perfecţionişti, dar despre ei vom discuta într-un alt articol.
Suntem unici, atât noi, oamenii, candidaţii, managerii, angajatorii, cât şi companiile. Important este să existe o compatibilitate, un echilibru între abilităţile, talentele şi aspiraţiile candidatului şi nevoile şi posibilităţile companiei.
În cele ce urmează voi puncta câteva aspecte care pot face diferenţa în procesul de alegere a companiei sau a angajatorului perfect. De exemplu, proaspăt absolvenţii, candidaţii care sunt în căutarea primului loc de muncă sau sunt la început de carieră, este util să îşi îndrepte atenţia asupra oportunităţilor de dezvoltare şi de avansare într-o companie şi mai puţin asupra pachetului salarial. Programele de training şi de dezvoltare, posibilitatea de avansare în următorii 2-3 ani, relaţia cu managerul direct sunt elemente care contribuie major la creşterea şi dezvoltarea tânărului angajat.
O dată cu dobândirea experienţei şi înaintarea pe scară ierarhică, aspectele de interes în căutarea unui loc de muncă se schimbă. Importanţa şi complexitatea proiectelor, pachetul salarial, mărimea echipelor care sunt coordonate devin elemente-cheie în alegerea companiei.
Şi, nu în ultimul rând, merită acordată atenţie valorilor organizaţiei. Acestea pot fi comunicate într-un mod transparent – website-ul companiei, evenimente, materiale informative etc. – sau pot fi comunicate într-o manieră mai discretă, mai puţin vizibilă, fără să fie aranjate într-o ramă pe perete, respectiv în cadrul interviului de angajare. Dacă puteţi, cereţi referinţe despre companie angajaţilor acesteia sau foştilor angajaţi, încercaţi să obţineţi informaţii referitoare la companie sau la managementul acesteia.
De asemenea, experienţa ne-a arătat că, de cele mai multe ori, cele mai durabile parteneriate sunt cele în care valorile companiei coincid cu valorile angajatului.
Floriana Enescu, Managing director, Qualia