Noi linii ale Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) vor fi introduse în zona București-Ilfov, potrivit unui proiect de hotărâre aprobat, miercuri, în şedinţa Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB). Astfel, vor fi puse la dispoziţie între două şi cinci maşini, în funcţie de lungimea traseului, de zonă şi de numărul curselor. Proiectul de hotărâre a fost aprobat cu 37 de voturi „pentru”, şapte abţineri şi niciun vot împotrivă, informează News.ro.
În ceea ce priveşte tarifele titlurilor de călătorie, un bilet ar costa 1,50 lei, abonamentul lunar pe o linie preorăşenească – 35 de lei, cu reducere de 50 la sută pentru categoriile care beneficiază de reducere şi pe liniile RATB din Bucureşti (elevi, studenţi, donatori de sânge), abonamentul lunar pe două linii (o linie preorăşenească şi o linie urbană) – 95 de lei, cu reducere de 50 la sută pentru categoriile menţionate şi abonamentul general pe toate liniile în Bucureşti şi în judeţul Ilfov – 125 de lei, cu reducere de 50 la sută pentru elevi, studenţi şi donatori de sânge. În cazul liniilor urbane prelungite, tarifele au aceeaşi valoare ca în zona oraşului.
„Având în vedere condiţiile socio-economice actuale şi ţinând cont de principiul continuităţii serviciilor de transport contractate, se propune actualizarea traseelor cuprinse în Programul de transport rutier de persoane prin servicii regulate pe raza Municipiului Bucureşti şi a judeţului Ilfov”, se arată în proiectul de hotărâre.
Reprezentanţii Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) susţin că introducerea unor noi linii ale Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) în zona Bucureşti-Ilfov încalcă legislaţia naţională şi că intenţia Primăriei Capitalei poate duce la falimentul companiilor de transport private.
Transportatorii susțin că intenția Primăriei Capitalei de a introduce transport în comun extins pe zona București-Ilfov reprezintă o încălcare a legislației naționale, prin intruziunea instituțiilor publice în afacerile private. În opinia reprezentanților Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR), o astfel de inițiativă ar putea duce la falimentarea companiilor care operează actualmente pe aceste rute.