18.8 C
București
miercuri, 17 aprilie 2024
AcasăSpecialTaxa de promovare a stațiunii Mamaia se dublează

Taxa de promovare a stațiunii Mamaia se dublează

Primăria Constanța propune, prin Serviciul Public de Impozite și Taxe, dublarea taxei de promovare a stațiunii Mamaia și a Satului de Vacanță.

Este, de fapt, o revenire la nivelul din 2015 al taxei. Pentru anul în curs, primarul Decebal Făgădău a propus, „după o analiză încasări-cheltuieli“, iar consilierii au votat reducerea taxei cu 50%. Iată că pentru 2017 se renunță la această reducere. Motivul: „s-a constatat necesitatea realizării de programe de promovare turistică a acestei zone, la nivel național și internațional“, spune Virginia Ștefănică, directorul SPIT, folosind diateza pasivă.

Tot ea afirmă că, pentru a veni în sprijinul operatorilor econo­mici, în anul 2017, termenul scadent de plată al taxei este propus pentru data de 1 iulie față de 1 iunie cum era stabilit în anul 2016.

Cât se va plăti

 

Cel mai mult vor plăti proprietarii de hoteluri, cluburi/discoteci, cazinouri şi alte asemenea: 4.000 de lei pe lună. Pe locul secund se află unităţile de alimentaţie publică, 3.500 de lei. Farmaciile, atelierele foto și spălătoriile auto primesc 2.000 de lei. Cel mai puțin plătesc cei care au autorizații de comerț ambulant (între 400 și 1.000 de lei, în funcție de zonă) și proprietarii de terenuri sportive: 100 de lei. Taxa nu va mai fi încasată de și de la persoanele fizice care au apartamente în Mamaia.

 

Cine încasează

 

Potrivit Virginiei Ștefănică, destinația banilor rămâne neschim­bată. Astfel, 80% din suma colectată va ajunge în contul Asociației Litoral-Delta Dunării, condusă de Corina Martin, fosta soție a lui Dumitru Martin, unul dintre acționarii Polaris, aflat în arest în SUA pentru că ar fi mituit un oficial FBI. 20% din bani rămân la municipalitate, la Serviciul Transport Local şi Organizare Evenimente. Acesta, se arată în regulamentul taxei, „organizează spectacole, manifestări şi concursuri în staţiune, va realiza programe de promovare şi direcţionare a destinaţiei turistice către staţiunea Mamaia şi Sat Vacanţă pentru promovarea staţiunii Mamaia şi Sat Vacanţă ca destinaţie turistică la nivel naţional şi internaţional şi de creştere a gradului de expunere a Satului de Vacanţă în rândul obiectivelor turistice.“

 

Acuzații și retrageri

 

La începutul anului, chiar primarul Făgădău critica această taxă și evoca posibilitatea ca Primăria Constanța să iasă din Asociația Litoral. Acum însă a lăudat activitatea Corinei Martin. Din asociație s-au retras însă Camera de Comerț Constanța și, mai important, Asociația Patronală Mamaia. „Taxa aceasta ar fi bună dacă ­s-ar duce la organizațiile de management a destinațiilor. Noi de-abia acum lucrăm la statutul acestui OMD pentru Mamaia. Alte orașe nu au aceste taxe“, a spus președintele APM, Nicolae Bucovală. Hotelierii nu mai au nici un cuvânt de spus în ceea ce privește cheltuirea banilor. Camera de Comerț s-a retras din Asociația Litoral după ce Corina Martin a promovat, fără acceptul lor, litoralul la un târg de turism din Rusia. 

 

AMENDĂ

Imagini discriminatorii

Banii din taxa de promovare au fost folosiți pentru conceptul Mamaia Style, în 2014. Radu Mazăre și Corina Martin au prezentat atunci mai multe pliante. „Domnișoarele sunt niște gazele care trebuiesc vânate. Avem «Bird watching», pot veni spre zona Vadu oameni mai în etate să se uite cu binoclul după păsăretul de acolo sau mai tinerei, să se uite și ei după păsările de pe plajă“, spunea Mazăre. Acesta a fost sancționat de Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării.

 

Cele mai citite

România, a doua cea mai mare creștere a intenției de vot la europarlamentare

România a înregistrat a doua cea mai mare creştere a intenţiei de vot la alegerile europene din acest an faţă de 2019, după Cehia,...

România, a doua cea mai mare creștere a intenției de vot la europarlamentare

România a înregistrat a doua cea mai mare creştere a intenţiei de vot la alegerile europene din acest an faţă de 2019, după Cehia,...

PSG și Borussia Dortmund s-au calificat în semifinalele Ligii Campionilor

Paris Saint-Germain s-a calificat în semifinalele Ligii Campionilor la fotbal, după ce a învins-o pe FC Barcelona cu scorul de 4-1 (1-1), marţi seara,...
Ultima oră
Pe aceeași temă