6.9 C
București
sâmbătă, 20 aprilie 2024
AcasăSpecialVIDEO. Satul de Vacanță din Mamaia, între reclamă și realitate. Un clip...

VIDEO. Satul de Vacanță din Mamaia, între reclamă și realitate. Un clip de prezentare a locului va ajunge la ambasadele României

Satul de Vacanță are un clip de prezentare. După ce l-am urmărit, prima întrebare pe care mi-am pus-o (și nu sunt singurul) a fost: este același sat de vacanță pe care îl știu?

Recunoșteam unele locuri, dar imaginile erau parcă prea frumoase ca să fie adevărate. În clip, fete frumoase își fac selfie sau ling voluptuos o înghețată, toată lumea zâmbește, micii sfârâie apetisant pe grătar și mirosul de  pizza care se coace în cuptoare îți stârnește pofta.

Cum am ocolit aproape cu îndârjire în ultimii ani acest sat de vacanță, din cauza aglomerației și a prostului gust, aceasta fiind, evident, o chestiune subiectivă, mi-am spus că poate între timp s-a schimbat ceva. Înarmat cu un aparat de fotografiat, am luat la pas, în a doua zi după lansarea clipului, Satul de Vacanță.

Maneliștii care ne privesc în ochi

Primul lucru pe care îl vezi, la intrarea dinspre stațiunea Mamaia, este parcarea mică de dimensiuni, dar goală. Tarif unic: 5 lei. Nici nu apuci să faci bine primii pași că ești întâmpinat de prima atracție, atracție pe care nu am văzut-o prezentată în clip: un club de manele, unde puteți asculta cele mai noi creații în domeniu. Nouă persoane, cântăreți, bănuiesc, ne privesc în ochi de pe un afiș imens. Roata, nelipsită dintr-un parc de distracții, este prezentă și aici. În spate stă ascuns un roller coaster vechi de când lumea, străjuit de palmieri chinuiți de plastic. Mașinile electrice cu care te poți tampona sunt la locul lor, mai multe decât în perioada copilăriei mele, dar cel puțin la fel de atractive pentru copii, dar și pentru părinți. Întotdeauna, seara, aici e coadă. Balerina și alte jocuri colorate își așteaptă liniștite turiștii. Că pe gheretele unde se vând bilete nu găsești program de funcționare este numai un amănunt neimportant. În spatele lor tronează un hotel impunător. Un lanț interna-țional a ales să-și deschidă aici o unitate de cazare.

După parcul de distracții urmează zona de terase, restaurante și tarabe. Chiar dacă este sfârșitul lunii iunie, se lucrează de zor. Turismul adevărat începe, pe litoral, după ce se termină școala și examenele elevilor. Aproape toate restaurantele pe care le-am văzut au în ușă anunțuri de angajare. Se caută orice, de la bucătari la spălători de vase. Și se caută repede, în curând aici va fi un furnicar. Acum, în extrasezon, o omletă costă 9 lei, ceafa de porc – 17, mușchiul de vită – 50, papanașii – 14 lei. 

De la pălării de soare la cruci sfințite

Tarabele vând cam tot ce cred patronii că și-ar dori turiștii, de la costume de baie la loțiuni de soare și pălării, rochii, papuci, nelipsiții șlapi, ochelari de soare. „E chinezească, nu vezi”, îi spune un domn soției, pipăind atent o rochie și studiind eticheta. O prezență aparte printre tarabele cu bikini sunt două tarabe aparținând Arhiepiscopiei Tomisului. Icoane, cruci, magneți de frigider – cam tot ce-și poate dori un credincios ortodox venit la mare. Puteți apela cu încredere. „Toate obiectele sunt sfințite”, suntem anunțați, chiar de pe frontispiciul tarabelor. Și acestea lipsesc din clipul de prezentare.

Finanțat din taxa de promovare

„Filmul este finanţat din bugetul ce provine din taxa de promovare a staţiunii Mamaia – Sat Vacanţă şi va fi folosit pentru promovarea la târgurile interne şi externe la care vom participa, precum şi la evenimentele pe care le vom organiza sau la care vom fi parteneri. De asemenea, filmul va fi distribuit către hotelieri, agenţii de turism, ambasadele României în străinătate etc.”, au precizat reprezentanții Asociației Litoral – Delta Dunării, care l-au realizat. Taxa de promovare este plătită de toți agenții economici din Mamaia și Satul de Vacanță și variază între 100 și 4.000 de lei. „Filmul de promovare a Satului de Vacanță și cel de promovare a stațiunii Mamaia au făcut obiectul unui singur contract, în valoare de 23.500 euro. Filmul Satului de Vacanță a costat în jur de 5000 euro”, a precizat Mariana Gorbănescu, secretar general al asociației. Clipul de promovare a stațiunii Mamaia a fost lansat în februarie 2017. 

 

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă