Proiectul fostului baron local de Brăila va fi pus în practică. Podul peste Dunăre al lui Gheorghe Bunea Stancu a învins tunelul lui Marius Stan

de Adrian Bărbulescu , 19 aprilie 2017 - stire actualizata la ora 15:41, 19 aprilie 2017
Proiectul fostului baron local de Brăila va fi pus în practică. Podul peste Dunăre al lui Gheorghe Bunea Stancu a învins tunelul lui Marius Stan

Fostul preşedinte al Consiliului Judeţean Brăila se lăuda cu intenţia de a construi un pod peste Dunăre, care să lege Moldova de Dobrogea. Un proiect concurent, care presupunea săparea unui tunel pe sub fluviu, avea şi fostul primar al municipiului Galaţi Marius Stan.

Într-un final, când niciunul dintre cei doi foşti baroni locali nu mai este în funcţie, a învins varianta construcţiei podului. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat că a transmis Agenției Naționale pentru Achiziții Publice documentația de atribuire pentu execuția unui proiect care cuprinde podul suspendat peste Dunăre, în zona Brăila. După obținerea validării, CNAIR urmează să publice anunțul de participare pentru lansarea licitației publice. Lungimea totală a proiectului este de 23,413 km și cuprinde două secțiuni: drumul principal Brăila-Jijila, cu o lungime 19,095 km, și drumul de legătură cu DN22 Smârdan-Măcin, în lungime de 4,328 km.

Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974,30 metri, din care 1.120 m reprezintă deschiderea centrală. La aceasta se adaugă două deschideri laterale de 489,65 metri, pe malul dinspre Brăila și 364,65 metri pe malul dinspre Tulcea. 

Potrivit studiului de fezabilitate, valoarea totală a investiției depășește două miliarde de lei, fără TVA. Podul suspendat peste Dunăre este cuprins în Master Planul General de Transport al României și face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiții Teritoriale Integrate), finanțabile din POIM 2014-2020, Axă Prioritară 2 "Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient".

Ideea tunelului pe sub Dunăre a fost lansată în 2013 de fostul primar din Galaţi. Pe baza hotărârii CLM Galați nr 238/2013, prin care tunelul a fost înscris în lista proiectelor strategice, a fost comandat studiul de prefezabilitate, realizat de firma elvețiană Basler & Hofmann AG. Lungimea tunelului urma să fie de 2,06 km, din care 1,56 km galeria propriu-zisă, săpată cu utilaje speciale, iar 0,5 km ar fi realizați prin săpătură deschisă. Tunelul ar fi estimat să coste aproximativ 230 milioane de euro fără TVA.

Comentarii

  • S-auzim de bine

    21 aprilie 2017 8:55

    Va fi inca o mare realizare! Din pacate doar firma care va face proiectul va fi cea care castiga, de regula cine trebuie sa castige, fara responsabilitatea ca se va face ceva cu proiectrul. Este cumva la concurenta cu proiectul vreuneia din autostrazile suspendate?

    raspunde comentariului
  • Didos

    20 aprilie 2017 14:35

    Asta este povestea cu cocosul rosu ! De 25 de ani toate guvernele au abordat aceasta tema si ne-au aburit fara jena si rusine ! Atunci ,noii guvernanti de ce s-ar lasa mai prejos ? Nu va lasati fratilor , mintiti in continuare ! Romanu-i prost si inghite si nu va judeca pentru minciuni si dezinformare ! Oricum nu cred ca va mai crede cineva in tara asta ! Inventati ceva mai nou , mai credibil !

    raspunde comentariului
  • Valeleu

    20 aprilie 2017 0:20

    Fereasca Dumnezeu de tuneluri pe sub Dunare construite de romani sau de vesnicii italieni, aia care construiesc absolut toate podurile, pasajele si autostrazile care se naruie in Romania. Poduri am mai facut si noi, inca n-au cazut toate, poate avem noroc. Oricum, sansele sa se rupa sunt doar 10 din cele ale distrugerii tunelului.

    raspunde comentariului
  • Ene

    19 aprilie 2017 21:21

    Minte de bolsevic ca toti din GalatiArata-mi si mie cum o sa reziste un tumel la un cutremur de peste 7ca cel din anii 70'?Si un cutremur pe verticala,orizontala,diagolala,etc..

    raspunde comentariului
anunturi mica publicitate
Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te pentru a primi cele mai importante titluri pe e-mail.

Urmareste-ne pe Facebook