GALERIE FOTO Bucureştiul are două park&ride, ambele neterminate. Ce a scris preotul cu vopsea pe gardul Cimitirului Străuleşti, lângă care şoferii au improvizat o parcare

de Adrian Bărbulescu , 09 noiembrie 2017 - stire actualizata la ora 15:47, 08 noiembrie 2017

Două investiţii majore, care ar putea duce la o anumită descongestionare a traficului în Bucureşti, bat pasul pe loc, cu toate că ar fi trebui să fie gata de mult.

La intrarea în Bucureşti dinspre Pantelimon şi dinspre Mogoşoaia-Buftea ar fi trebuit să fie funcţionale în momentul de faţă câte o parcare de tip park&ride.

Astfel, navetiştii din Ilfov, dar şi alţi oameni veniţi din probincie ar fi fost încurajaţi să-şi lase aici maşinile şi să-şi continue călătoria cu mijloacele de transport în comun. Numai că niciuna dintre cele două megaparcări, pe care trebuia să le construiască Primăria Capitalei, respectiv Metrorex, nu este gata, chiar dacă termenul de finalizare, pe hârtie, a trecut de mult.

Prima parcare de tip park&ride trebuia să fie gata încă din toamna lui 2014, dacă este să ne luăm după panoul de identificare a investiţiei, care s-a lăsat între timp într-o rână lângă groapa săpată la Cora Pantelimon, intrarea dinspre Pantelimon. Construcţia făcea parte din proiectul modernizării şoselelor Iancului şi Pantelimon, realizat de firma Tehnologica Radion, deţinută de Teodor Berna. După ce „regele asfaltului” a avut probleme cu legea, firma a intrat în faliment şi lucrările au fost sistate.

O mare groapă, în loc de parcare

Aşa se face că nici acum investiţia nu este gata şi în loc de park&ride bucureştenii s-au ales cu o mare groapă. Primăria Capitalei nu a dat un nou termen pentru finalizarea lucrărilor. Municipalitatea se mulţumeşte să susţină că, din lipsa Planului Urbanistic Zonal, nu au fost finalizate procedurile privind obţinerea autorizaţiei de construire pentru park&ride, iar acest fapt implică prelungirea termenului de finalizare a lucrărilor. Până când, nu se ştie.

În celălalt capăt al Bucureştiului, la intrarea dinspre Buftea-Mogoşoaia, trebuia să fie o altă parcare de tip park&ride, construită de Metrorex în cadrul proiectului de extindere a Magistralei 4 de metrou până la Străuleşti. Cu chiu, cu vai, extinderea liniei s-a făcut, trenurile circulă (ce-i drept, la intervale foarte mari, aşa cum a dezvăluit recent România liberă), dar parcarea tot nu este gata.

Pe şantier se lucrează, nu ca la Cora Pantelimon, dar investiţia mai are până să fie finalizată. „Stadiul fizic al structurii terminalului multimodal Străulești este de aproximativ 85%. În condițiile continuării finanțării, termenul estimativ de realizare a proiectului este trimestrul I 2018”, au precizat oficialii Metrorex la solicitarea României libere.

Construcția are un regim de înălțime P+3 etaje și are în alcătuirea sa un parcaj pentru 630 de autovehicule, sală de așteptare pentru călătorii transportului public orășenesc şi interurban. Terminalul va fi dotat cu lifturi de acces în parcajul suprateran, precum şi cu acces direct către staţia de metrou Străuleşti prin intermediul unei galerii subterane dotate cu trotuare rulante.

Şoferii şi-au amenajat park&ride la gardul cimitirului

Până să fie gata investiţia Metrorex, şoferii şi-au făcut propriul park&ride, pe un maidan de lângă intrarea în Cimitirul Străuleşti. Aglomeraţia mare de maşini parcate în zonă l-a exasperat pe preot, se pare, care a pus angajaţii locului de veci să scrie cu vopsea pe gardul cimitirului: „Interzis (sic!) parcarea maşinilor în cimitir”.

Din cauza faptului că terminalul multimodal nu este gata, şi accesul în gura de metrou alăturată este îngreunat. La intrarea în metrou se poate ajunge, din bulevard, pe această parte doar trecând pe o alee îngustă, care mai are şi trepte din loc în loc, fapt ce face inutil liftul pentru persoanele cu dizabilităţi locomotorii. Nicio persoană aflată în cărucior cu rotile nu poate trece pe aleea menţionată, aşa că liftul stă degeaba sau este folosit de oameni cu sistemul locomotor în regulă.

Amânări succesive

Lucrările de extindere cu două staţii (Laminorului şi Străuleşti) a Magistralei 4 de metrou, care includeau şi terminalul park&ride, au început în 2012, iar la vremea respectivă autorităţile anunţau că investiţia va fi gata în 30 luni de la data semnării contractului, respectiv pe 11 aprilie 2015, termen care este şi acum vizibil pe panoul organizării de şantier. Ulterior, constructorul italian Astaldi a anunţat că proiectul va fi gata un an mai târziu, pentru ca în final punerea în funcţiune să aibă loc în primăvara acestui an, dar fără park&ride.

Între timp, Primăria Capitalei are planuri mari. Reprezentanţii municipalităţii au anunţat recent că până în 2030, Bucureştiul ar trebui să aibă încă patru astfel de parcări, pentru care ar fi nevoie de 24 milioane de euro. Rămâne de văzut când vor începe lucrările şi când se vor termina...

Comentarii

Ultima ora

anunturi mica publicitate
Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te pentru a primi cele mai importante titluri pe e-mail.

Urmareste-ne pe Facebook

Copyright © 2014. Toate drepturile rezervate RomaniaLibera.ro

Dezvoltat de Bluebay Design