Compania franceza Airbus a anuntat, ieri, ca livrarile catre companiile aeriene ale superjumbo-ului A380, „adversarul” european al Boeingului 747 JumboJet, vor avea o intarziere de doua pana la sase luni, din cauza unor probleme aparute in procesul de productie, informeaza AFP. Ceea ce ar putea conduce la aplicarea de penalitati de ordin financiar constructorului de aeronave european.
Compania aeriana Singapore Airlines, primul transportator care ar fi trebuit sa intre in posesia giganticului A380, a anuntat deja, ieri, ca va avea „discutii” cu Airbus pe subiectul nerespectarii termenului de livrare. Iar presa locala evoca posibilitatea cererii de compensatii. Dar acest lucru nu a fost confirmat de Airbus. Si lista celor nemultumiti poate continua, printre clientii fermi ai lui A380 figurand mai multe nume grele din lumea transportatorilor aerieni, precum Lufthansa (Germania), Air France (Franta) si Qantas (Australia), care, in total, au comandat 144 de aparate.
Si, acum, motivul: Airbus spune ca nu poate respecta termenele de livrare deoarece clientii au cerut amenajari total diferite pentru cabine.
Nu face nimic insa. Adversarii de la Boeing jubileaza. Constructorul american a anuntat deja ca obiectivul sau in anul 2005 este de a reveni pe prima pozitie in ceea ce priveste comenzile de avioane si a depasi, astfel, Airbus. Iar intarzierile anuntate de Airbus nu fac altceva decat sa-i netezeasca „drumul”.