Nunta prinţului William cu Kate Middleton va aduce în Londra peste un milion de vizitatori care vor genera vânzări de aproximativ 620 de milioane de lire sterline, estimează retailerii. În balanţă atârnă însă costurile pe care bugetul public britanic le are de suportat cu nunta regală, arată New York Times.
Familia regală va plăti pentru petreceri şi grosul cheltuielilor, însă guvernul trebuie să acopere costurile cu forţele de ordine sau cu închiderea drumurilor de la Westminster Abbey la Palatul Buckingham. Mai sunt implicate costurile cu ziua liberă pe care guvernul a oferit-o britanicilor cu ocazia nunţii – unele autorităţi locale s-au plâns că nu le pot acoperi.
New Scotland Yard a refuzat să spună cât va cheltui pentru nunta regală. Costul total al nunţii părinţilor prinţului William, în 1981, s-au ridicat la 30 de milioane de lire sterline. Totuşi, unii economişti spun că nunta va ajuta economia.
„Este ca un turneu bun de fotbal. Cheltuielile cu hotelurile şi cateringul vor creşte”, a spus Brian Hilliard, economist la Societe Generale din Londra.
Multe companii au început să lanseze produse legate special de nunta lui Will şi Kate, sperând la vânzări ridicate. Tesco, un mare lanţ de supermarketuri britanic, a început să vândă cu 16 lire sterline o copie a rochiei albastru închis, marca Isa London, pe care Kate Middleton a purtat-o la logodnă. Stocul s-a epuizat pe internet într-o oră de la lansare. QVC a avut acelaşi succescând a lansat o copie a inelului de logodnă al lui Kate.
Hotelurile oferă pachete personalizate de cazare. Hyatt Regency a venit cu pachetul „William şi Kate: Povestea Story”, pentru 340 de lire sterline pe noapte, care include un cocktail inspirat din bijuteriile coroanei, o cutie de trufe şi un tur al Londrei. Operatorul german de turism TUI a oferit un pachet care include o vizită la magazinul de haine londonez unde a lucrat odată Kate Middleton sau la clubul Mahiki, frecventat de cuplul regal.
O firmă de miniaturi pentru colecţionari a vândut o păpuşă de vinil cu 195 de dolari, care o întruchipează pe Kate în rochia de logodnă. Asda, un lanţ de băcănii britanic, vinde ceşti de ceai, iar Aynsley China, fabricant de porţelanuri cu o tradiţie de 236 de ani, a pictat feţele regale pe farfurii şi căni. Alţi producători au lansat pahare de şampanie gravate cu figurile cuplului.
Până şi casele de pariuri scot bani de pe urma evenimentului, clienţii pariind pe absolut orice legat de nuntă, de la lungimea trenei rochiei lui Kate la destinaţia pentru luna de miere sau data divorţului.
Operatorii de turism britanici scot bani şi de pe urma valurilor de londonezi care părăsesc capitala pentru a evita aglomeraţia şi a profita de ziua liberă de 2 mai oferită de Guvern. Operatorul Thomas Cook a declarat că i-au crescut rezervările cu 35%, iar low-costul Ryanair a declarat o creştere de 65% în această perioadă.
„Nunta va ajuta cu siguranţă economia, dar există pericolul ca lumea să-şi facă prea multe speranţe.Va fi foarte dificil dacă retailerii nu vor reuşi să vândă toată marfa pe care şi-au plănuit să o vândă”, a spus totuşi Neil Saunders, director de consultanţă la firma de cercetare de piaţă Verdict.