4.5 C
București
vineri, 13 decembrie 2024
AcasăSpecialDragostea de carte, exprimata prin investitii si management performant

Dragostea de carte, exprimata prin investitii si management performant

Prima tipografie cu capital privat din Constanta a aparut in 1991, an in care, pentru majoritatea intreprinzatorilor, a face afaceri insemna sa comercializezi produse de proasta calitate din Turcia. Atunci, patru tineri au avut curaj sa intre intr-o afacere noua: tipariturile. De la un singur angajat, HIG Muntenia, caci despre ea este vorba, a ajuns sa dea de lucru, in prezent, la 140 de oameni.

„Ideea crearii unei tipografii a izvorat din dragostea de frumos, de carte. Banii pentru demararea afacerii s-au obtinut nu din comert cu produse turcesti, ci prin credite bancare”, spune Romeo Hanti, managerul HIG Muntenia, unul dintre fondatorii societatii. Pentru actualul patron, anii 1990-1991 au fost plini de oportunitati. El spune ca in perioada respectiva toate afacerile erau rentabile daca puneai suflet si stiai sa le faci. Comunismul lasase o piata virgina, iar cineva trebuia sa fie deschizator de drumuri. „Sita” tranzitiei a cernut graul de neghina, astfel incat au ramas pe piata numai cei care au stiu sa raspunda cat mai exact cerintelor din ce in ce mai exigente ale clientilor.

Patronul care munceste 16 ore pe zi

Inceputurile au fost, ca in toate cazurile, pline de entuziasm. Se muncea 16 ore pe zi pentru a raspunde primelor comenzi. Tipografia a produs carti de vizita, fluturasi, formulare administrative, iar asociatii erau mereu in cautare de noi clienti. Ritmul de lucru autoimpus era draconic: 16 ore pe zi. Din cei patru asociati, in prezent au mai ramas numai doi. Desi pare de necrezut, acum, cand lucrurile sunt asezate si cand tipografia nu mai are un singur angajat, ci 140, managerul munceste tot 16 ore pe zi. Munca asidua este, se pare, un ingredient obligatoriu al succesului in afaceri.

De la chirie la proprietate

Investitiile in tipografie s-au facut treptat, pe masura ce afacerea se extindea. Una dintre cele mai importante decizii a fost achizitionarea unui sediu. La inceput, tipografia functiona in spatii inchiriate, ceea ce necesita cheltuieli suplimentare. Sediul actual, detinut in proprietate din anul 1999, are o suprafata productiva de 1.800 de metri patrati.
„La momentul actual, tipografia este dotata cu utilaje de inalta performanta, din acest punct de vedere clasandu-ne clar pe locul intai in Constanta si in primele cinci locuri pe tara”, spune Romeo Hanti.
Peste 90% din utilaje sunt de ultima generatie, fiind produse in Germania. De altfel, in fiecare an societatea are ca obiective, prin planul investitional, sa-si mareasca si sa-si diversifice parcul de utilaje.

Atacarea pietelor de nisa

In acest moment tipografia HIG Muntenia si-a indreptat atentia spre piata ambalajelor si pe tipar pe folie de polipropilena, acestea din urma fiind folosite pentru toate etichetele pentru PET-uri sau pentru orice recipient din plastic, precum si pentru diverse tipuri de ambalaje.
Nu in ultimul rand, managerii tipografiei vor pune accentul pe dezvoltarea tiparului digital, o tehnologie de ultima ora in domeniu. „Dorim astfel sa venim in intampinarea necesarului formularelor cu regim special pentru agentii economici din judetul Constanta si pentru cei din tara, societatea avand sapte puncte de colectare a lucrarilor in Romania”, spune Romeo Hanti.

Rol de mecenat

O carte editata la tipografia Muntenia a fost premiata la Biblioteca Nationala din New York. Altele au ajuns in Japonia, Suedia si in multe alte parti ale globului. Editura Muntenia, care functioneaza in cadrul societatii, este recunoscuta de toti constantenii si are in acest moment aproape 1.000 de titluri de carte scoasa in regim de editura proprie. Editura a fost prima din Europa de Est care a promovat haiku-ul, poezia traditionala japoneza in forma fixa. Aici au vazut lumina tiparului si o multime de carti tehnice, de mare folos pentru studenti si elevi. Printre acestea se numara dictionare de navigatie, compendii de finante publice si fiscalitate, lucrari de medicina, istorie si economie, tratate ale oamenilor politici locali si multe altele.

Recunoasterea valorii

HIG Muntenia a obtinut premiul I pe tara dintre toate tipografiile abilitate de Ministerul de Finante si Imprimeria Nationala pentru lucrari de policromie, carte si revista, o diploma de onoare pentru calitatea lucrarilor si conformitatea procedurilor ISO 9001/2000, premii pentru excelenta in lucrarea formularelor cu regim special si pentru alternativa in lucrarile tipografice, adica pentru gasirea unor solutii novatoare pentru tot ceea ce inseamna tiparitura, ceea ce se traduce printr-un raport corect calitate-pret al produselor finite. Toate aceste distinctii au fost acordate la sfarsitul anului trecut, fiind decernate de catre directorul general al Imprimeriei Nationale, Dan Docan.
Premiile primite sunt o reflectie a muncii depuse de angajatii si patronii HIG Muntenia. Efortul depus de ei se traduce printr-un raport corect calitate/pret, printr-o rezolvare foarte scurta a comezilor si prin acoperirea tuturor lucrarilor tipografice. Acestea sunt atuurile care fac din HIG Muntenia o tipografie la standarde europene.

Cele mai citite

Cum vă puteți recupera zilele de concediu neefectuate în 2024

La final de an, mulți angajați își fac bilanțul concediilor și descoperă că nu au reușit să utilizeze toate zilele de odihnă disponibile. Pentru...

Record pe piața românească de artă: „Țărăncuță odihnindu-se” de Nicolae Grigorescu, adjudecată pentru 365.000 de euro

Casa de Licitații Artmark a înregistrat un nou record pe piața românească de artă în cadrul celei mai recente licitații de iarnă. Opera „Țărăncuță...

ANM anunță prognoza meteo pentru sărbători și începutul anului 2025

Administrația Națională de Meteorologie (ANM) a anunțat cum va evolua vremea în perioada sărbătorilor de iarnă și în primele săptămâni din 2025. Conform estimărilor realizate...
Ultima oră
Pe aceeași temă